Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku OpenGL a nadstavbová knihovna GLU (8) od MartinF - V kapitolach OpenGL IX a X zabyvajicich se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 9. 2004 8:42

    MartinF (neregistrovaný)

    V kapitolach OpenGL IX a X zabyvajicich se prace s pixmapami, byly uvedeny techniky na zobrazeni pixmapy, jeji posun (modifikace MODELVIEW M.) a zvetseni nebo zmenseni (glPixelZoom()). Zajimalo by mne zda jde nejakym zpusobem provadet i rotaci pixmapy kolem nektereho bodu v 2D prostoru. Po aplikaci glRotatex() se pouze rotuje bod zadany v glRasterPosx () ale rotace se neprojevi na vsechny body pixmapy (myslim tim napriklad rotace kolem stredu pixmapy). Je nutne z tohoto duvodu pixmapu mapovat jako texturu na nejakou plochu?
    Zajimalo by mne taky pokud umistim glDrawPixels do DisplayListu budou se provadet veskere operace s pixmapou na graficke chipu s minimalnim zatizenim procesoru pocitace ?

  • 17. 9. 2004 7:49

    Pavel Tisnovsky (neregistrovaný)

    Vsechny operace pro praci se souradnym systemem, tj. glLoadIdentity(). glRotate(), glTranslate() a glScale() se aplikuji na vektory a body (tj. vrcholy). V pripade prace s pixmapami se tak pomoci techto operaci meni pouze pocatecni bod vykreslovani (je to bod-vrchol).

    Pixely proudi jinou casti graficke pipeline a nejsou temito operacemi ovlivneny. Pixmapy se take vykresluji ponekud odlisnym zpusobem (po scan-radcich) nez textury, proto se jimi neda rotovat. Pro toto pouzijte textury namapovane na objekt GL_QUAD, stejne jako pro opakovane vykreslovani stejnych rastrovych obrazku (napr. objekty/sprity ve hre nebo casti GUI).

    Pixmapy se hodi "pouze" pro zobrazovani dat, ktere se meni, tj. meni se barvy jednotlivych pixelu. Prikladem muze byt video, ruzne animace (fraktaly, casticove systemy) apod.