Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku OpenGL a Direct3D II od Pavel Tisnovsky - Dobry den, neodpustim si jednu poznamku: v OpenGL je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 8. 2004 8:56

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Dobry den,
    neodpustim si jednu poznamku: v OpenGL je kontrola programatorovych chyb dost mizerna, a to mi (i kdyz mam OpenGL moc rad a asi je to i videt z mych clanku) vadi, zejmena pri vyuce pocitacove grafiky, nebo pri praci s OpenGL u zacatecniku.

    Zkuste napriklad napsat prikaz glVertex() mimo prikazove "zavorky" glBegin(), glEnd(). Na nekterych platformach a gfx. akceleratorech klidne zacnete hledat tlacitko reset :-(, na nekterych se zase od tohoto prikazu nebude nic renderovat. Proste je to chyba, ktere prekladac ani OpenGL nemuze zamezit, hlavne, kdyz netestujete chybove stavy.

    Vas kod v DirectX byl korektni, protoze testoval veskere chybove stavy. Pokud tam ty testy nedate, ziskate +- podobnou (srovnatelnou) delku kodu.

  • 11. 8. 2004 10:21

    deda.jabko (neregistrovaný)

    a je potreba? ano dojiste miry mate pravdu, ale pripada ze v opengl ani aktivne neni potreba - a kdyz je clovek prase a vola si vertex mimo begin asi bude nekde jinde chyba (treba v navrhu), ale to je spis o stylu programovani...

  • 11. 8. 2004 13:07

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Tak to ale neni ani zapotrebi delat v DirectX. Podivejte, ja se Directu v zadnem pripade nezastavam, ale porovnavat program v DirectX, ktery testuje vsechny mozne chybove stavy s programem v OpenGL, ktery proste doufa, ze vsechno probehlo v poradku, neni moc ferove.

    Taky ten program v OpenGL neni analogii toho v DirectX, to by se musely pouzit vertex arrays, coz neni ani u OpenGL moc citelne (spis naopak).

    A kdyz uz jsme u tech chyb, kdyz se da prikaz glVertex() mimo prikazove zavorky, je to jiste chyba programatora, ale take chyba knihovny, ze se z toho nejakym jasne definovanym zpusobem nevzpamatuje (nebo nezhavaruje, to je jedno, hlavne at je to jednotne).