Vlákno názorů k článku OpenGL a Direct3D II od petr - No proc - musi prece dokazat, ze OpenGL...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 8. 2004 12:04

    petr (neregistrovaný)

    No proc - musi prece dokazat, ze OpenGL je lepsi nez Microsoft Direct X, ne ? Tak si najde jeden priklad, kdy ma OpenGL kratsi kod (coz je teda vyhoda jak poleno). Fakt, ze pred 10 lety vsichni vyvojari prestali pouzivat Open GL prave ve prospech DirectX jaksi zjevne nikoho nezajima. Kvuli necemu to prece vzniknout muselo. A grfickejch akceleratoru pro hry je cca 99% (tzn DirectX podpora). OpenGL si se svou podporou profi grafiky drzi sve stale misto - ale jak rikam - volba byla provedena v roce 1995 s prichodem Windows 95, kdy se 90% trhu priklonilo k Direct X. Ono takovehle domaci bastleni na jednoduchejch prikladech a programovani realny aplikace je uplne odlisna vec. Kazdy profi programator povi sam, proc jede na DX a ne na OpenGL

  • 11. 8. 2004 12:17

    tomm (neregistrovaný)

    Zcela bez jakekoliv ironie. Mohl by nekdo takovy tyto duvody - proc DX ci OGL - zde vyjadrit? Velmi by me to zajimalo. Nebo pro ktere typy aplikaci je ktery system vhodnejsi. Diky.

  • 11. 8. 2004 12:19

    Ladislav Thon (neregistrovaný)

    Jojo. A ten Carmack je amatér, který nikdy nenapsal žádnou úspěšnou hru (čti: reálnou aplikaci).

  • 11. 8. 2004 13:12

    mikeson (neregistrovaný)

    Vazne ne? A co treba Wolfenstein 3D, Doom 1 a 2, Quake 1, 2, 3, RTCW a treba Doom 3? A co napr. fakt, ze licenci na engine Quake 3 bylo prodano pres 35? Porad malo? A co takhle, ze predni vyrobci karet (NVIDIA & ATI) si davaj sakra zalezet, aby jejich HW co nejlip behal na enginech od Carmacka (a kvuli D3 se ted muzou pretrhnout).

    P.S. Moc jsem nepochopil prirovnani "poradne hry" a "realne aplikaci"... :o

  • 11. 8. 2004 13:26

    Ladislav Thon (neregistrovaný)

    Já pochopitelně vím, co John Carmack stvořil, a ať si o něm myslím cokoliv, kvality jeho 3D enginů -- používajících, světe div se!, OpenGL -- popírat nemůžu. Že jste nepoznal ironii, na tom nemám nejmenší vinu :)

  • 11. 8. 2004 16:42

    jarda (neregistrovaný)

    no ale uz nemluvi zdaleka tak jednoznacne o open gl jak mluvival, kdyz zacal delat na doomu 3 . dokonce sam uznava , ze s directx je treba do budoucna pocitat . ja ale porad nechapu jak nekdo muze srovnavat opengl vs directx s tim , ze z toho vychazi jednoznacny vitez. tak to prece neni a celkem me mrzi , ze tady na rootu to tak vyzniva . ostatne i ten doom 3 sice nepouziva d3d, ale vsechno ostatni kolem jo. directsound , multiplayer atd...

  • 12. 8. 2004 20:13

    Diagon Swarm (neregistrovaný)

    "Fakt, ze pred 10 lety vsichni vyvojari prestali pouzivat Open GL prave ve prospech DirectX jaksi zjevne nikoho nezajima. Kvuli necemu to prece vzniknout muselo. A grfickejch akceleratoru pro hry je cca 99% (tzn DirectX podpora). OpenGL si se svou podporou profi grafiky drzi sve stale misto - ale jak rikam - volba byla provedena v roce 1995 s prichodem Windows 95, kdy se 90% trhu priklonilo k Direct X."

    Nechci se teda tady do té diskuze moc zapojovat, ale tady si neodpustim reagovat. Myslím, že tady míchate hned několik věcí přes sebe. Pochybuju, že lidé v roce po příchodu DX nějak masově přestali používat OpenGL. Direct3D byl navržen tak, aby měl co nejmenší nároky na hardware (rozuměj grafické karty). Tj. hardware pro Direct3D se tak dal vyrobit mnohem levněji než hardware, na kterém by běželo OpenGL (taky tomu odpovídali funkce D3D a vůbec všechno okolo). Kdyby to MS neudělal, tak se 3D akcelerátory do osobních počítačů rozhodně nedostali tak rychle (s trochou nadsázky: třeba bychom stále tvrdli na grafických kartách, co uměj jenom 2D a 3D by bylo pouze doménou grafických stanic - samozřejmě je to blbost, bylo tu například ještě 3Dfx ;). Než mě někdo začne osočovat, tak bych jenom řekl, že my děláme v OGL, takže rozhodně tady nemám zapotřebí vynášet DX potažmo MS do nebes :).