Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Piráti z BSA od J.Europe - Kdyby tady v ČR nebyli hodně jantaři, tak...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 26. 5. 2005 7:52

    J.Europe (neregistrovaný)
    Kdyby tady v ČR nebyli hodně jantaři, tak už dávno někdo podal hromadnou žalobu na stát. Stát Vás nemá právo diskriminovat. Pokud stát tlačí Windows tak Vy máte nárok na bezplatnou kopii. Podejte trestní oznámení na neznámého pachatele(Zdarma). Předložte seznam programů vytvořených státem které nemůžete používat protože jsou pouze pod Windows bez možnosti další volby. A chtějte po státu náhradu ve výši ceny licence Windows + 1x za 5let(životnost Windows) další peníze na novou verzi + cca 50 000,- na Windows školení a nebo 1 000 000 odškodné že Vám ve škole neposkytli univerzální vzdělání a vy musíte absolvovat další školení.

    Máte na to právo.
    Rómové nejsou blbý.
    Když je nekdo diskriminuje jdou si stěžovat.
    Tak nebuďte blbci a využijte svoje právo.
    Nenechte se diskriminovat.


    Mimochodem proč Windows?

    Dítě jde do školy a ejhle - směje se na něj Windows?
    Proč Windows? Protože ho stát podporuje! Proč ho stát podporuje?
    Protože z něj má peníze (DPH).

    Dostudujete a začnete pracovat. Na webech vlády jsou různé programy.
    Pro co? Pro Windows? Proč? Protože Windows je státem podporovaný komerční produkt na kterém stát rejžuje.

    Proč BSA? Aby nikdo neokrádal stát. Státu nejde o nějaký Micro$oft - tedy jen do výše úplatnosti jistých lobistů - státu jde o daně. A z toho pohledu je ten kdo krate software ZLOČINEC! Ne protože obral firmu co program udělala, ale protože obral stát na DPH!

    NENÍ TO O NIČEM JINÉM NEŽ O DOJENÍ LIDÍ.

    Teď už víte proč je BSA, proč klidně půjdete sedět když budete krás software(okrádat stát) a proč je na školách Micro$oft.

    Konec diskuze.
  • 26. 5. 2005 8:14

    J.Europe (neregistrovaný)
    Mimochodem jestli to někdo nepochopil,
    tak stát má právo tlačit Windows. Ale nesmí Vás jako uživatele jiného operačního systému diskriminovat.
    A nesmí potlačovat Vaší svobodu.

    Stát nesmí dělat programy pouze pod Windows!
    Což je jeden komerční program.
    Resp. může ale ne pro veřejnost.
    Pro svou potřebu si může dělat co chce.

    Programy pro občany (výpočet daní, elektronický podpis pro Windows...) nesmí dělat pouze pro úzkou skupinu občanů s Windows.
    A pokud tak učiní, máte plné právo na odškodnění a nebo na licenci Windows + školení aby bylo dosaženo rovných podmínek.


    Vy máte šanci na úspěch pouze pokud dokážete, že Vás stát diskriminoval tím, že nevytvořil stejné programy i pro Linux.

    A že jste dané programy chtěli - ale nemohli využívat.
    Ideálně by to chtělo doložit výši škody která Vám tím vznikla.
    Pak žádejte nápravu + odškodné ve výši třeba milionu a nebo legální licenci Windows + školení. Obojí je řešení.

    Ovšem pokud nechcete využívat programy které po Vás vytvořil stát(výpočty daní...formuláře pro Office) - nemáte na odškodnění nárok. Protože nedošlo k žádné diskriminaci.

    Mimochodem pokud chcete využívat i formuláře Office - které vytvořil stát, máte právo i na licenci Office. Tedy za předpokladu že je nedokáže zobrazit jiný program správně.
  • 26. 5. 2005 8:24

    J.Europe (neregistrovaný)
    Jinak - pokud někdo krade software páchá samozřejmě zločin.
    Rozhodně podle našeho právního řádu.

    Takže pokud student ukradne kopii nějakého komerčního programu dopustil se krádeže. Stejné jako kdyby jste ukradli motorku a vymlouvali se že jste potřebovali jet domů - protože Vám nejel zrovna autobus.

    No a?
    Máte jít pěšky!

    Vymlouvat se na to, že když motorku ukradnete - budete jí dále doporučovat, je směšné.

    Namítnete, že zkopírováním nevzniká přímá škoda.
    Ale vzniká. Rozhodně podle našeho právního řádu.

    Ale náš právní řád také říká že Vás nikdo nesmí diskriminovat.
    Tak až se tak budete cítít zajděte na policii a oznamte to.
    Podejte trestní oznámení na neznámého pachatele ať policie zjistí kdo Vás poškozuje.
  • 26. 5. 2005 9:14

    bez přezdívky
    >> Namítnete, že zkopírováním nevzniká přímá škoda.
    >> Ale vzniká. Rozhodně podle našeho právního řádu.

    to je ale pekna blbost, co? podle pravniho radu nikdy nic nevzniklo, to je stejna blbost jako rici, ze auto jezdi na technickou dokumentaci... na benzin jezdi, to jen kdyby nekdo nepochopil tu paraelu...

    a prirovnavat "kradez" nehmotneho statku ke kradezi rohliku, nebo motorky je asi stejna blabost. pokud ukradnu/vypujcim motorku nebo rohlik (i presto, ze ji casem zaplatim/vratim) tak puvodnimu majiteli vznikne prima skoda - danou komoditu v ten okamzik nemuze pouzit jinak... ale kdyz si "osmahnu" CD Langerovy (pro svoji potrebu, ne ze prodejce prijde o dalsi vydelky tim, ze budu hudbu dal prodavat a vydelavat tak na tom, ze prodejce vynalozil penize a usili na vznik teto investice) a budu si to poustet do zblbnuti, tak prodejci nevznikla zadna PRIMA skoda (neztratil zadny material, zadny cas, zadnou energii), pouze neprima a tou je (cena alba - cena media - distribuce - reklama - ja nevim co vsechno) - zkratka, ten od koho jsem "ukradl" SW (bez media, to jsem si dadal vlastni) neprisel o zadny material, nevynalozil zadnou energii navic. protoze veskere investice do vyvoje jsou konstatni, nezavysle od prodeje nebo predpokladaneho prodeje.

    rohlik x pocet = [material + prace] x pocet
    SW (- medium) x pocet = [material + prace] x 1
  • 26. 5. 2005 11:02

    J.Europe (neregistrovaný)
    Ty se totiž krádeže nedopouštíš samotným zkopírováním programu,
    ty se krádeže dopouštíš vědomým porušením zákona!

    Podívej se, ty se na to koukáš zdravým rozumem.
    Ale ten sem v žádném případě nepatří a ani jsem to neříkal.
    Naopak ty jsi asi padlý na hlavu když si myslíš že se právo řídí zdravým rozumem.

    Tady se to řídí právem, mezinárodním právem, zákony.
    Říkej si tomu jak chceš, ale náš právní řád(naše právo), považuje krádež software také za krádež. Možná to podle tebe krádež není.
    No podle mě také ne. Ale stát to za krádež považuje a jsou na to paragrafy. Buď se odstěhuj a nebo se dej na politiku.

    Třeba tě budu volit.

    Kdyby nebylo zakázané si ten program zkopírovat, tak by to nebyla krádež.
    Ale ono je zakázané si cokoliv zkopírovat. Proto se také o krádež jedná.

    Pokud nejednáš v dobré víře a pokaždé když si zkopíruješ hru víš, že se to nesmí - dopouštíš se krádeže.

    Znova:

    Krádež není samotné zkopírování programu,
    krádeží se to stvává porušením zákona.

    Porušil jsi zákon a jsi zločinec.

    Že stát tak vytváří zločince z lidí kteří vlastně zločinci ani nejsou je jiná věc. Protože máme nějaké zákony a oni je porušují, stávají se zločinci.

    Podle mě je to, že si kluk stáhne software a zkouší si ho doma dobré.
    Protože se učí. Stává se z něj schopnější člověk. Případně prospěšnější společnosti. Možná až odborník. Ale stát to tak nechce. A říká to jasně zákonem.

    Inu. podle mě by se měl stát víc starat o násilníky a devianty.
    Ale tohle je o penězích a za daňové úniky se často dávají větší tresty než za vraždy. Protože peníze mají daleko větší cenu než lidský život.
    Lidé se od pradávna k vůli majetku vraždí.

    Nesouhlasím s tím, ale takovýhle je stav.
  • 26. 5. 2005 11:05

    J.Europe (neregistrovaný)
    Ještě že je svobodný software.
    Ale ten mimochodem stát nechce.
    Protože z něj nemá daně.
    Stejně jako státům vadí telefonování přes Internet,
    protože z něj nerejžují.

    Tohle všechno jsou totiž zdroje příjmů státu.
    A oni musejí někde sehnat peníze na kauzy DiagHuman,
    dálnice od nikud nikam za 600milionů, pracovní cesty na Havai,
    rauty a oslavy.

    Holt všechno stojí peníze hoši.
  • 26. 5. 2005 15:50

    menphis (neregistrovaný)
    kdyz si ctu tvoje nazory, napada me, ze prvni co by jsi mel nekomu zkopirovat je mozek!!!
  • 26. 5. 2005 11:31

    bez přezdívky
    1, temer se vsim souhlasim, az na...
    2, priklady a jejich presonifikace na moji osobu, byly pouze teoreticke (pripoustim, ze za podezreni z piradstvi si mohu sam, protze jsem to nedeklaroval... proto tak cinim ted)
    3, napadl jsem prirovnavani ke kradezi hmotnych statku, kde dochazi k PRIME ztrate, nebo poskozovani. nevyjadroval jsem se k zakonemu ci moralnimu aspektu daneho tema, ve kterem se zcela stotoznuji s Vasim nazorem.
  • 26. 5. 2005 12:30

    J.Europe (neregistrovaný)
    Ahoj.
    Nemyslel jsem to nijak proti tobě.
    Kdo křičí jak software nekrade, krade ho o 106.

    I já jsem si musel domů vzít řadu programů se kterýma dělám v práci abych se je naučil. To byl Novell abych s ním uměl dělat, Oracle, Windows servery. Samozřejmě jen abych se s tím naučil. Také by mi Oracle, Novell ani Windows server k ničemu nebyl. A podle zákona se určitě jednalo o krádež. Přesto že jsem vše dělal se svolením zaměstnavatele.

    Prostě jako IT manager s daným zařízením musím umět dělat a na produkčním serveru se učí jen mamlas.

    A pochybuji že jsi nikdy v životě žádný software nevzal.

    Nejparadoxnější byla situace na policii.
    (Kdysi jsem si nechával posílat soft a chytli toho co mi to prodával.)
    Spis jsem sepisoval s policistou a on to diktoval do svého osobního počítače s Wordem A Windows. Policie mu počítač nedala.
    Můžete 3x hádat jestli měl licence :o))

    Podle mého názoru by měla být licence na software omezena na 2-3 roky od vzniku. Poté by měl být zdarma pro domácí a nekomerční použití.
    To by byla dost dlouhá doba aby firma vydělala, dokupovala by se podpora(proč dělat podporu někomu kdo má náš soft zdarma).

    Tím by se zabránilo kriminalizaci jinak v podstatě slušných lidí.
    Navíc by se značně snížila hladina pirátsví. A firmy by stejně vydělávali.

    A) na 2-3 roky starém softu nikdo nevydělá kromě Microsoftu
    B) na domácnostech by stejně nevydělali se dva roky starým softem
    C) snížila by se míra softwarového pirátsví
    D) firmy by vydělali dost možná na podpoře (soft sice mám zdarma ale za podporu-opravy chyb musím zaplatit třeba 500,-)
    E) uživatelé by si dost možná i koupili novou verzi a také by jí tlačili ve firmách
    F) zvlášní kapitola hry - končí dvou/tří letá lhůta - dáme hry na DVD u časopisů s niminálním poplatkem řekněme 40,- a všichni si raději koupí ,,originální verzi"
    G) kopírování starých programů za úplatu je nelegální bez svolení dané firmy (žádní paliči zlatokopové)
    H) pro firmy by daná lhůta neplatila

    No ale když se nad tím zamyslíte tak zjistíte, že u nás to tak vlastně funguje. Pokud si soft šušníte jen tak doma, těžko Vám BSA rozkopne dveře. Zažil jsem hromadu exekucí pronajatých počítačů. I třeba policií. Počítače zabavili, ale legálnost softu na nich nikdo nezkoumal. BSA se nevyplatí honit se za počítačovým planktonem.
    Není to velryba. BSA je piraňa která se nejraději zakousne do bohaté firmy - ze které je možné urvat pořádný kus šťavnatého masíčka.
    A nebo udělají velké halooo aby bylo jasné kdo vy rybníku vládne.

    To je vše.
    A pokud má ještě někdo nějaký problém ať se koukne na ,,ABIT SECURE IDE" HW šifrování HD za 1300,- s DPH na www.abit.com.tw v sekci ACESSORIES...

    Dodáva třeba ABACUS COMPUTERS.... CS23..... dříve i Extrapoint dnes už ABITY nedělají.
  • 26. 5. 2005 13:46

    Lada (neregistrovaný)
    Radeji neco zadarmo - http://sourceforge.net/projects/truecrypt/
    Ten ABIT pouziva pouze 40-bitovy klic - zase to ale bude rychlejsi jako plne HW reseni.
  • 26. 5. 2005 18:46

    J.Europe (neregistrovaný)
    Jenže ta e-nova (koukni se na její page) dělá i 256bitové a podobné šifrování. Jenže ty už si musíš nechat poslat z USA.

    No tak jako tak:
    1) funguje to zcela v reálném čase
    2) nezatěžuje počítač (je to samostatný šifrovací HW)
    3) naprosto spolehlivé(testováno v řadě PC Linux,Windows,Novell...)
    4) je to zcela nezávislé na software(viz 3)
    5) systém to vůbec nevidí(žádné ovladače) protože to je kus HW
    6) možnost až 256bitový klíčů
    7) máte dva klíče, pokud selže šifrovací modul nahradíte ho jiným se stejným klíčem
    8) možnost udělat RAID striping za použití dvou klíčů -> 80bitové šifrování v podmínkách ČR nerozlousknutelné díky rozdělení a samostatnému zašifrování. (Pokud uděláte ovšem Mirroring nebo Striping+Mirroring tak sílu šifry ohromě snížíte.)

    Mimochodem třeba BIS pracuje údajně tak, že z HD vyndá plotny a obsah načte ve speciálním stroji. A ten se pak dešifruje. Pokud máte zašifrované obě poltny zvlášť + nějaké ty ,,falešné" partitiony, je prý dešifrování takové záležitosti na několik set dní+ řadu člověkohodin.

    Takže pokud by jste nebyl zrovna USAMA.BIN.Blbindin tak Vás nechají.
  • 7. 1. 2006 22:12

    bez přezdívky
    Napadá mě hned několik důvodů, proč je TrueCrypt důvěryhodnější.
    Především, jelikož je to firma z USA, tak jsou tam na 99 % zadní vrátka, aby americká vládá mohla v případě "ohrožení jejich státních zájmů a bezpečnosti občanů" data rozšifrovat. O tom si nedělám iluze. Oproti tomu TrueCrypt je nezávislý open source software. Možnost zadních vrátek je prakticky vyloučena.
    Navíc, kam s těmi hardwarovými klíči? Můžete je stratit, můžou vám je ukrást. Heslo si jen pamatujete. Nemusí fyzicky existovat. Z tohoto pohledu je pro mně derivace klíče z hesla daleko lepší a bezpečnější než hardwarový klíč.
    Na druhou stranu jsou ovšem výhody hardware řešení jasné.
  • 7. 1. 2006 22:16

    bez přezdívky
    Teď mi ještě napadlo -- TrueCrypt taky umí tzv. hidden volume. Je to skrytá část v šifrovaném disku se samostatným heslem. Když vám tak někdo dá před obličej pistoly a požádá vás o vložení hesla, tak prostě zadáte ono druhé heslo a útočník se dostane pouze k datům, které jste si pro tuto situaci předpřipravil a nepozná to. TrueCrypt nijak neprozradí, že se pracuje se skrytým (falešným) oddílem.
  • 1. 6. 2005 20:34

    Bilbo (neregistrovaný)
    Jenom 40bitovy klic? No to uz rozlouskne pomalu kazdej jouda u sebe na desktopu bruteforcem ..... vcelku rychle. Takovymu zarizeni bych se vyhnul ...
  • 27. 5. 2005 0:32

    elerhc (neregistrovaný)
    ja software nekradu. a jestli mas pocit ze ano, talk to dokaz. co jsme ukradl? ten linux na jehoz tvorbe se sam podilim a tedy jsem drzitelem autorskych prav k jeho castem? nebo bios od pocitace, ktery sem si pooctive koupil. nic jineho nez linuxove distro, bios a vlastni soft nepouzivam a ani nemam potrebu pouzivat. je tam totiz vsechno co jsme kdy potreboval a jeste desetinasobek navrh
  • 26. 5. 2005 12:12

    jb (neregistrovaný)
    chcete rici, ze prodejem jednoho media (licence) se vyrobci SW vrati (s patricnym ziskem) investice na jeho vyvoj?
  • 26. 5. 2005 8:33

    bitt (neregistrovaný)
    A co ked chcem tie vladou vytvorene programy pouzivat a nemam vobec pocitac? Mozem ich zazalovat za diskriminaciu a ziadat aby mi ho zaobstarali?

    Alebo mam pocitac - 8 bitove ZX Spectrum...

    Bol by som samozrejme rad, keby verejne veci neboli zavisle na Microsofte ale myslim, ze zaloba, ktoru popisujes by nevysla. Vzdy budu na niecom zavisle, na niecom co nie je zadarmo.
  • 26. 5. 2005 10:52

    J.Europe (neregistrovaný)
    Inu. Pokud nemáš auto tak asi těžko můžeš využívat dálnice.
    Tvoje Spectrum je starý koněm tažený povoz a v dnešní době se jedná spíš o starou automatickou pračku. Srovnávat o několik desetiletí starší historický počítač s moderním Linuxovým strojem je jako říkat, proč se Děděček nemůže sprchovat ve vaně se svou 18ti letou vnučkou.

    Linux - Microsoft
    Tohle je jako stavět dálnice pouze pro automobily značky Ford!(Microsoft)

    Já chci jezdit po dálnicích i se svou Škodou Octavia(Linux) a nebo Mac(dnes už Linux? Dříve?) Protože to je ekvivalentní počítač.

    Jde o to, že stát záměrně diskriminuje mě a lokální firmy tím,
    že výrazně preferuje cizí komerční značku.

    Kdyby nabízel 2-3 alternativy z toho nějakou nekomerční - dobře.
    Ale on mě nutí JEN a POUZE používat auta značky Ford!

    Tak fajn, mám stejné právo jako majitelé Forda jezdit po těch dálnicích ale stát mi ho upírá. Tak buď chci Forda výměnou za Octavii a nebo chci rovné podmínky.
  • 26. 5. 2005 12:03

    jb (neregistrovaný)
    hmm, ale ty formulare a programy, ktere zminujete, zcela jiste nejsou jedinou moznosti jak ony dane priznat -- takze ja bych to videl spise na pozitivni diskriminaci tech, kdo maji prostredi pro to, aby je vyuzivali.

    Diskriminace uzivatelu pracujicich v jinem prostredi by to byla az v momente, kdyz by zde nebyla jina moznost nez vyuzitim zminovanych programu a formularu.

    Nebo se mylim?
  • 26. 5. 2005 13:10

    J.Europe (neregistrovaný)
    Určitě se nejedná jen o programy pro podávání daňového přiznání.
    Hlavně to jsou různé .EXE, .XLS, .DOC soubory.
    Všechno proprietální formáty Windows.

    Ano, OO sice umí otevřít .XLS a .DOC ale rozhodně né protože by Microsoft řekl. Hele tady je popis našeho formátu budeme rádi že je budete podporovat i vy.

    Nikdy nemůžou podporovat všechny formáty stejně.
    Ale diskriminace to je proto, že podporují pouze jeden produkt komerční firmy. Kdyby podporovali Windows a Linux už by se o takovou diskriminaci nejednalo. Protože ostatní systémy jsou ve výrazné menšině.
    Řekněme jeden MAC/APPLE na 100 PC.

    Můžete jít do krámu a koupit si PC od stovky firem.
    HD od Seagate, Western digital....
    CPU AMD, INTEL, VIA...
    RAM Hynix, Kingstone, Kingmax, Samsung, Corsair...

    Operační systémy unixového typu a nebo Windows.

    Ale vláda dělá programy pouze pro komerční produkt konkrétní firmy.
    Proto se jedná o diskriminaci.
    Navíc je Linux/UNIX díky bohu ve většině velkých firem.
    A je dost rozšířený. Prostě to není automatická pračka ZX spectrum na které dnes už dělá jen několik nadšenců.

    Podle mě nikdo nebude státu nadávat za diskriminaci když si lidé kteří mají jedno oko modré a druhé rudé (1/2 albíni) nebudou moci pustit počítač. Samozřejmě to bude diskriminace. Ale to o čem mluvím je maximální diskriminace 1/4 počítačových odborníků. A tak 1/10 všech uživatelů PC.

    Zakázat všem lidem kteří mají hnědé vlasy využívat služeb státu je do nebe volající diskriminace. A ti lidé mají nárok buď na barvu na vlasy :o)) a nebo na stejné služby.

    Jde o to se nestydět.
  • 26. 5. 2005 11:55

    janek (neregistrovaný)
    "Protože z něj má peníze (DPH)."

    bla bla bla: 150000 PC x 2500 Kc/licenci x 0,19 = 71 250 000 Kc za poslednich 5 let ;-) A to se teprve nedavno zvysila sazba z 5 na 19%, takze to je tak tretina z teto castky.
  • 26. 5. 2005 18:56

    J.Europe (neregistrovaný)
    Tak to se moc pleteš bobe.

    Měli jsme na počítačích:
    1. wokna (už 4x 95. 98. 2000. teď XP) 4000
    2. office (97,2000, teď XP) 10000
    3. CADY v řádech 100 000,-
    4. Antiviry 1000,-
    5. Slovníky 1000,-
    6. Adresáře 1000,-
    7. Ekonomiku 1x 1 000 000
    8. Oracle farmu 1x 5 000 000
    9. Novell tam byl
    10. Irixová stanice jen soft stále 1 000 000
    + řadu dalších programů.

    Když to spočítám tak to je jen na officech, Antivirech, slovníkách a na tom v čem lidi dělají alespoň tak 50 000 litrů. za posledních 10 let.
    Těch pc bylo 500 * 50 000 je 25 melounů bez Cadů a serverů.
    Jen meloun a půl na základním softu. + další melouny na serverech.

    A to v době kdy firma prodělávala a nemohla si to odečítat ze zisku.
    Teď se firmě daří a budeme všech 500 pc modernizovat jak přijde Longhorn. A to není jediná firma.

    Je to big bussines a stát s z toho má big love.
    Protože ty co to prodávají platí daň ze zisku.
    DPH si firma uplatní. DPH je daň pro koncového spotřebitele.
    To co stát seberetobě.
  • 27. 5. 2005 9:49

    Ondřej Tůma (neregistrovaný)
    Jak už sem psal, existuje mnoho variant jak stát může vidělat daleko více než na DPH z koupi SW. Viz Příspěvek "Kdo koho okrádá a kdo na kom vydělává..."
  • 26. 5. 2005 20:19

    santiago (neregistrovaný)
    Krom toho pokud za software nezaplati, tak ty penize nejspis stejne utrati za neco jineho (cimz zaplati DPH)
  • 28. 5. 2005 17:58

    bez přezdívky
    Osobne mi prijde, ze to ma neco spolecneho se strankovanim - neco jako pokud odpoved prijde na jinou stranku nez prispevek na ktery reaguje, holt pod nim nebude ...
  • 29. 5. 2005 19:40

    TongoBOngo (neregistrovaný)
    Hehe. DPH platí pouze koncák.
    Firma si dá DPH do nákladů.
    Ale tady se jedná o ohromný prachy ze zisku prodejce.
    Počítej tak 50 litrů na jednu stanici a 5 let na software.
    Když máš 600 zaměstnanců což není problém a 1/2 má PC pak to je pálka.
    Navíc zaplatíš ještě pořádnou pálku na serverech.
    Hochu. O to jde. O miliardy.