Dobry den,
moc pekny clanek, jenom bych chtel doplnit, ze souradnicim [x,y,z,w] se rika homogenni souradnice. A dosti pouzivanou funkci je take glPushMatrix() a glPopMatrix(), ktere se pouzivaji, kdyz chcete manipulovat jenom s nekterymi body. Tomu prikladu by neskodilo, kdyby se dane operace projevovali na nejakem objektu vykreslovanem v render kontextu, ale jinak perfektni.
Neplanujete tuto serii clanku vydat v nejakem pdf? Byl by to skvely studijni material pro studenty.
Také přeji pěkný den,
v příštích dílech si práci s maticemi (resp. transformacemi) ukážeme na příkladech, kde se také použije zásobník matic (tedy funkce glPushMatrix() a glPopMatrix()), takže na ty funkce jsem opravdu nezapoměl. Nějaké složitější věci s maticemi budou probrány až při vykreslování 3D scén s několika objekty.
Vydání ve formě .pdf prozatím neplánuji, ale zkusím se domluvit s redakcí Roota, zda je to uskutečnitelné. Pro "své" studenty na FIT mám připraveno několik přednášek o OpenGL, ukázkové příklady, originální dokumentaci k OpenGL a teď ještě dostanou odkazy na Root :-)