Vlákno názorů k článku OpenGL a Direct3D II od Jmeno - No nevím, ale podle mě na zdroják kompletní...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 8. 2004 22:32

    Jmeno (neregistrovaný)

    No nevím, ale podle mě na zdroják kompletní aplikace, řešící analogickou úlohu v DirectX připadají z dané OpenGL ukázky asi tak sedm řádek ...:

    Module modMain
    Dim WithEvents D As Device, F As New Form()
    Sub Main()
    F.Show()
    Dim PP As New PresentParameters() : PP.Windowed = True : PP.SwapEffect = SwapEffect.Discard
    D = New Device(0, 1, F, 32, PP)
    D.Clear(1, Color.Silver, 1, 0)
    D.RenderState.Lighting = True

    D.SetTransform(3, Matrix.PerspectiveFovLH(1, 1, 1, 500))
    D.Transform.View = Matrix.LookAtLH(New Vector3(0, 0, 5), New Vector3(), New Vector3(0, 1, 0))

    Dim V(3 - 1) As CustomVertex.PositionColored
    V(0).X = 0 : V(0).Y = 1 : V(0).Z = 1 : V(0).Color = Color.Red.ToArgb
    V(1).X = -1 : V(1).Y = -1 : V(1).Z = 1 : V(1).Color = Color.Green.ToArgb
    V(2).X = 1 : V(2).Y = -1 : V(2).Z = 1 : V(2).Color = Color.Blue.ToArgb

    D.BeginScene()
    D.VertexFormat = CustomVertex.PositionColored.Format
    D.DrawUserPrimitives(4, 1, V)
    D.EndScene()
    D.Present(): Application.Run(F)
    End Sub
    End Module

    To srovnání je nejspíš opsané někde z webu, ale nemá mnoho společného s realitou. Autor přece musí jasně vidět, že v kódu DX jsou kontroly chyb a další redundantní věci.

    Naopak nastavit třeba jen PIXELFORMATDESCRIPTOR pro OpenGL zabere ve Windows aspoň deset řádků...

  • 12. 8. 2004 13:31

    Mormegil (neregistrovaný)

    Tedy, psat na Rootu ukazku zdrojaku ve Visual Basicu (je to VB, ne?), to je docela odvaha. :-]