Vlákno názorů k článku OpenGL a Direct3D II od Mormegil - Prosim vas, zastavte nekdo tyhle nesmysly! Jak uz tu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 8. 2004 14:45

    Mormegil (neregistrovaný)

    Prosim vas, zastavte nekdo tyhle nesmysly!
    Jak uz tu bylo uvedeno, porovnavat dva naprosto odlisne kusy kodu (kontroly chyb, uplne jiny mechanismus vykreslovani) je naprosto nesmyslne. Navic nevim, komu to ma co rict. Nedovedu si predstavit, jak by jakykoli podobny clanek mohl nejakeho ctenare Roota presvedcit k prechodu z DirectX na OpenGL (naopak jeste hure, vzhledem k pristupu autora). Ctenari Roota moc DirectX pouzivat nebudou a pokud ano (jako ja), tak pro to maji svoje duvody a pochybne informace z tohoto serialu je asi tezko presvedci, ze...
    Pokud by nekdo (kdo se v tom vyzna) napsal, v cem se lisi filosofie obou systemu, jejich schopnosti ohledne novejsich technologii, popr. uvedl par poznamek o prave prichazejicim OGL2, proc ne (i kdyz mi stale unika, proc na Rootu). Ale tohle je o nicem.
    A jeste poznamka o objektovem pristupu: <ironie>Vskutku, fakt, ze nekde v implementaci neceho nekdo provadi nejake low-level funkce a pouzival pri tom pretypovani, to je opravdu dukaz, ze to neni OOP.</ironie> Takze jinak: OOP je o pristupu, a OGL takovy pristup urcite nema. (Existuje jakesi nebeske OGL, kteremu reknu "tady ty binarni data, tak to je textura, kterou ted pouzivej". (Popr. v pozdejsi verzi: pod cislem 4 rozumim tato binarni data, ktera jsou textura.)) Poznamenavam, ze to samo o sobe neni nic tragickeho, OOP neni zadny samospasitelny nastroj, jenom proste tezko poprete, ze DX vykazuje vyrazne vic OOP rysu nez OGL.

  • 24. 8. 2004 17:11

    lubos (neregistrovaný)

    Presvedcit na prechod. Tak ja ti povim, co je to podstatne.
    Napises si grafickou aplikaci pod opengl, skompilujes ji kdekoliv. Win32, Linux, Aix, SGI, Solaris, cokoliv co ma podporu opengl a nemas problem.
    Napises si aplikaci v directx a ? No asi to, presne.

  • 2. 9. 2004 10:44

    Mormegil (neregistrovaný)

    Tak jenom pro uplnost: umis cist?
    "Ctenari Roota moc DirectX pouzivat nebudou a pokud ano (jako ja), tak pro to maji svoje duvody a pochybne informace z tohoto serialu je asi tezko presvedci, ze..."
    Jinymi slovy: nijak nedebatuji o vyhodach a nevyhodach obou systemu (a nezavislost na platforme JE jednou z vyhod OGL), pouze konstatuji, ze pokud nejaky ctenar Roota pouziva DX, pak k tomu ma jiste sve duvody a nedokazu si predstavit, ze by ho podobny clanek presvedcil k prechodu.