Podle me spousta open source projektu "dojizdi" na nekvalitni grafiku a usability.
Naprosto souhlasím!
Technicky se sice muze jednat o zajimave i skvele veci, ale pro ziskani vetsi uzivatelske zaklady to bez gfx proste nejde (kolikrat jsem jen slysel "takove hnusne ikony, to se neda pouzivat"). Sice mam na vec trosku jiny nazor (napriklad preferuju minimalisticky design ala Fluxbox), ale proste uzivatele vyzaduji urcite pekne prostredi, proto ten clanek vysel prave na Rootu - treba nejaky programator najde kontakt na pixel artistu :-) a vznikne pro vsechny neco pekneho i pouzitelneho.
Pixel art se mi líbí jako umění, ale v aplikacích bych ho viděl opravdu nerad. Rád bych se totiž dožil doby, kdy budou běžné displeje s výrazně více PPI než 100. A k těm vede cesta jedině přes vektory…
Tady je trochu starší, ale docela zajímavý článek o OpenGL backendu pro Cairo, je tam i srovnání renderingu přes OpenGL a přes XRender (které mimochodem s některými drivery také umí využít HW akcelerace).
Microsoft si už dokonce metodu renderování fontů s pomocí GPU patentoval. :-) Myslím, že efektivně renderovat vektorovou grafiku na displejích s vysokým rozlišením není problém. Problém je s těmi displeji s malým rozlišením, protože tam není úplně jasné, jak by ten „správný“ výsledek měl vypadat, natož jak ho dosáhnout. Tedy ne že by to u těch s vysokým rozlišením bylo jasné, ale tam to tolik nevadí. :-)