Zvlastni. Ono to pridava jakesi neviditelne pomlcky, nebo co. Je to videt, kdyz se ta adresa pastne treba do xtermu. To je nejaka feature na rootu proti postovani videi? Druhy pokus, tentokrat s tinyurl: http://tinyurl.com/lzkovj Kdyby se ten link nekomu nezdal relevantni, at prohodi par vulgarnich slov.
Tak těch je na C64 snad víc, než pohádek z tisíc a jedné noci :) Namátkou SHI,ECI… Dlužno dodat, že jsou to právě sprity, které z C64 udělali to co je. Ať již v hlediska dem, nebo games.. Tím, že VIC bězí naprosto „asynchoně“, se s ním opravu dají dělat kouzla. Displaylist je sice pěkná věc, ale svím způsobem strašně omezená. Na druhou stranu, vyčasovat některý efekty, to je někdy docela sranda :o) Hlavně když člověk nechce ztratit moc CPU v čekání na porovnávání rastru. Největší problém je, že při přerušení na konkrétní V řádce, je CPU zpožděnej, podle toho co zrovna dělal za instrukci… Takže +0 až +8 cyklů. A pro časováí věci jako FLI, SHI, … je potřeba být sync s VICem naprosto přesně (o cykl mimo a už je to v…). A to je někdy prekérka :o) Naštěstí to neplatí u spritů, který do interních regsitrů načtou pri zobrazování prvního řádku a pak již nejde vertikální pozicě měnit (interní čítače běží). Takže pokud se chce zobrazit další, stačí „kdykoliv“ během těch 21 raster řádku změnit Y souřadnici. Jde pouze měnit Xová souřadnice…
R.
Nechci vyvolávat flame, ale nemůžu si pomoct. Grafika na Atari a C64 se mi nikdy nelíbila. Podle mně vypadá Starquake na na Sinclairu mnohem lépe… Sprity nesprity
Jsem odkojenej na Spectru a v te dobe bylo celkem normalni, ze Ataristi a Comodoristi nemeli rady Sinclairisty :) Oni nam zavideli tu jemnou a barevnou grafiku 256×192 bodu a my jim zavideli zase ty plynuly sprity. Kazdej 8-bit mel neco. Ale je fakt, ze se me to polovicni rozliseni u vetsiny Atari a C64 her taky nelibilo i pres to, ze tam nebyly ty kolize barev, co na Spectru. Clovek si pak musel koupit Amigu, aby natrhnul vsem prdel a to do doby, nez se zacaly delat 386tky a pak uz PC zacalo valcovalo celou herni scenu jak lavina.
Souhlas, ale zda se mi, ze to platilo spis zezacatku. Jak 8-bity „umiraly“, tak se prevadelo vetsinou vsechno mozny z videohernich automatu a to teprve byly sracky s prominutim. Pomaly, spatne nakresleny – moc digitalizace, nesmyslna hratelnost. To uz nebyly hry. To byl jen ubohej marketing, jak z tohodle trhu vyzdimat posledni penize.