Vlákno názorů k článku Grafická knihovna OpenGL (30): automatické generování texturovacích souřadnic od Razi - Zjavne forma prikazu: glTexGeni(GL_S, GL_SPHERE_MAP, 0); funguje rovnako dobre ako: glTexGeni(GL_S,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 1. 2004 11:37

    Razi (neregistrovaný)

    Zjavne forma prikazu:

    glTexGeni(GL_S, GL_SPHERE_MAP, 0);

    funguje rovnako dobre ako:

    glTexGeni(GL_S, GL_TEXTURE_GEN_MODE, GL_SPHERE_MAP);

    Myslim si, ze kvoli kompaktnosti vyukoveho textu mala byt uvedena ta druha verzia. Ale pravdou je, ze aj v napovede pre OpenGL (od nemenovaneho softveroveho gigantu z Redmondu) sa spomina najskor jeden a potom druhy pripad bez naleziteho upozornenia.

    Alebo je to vsetko uplne inak?

  • 2. 2. 2004 8:37

    Pavel Tišnovský (neregistrovaný)

    No, v dokumentaci toho nejmenovaneho gigantu z Redmontu maji docela zmatek, zcela jiste nemaji OpenGL v lasce ;-)

    Cituji z MSDN:

    The pname parameter must be one of three symbolic constants: GL_TEXTURE_GEN_MODE, GL_OBJECT_PLANE, or GL_EYE_PLANE. If pname is GL_TEXTURE_GEN_MODE, then params chooses a mode, one of GL_OBJECT_LINEAR, GL_EYE_LINEAR, or GL_SPHERE_MAP. If pname is either GL_OBJECT_PLANE or GL_EYE_PLANE, params contains coefficients for the corresponding texture generation function.

    a dale na tomtez listu:

    If pname is GL_SPHERE_MAP and coord is either GL_S or GL_T, s and t texture coordinates ...

    takze ted si vyberte :-(

    lepsi je spolehnout se na oficialni dokumentaci, ta vsak neobsahuje spoustu novinek a rozsireni.