Zajímalo by mne, jaká je náročnost na vytvoření objektů gluNewQuadric(),gluQuadricDrawStyle(),... Respektivě, zda je možno kvadriky rušit a vytvářet během renderovací smyčky aniž by nějak výrazně poklesl fps,chtěl bych totiž dynamicky ovlivňovat chování a vlastnosti kvadrik v realtimu.
Funkce pro vytvoření a rušení kvadrik, stejně jako pro nastavování jejich vlastností, jsou většinou řešeny softwarově, takže rychlost sice není vysoká, ale nejvíc času vám stejně zabere výpočet bodů na povrchu kvadriky a jejich vykreslení (to se děje na GPU, pokud je vše správně nakonfigurováno).
Samotné vytvoření a zrušení - gluNewQuadric() a gluDeleteQuadric() spočívá pouze v alokaci/dealokaci paměti a nastavení pár proměnných, takže je rychlé. Na druhou stranu se tyto funkce v průběhu renderování nemusí volat, parametry kvadriky lze měnit i víckrát za sebou bez jejich rušení.
btw. pokud si pomocí gluQuadricDrawStyle() nastavíte vykreslování wireframe (drátového) modelu, bude se tento na většině GPU vykreslovat mnohem pomaleji než model z trojúhelníků, což vypadá trošku paradoxně. Je to dáno optimalizací vykreslování trojúhelníků a také použitým algoritmem (scanline algoritmus pro trojúhelníky pracuje v kontinuální oblasti paměti).
Internet Info Root.cz (www.root.cz)
Informace nejen ze světa Linuxu. ISSN 1212-8309
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.