Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Grafická knihovna OpenGL (27): TGA od <HeaD> - zajimalo by me jestli neni vyhodnejsi pouzit format...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 1. 2004 16:14

    <HeaD> (neregistrovaný)

    zajimalo by me jestli neni vyhodnejsi pouzit format png, kdyz k nemu existuje i hezka knihovna libpng. popripade jake jsou rozdily mezi tga a png a ktery format je vhodnejsi pouzivat

  • 6. 1. 2004 16:21

    Pavel Tišnovský (neregistrovaný)

    Zalezi na tom, co potrebujete delat. Pokud vite, na kterych systemech Vas program pobezi, a ze tam libpng je, pouzijte s uspechem PNG. Pokud si tim nejste jisty, musite hodne davat pozor na zavislosti mezi knihovnami. Napriklad libpng myslim vyzaduje i knihovnu pro LZ77 komprimaci apod, takze rozchozeni programu na mnoha pocitacich a systemech bude problematicke.

    Jinak ma PNG pro vetsinu obrazku lepsi kompresi, prece jen RLE pouzite u TGA je docela primitivni. V PNG muzete take pouzivat 16ti bitove barevne slozky, ale to je pro textury zbytecny overkill. Me se na TGA libi predevsim moznost pracovat s grayscale obrazky a 16ti bitovy rezim, tj. 32k barev + pruhlednost.

  • 11. 3. 2004 12:50

    hanz007 (neregistrovaný)

    No, pokud chcete byt opravdu IN a pouzivat "profesionalni" format, najdete si formaty INT/INTA/RGB/RGBA/SGI, ktere pouziva SGI grafika a vsechny profesionalni 3D vizualizacni nastroje ;-)
    Napriklad v oblasti velkych simulatoru na nic jineho ani nenarazite. Chapu, ze tento clanek je spis o psani her na PC, ale trocha sirsiho zaberu by obcas nezaskodila