Vlákno názorů k článku Grafická knihovna OpenGL (5): transformační matice a lineární transformace od Jiri Hnidek - Dobry den, moc pekny clanek, jenom bych chtel doplnit,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 7. 2003 13:04

    Jiri Hnidek (neregistrovaný)

    Dobry den,
    moc pekny clanek, jenom bych chtel doplnit, ze souradnicim [x,y,z,w] se rika homogenni souradnice. A dosti pouzivanou funkci je take glPushMatrix() a glPopMatrix(), ktere se pouzivaji, kdyz chcete manipulovat jenom s nekterymi body. Tomu prikladu by neskodilo, kdyby se dane operace projevovali na nejakem objektu vykreslovanem v render kontextu, ale jinak perfektni.

    Neplanujete tuto serii clanku vydat v nejakem pdf? Byl by to skvely studijni material pro studenty.

  • 29. 7. 2003 13:43

    Pavel Tišnovský (neregistrovaný)

    Také přeji pěkný den,

    v příštích dílech si práci s maticemi (resp. transformacemi) ukážeme na příkladech, kde se také použije zásobník matic (tedy funkce glPushMatrix() a glPopMatrix()), takže na ty funkce jsem opravdu nezapoměl. Nějaké složitější věci s maticemi budou probrány až při vykreslování 3D scén s několika objekty.

    Vydání ve formě .pdf prozatím neplánuji, ale zkusím se domluvit s redakcí Roota, zda je to uskutečnitelné. Pro "své" studenty na FIT mám připraveno několik přednášek o OpenGL, ukázkové příklady, originální dokumentaci k OpenGL a teď ještě dostanou odkazy na Root :-)