Ještě - abych demonstroval nedomyšlenost toho návrhu - si dovolím uvést jednu drobnost: ten poplatek má být z každého dovezeného telefonu
, a měl by jej (snad) platit prodejce.
Jenže: mnoho elektroniky se dnes nakupuje po internetu, a objednáte-li si telefon například na nejmenovaném tržišti
, ani nemusíte dopředu tušit, zda jde z ČR nebo z Polska či Německa. (Natož, když si necháte poslat přístroj z Ameriky nebo z Číny.)
To znamená, že správně by měl zákazník dostat, kromě záručního listu, i potvrzení o zaplacení poplatku OSA, které by měl na vyzvání předložit ke kontrole - a nemá-li jej, pak poplatek neprodleně uhradit, nejlépe on-line bezhotovostně, po vyplnění schváleného formuláře...
Janě, taková povinnost tam není a nebude - ale skvěle to zapadá do logiky celého toho cirkusu.
(Tak snad si to tu nepřečte někdo, kdo by to prosadil. ;oD )
Když si taháte stream z Jižní Ameriky
, obvykle moc dobře víte, co děláte, a že to děláte
.
Ale třeba takové nakupování na tržišti co nedávno mělo i e-shop s počítači
může vypadat tak, že prostě zadáte typ telefonu, najdete nejlevnější variantu s rychlým doručením - a někde mezi tím se změní země z České Republiky přes Polsko na Německo (případně Čínu, ale to si všimnete u doby doručení).
A tenhle způsob nakupování se začíná nebezpečně rozmáhat - takže ta snaha vybrat co nejvíc za cokoliv
to bude logicky následovat. Stejně, jako se (po letech) změnil přístup k mobilním telefonům - ty taky zpočátku nestály za pozornost.