Golden Axe, T602, Volkov commander,… Už mi tu schází jen starý dobrý DOSový Cybex shell a Borland C++ s BGI. Mimochodem dodneška si pamatuji na ten pocit, když jsem napsal svůj první prográmek, který inicializoval VGA grafický mód, a kreslil nějaký nesmysly ne obrazovku. :) Zatlačím nostalgickou slzičku… Dík za pěkný článek.
to mi ještě připomíná – pamatujete někdo serii Catacomb? Já hrál jenom Abyss (A ještě bych ji někde vyhrabal), ale i tak to byla jedna z prvních her pro PC, kterou jsem kdy hrál…
Ja pouzival bgl v pascalu 7 :) VC byl napsany v assembleru byl to com program a uzasne rychly :) Pozdeji se ale zacla vyuzivat m602 nebo dos navigator.
Ale golden axe to je klasika klasik :)) kolikrat jsme ji s kamosem prosli se ani neda spocitat. Jeste si pamatuju na antivirak tri psi :) A potom taky mod player a nastup covox…Jinak ja hral prvni hru LHX, F1 od accolade a tusim F15 , kdyz jsem to videl u strejdy v praci(tehda sem mel atari 800) tak jsem z toho uchcaval jeste pekne dlouho :)
V goldnu byla chyba v tom, ze se nemohlo do trpaslka s flaskama kopat kde se chtelo, bo kdyz trpaslikovi uz flasky dostly, tak se jal zdrhat mimo obraz. vetsinou se prekazkam vyhnul, ale stavalo se, ze se ta svine trpaslikova o neco zasekla a byl konec. kopnout do nej uz neslo a hra cekala, az trpaslik zmizi z obrazu, coz se nestalo.
Dalsi chyba se stavala na vstupu do zlevi vesnice, kde pri dobre kombinaci pozic hracu a protivniku zustala na obrazovce trcet ohniva koule z draka.
Inac vhodnym prejmenovanim souboru se dalo hrat za ruzne postavy z cele hry. Myslim ze vcetne masa pridavajicicho zivot ;-)
Ano, také se daly zaměnit draci za postavy etc…
Jinak také se dalo zaseknout v 6. levelu (PC), když jste stáli na špatné straně shodiště (dalo se tam umlátit bosse aniž by mohl oponovat, neboť byl sám zaseklý či co). V momentě kdy boss padl, se měla postava vydat na druhou stranu, ale přímou čarou to nešlo a už bylo zle…
O Borland C++ mi nemluv to je sracka k pohledani:
Vetsina zakladnich optimalizaci kodu jako treba CSE nefunguje
Tento program se nezkompiluje s -O a -B, vygeneruje to nesmyslnou instrukci lea fl,… :
int main(void) { unsigned short *ptr; unsigned long ul; ul=((unsigned long)(*ptr) << 16) |((unsigned)(ptr+1)); return ul; }
s -O bez -B se to zkompiluje ale vygeneruje to spatny kod