Vlákno názorů k článku Podvody prostřednictvím ActiveX - co dál? od Leos Stehlik - Diskutoval jsem na toto tema s jednim svym...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 11. 2000 0:54

    Leos Stehlik (neregistrovaný)

    Diskutoval jsem na toto tema s jednim svym znamym z USA, ktery byl postizen zneuzitim ActiveX k volani jineho ISP v zahranici. U sveho poskytovatele telefonnich sluzeb vznesl proti vyuctovani reklamaci, ze takovato cisla nezna, neni si vedom ze by je volal a ze z jeho telefonnich uctu z predchozich mesicu mohou zjistit, ze toto cislo nikdy predtim nevolal.
    Reklamace mu byla uznana a byl zprosten placeni za tato volani.
    Proc by neco podobneho nemohlo fungovat i v nasi zemi?

  • 2. 11. 2000 9:48

    Petr Jahoda, ČESKÝ TELECOM (neregistrovaný)

    V naší zemi bohužel něco takového opravdu fungovat nemůže. V případě, že bychom tyto reklamace uznávali, začali by toho někteří lidé ve velkém zneužívat.

    Příklad: chci na Internetu surfovat po tvrdé pornografii, ale nechce se mi platit kreditkou ze svého. Tak provozovateli prasáckých stránek na druhém konci zeměkoule "zaplatím" ze svého telefonního účtu. A pak ty peníze dostanu zpátky reklamací u ČESKÉHO TELECOMU.

  • 2. 11. 2000 11:22

    Ján Matejka (neregistrovaný)

    Rozumim Vasemu argumentu ohledne zneuzivani uznavani podobnych reklamaci ze strany nasi verejnosti. Povazuji to za pomerne dobry argument, ale nikoli vsak ve vsech smerech. Nemyslim, ze je spravne, aby -diky vyse uvedenemu argumentu- byli vsichni postizeni zakaznici hazeni do jednoho pytle.

    Spravne (a ve svych dusledcich i vyhodne pro CT) by byl urcity kompromis, ve forme uznani nekterych reklamaci (rekneme prvnim nekolika set) a nasledne upozorneni vsech klientu CT na tento problem. Od okamziku co jsou VSICHNI (nebo by mohli/meli byt vsichni) varovani lze pochopit, ze se reklamace jiz uznavat nebudou.

    To je muj navrh, o kterem se domnivam, by mohl byt velmi vyhodny pro obe strany (CT by udelal dobre gesto a zakaznik by alespon vedel, ze udelal chybu, na kterou byl predtim upozornen).

    S pozdravem, Jan Matejka

  • 2. 11. 2000 20:58

    Polášek (neregistrovaný)

    Pane Matějka
    Znovu se Vás ptám zdali jste si u Telecomu zjistil JAK ke změně počítání dochází. Zdali změněné číslo skutečně vytočí PC ve spolupráci s MODEMEM postiženého, nebo dojde-li ke změně čísla v pruběhu spojení, bez přerušení účastnické smyčky. To že má Telecom ve výpisu napsané jakési údaje není zdaleka podstatné !! Rozhodující je zdali skutečně jiné číslo vytočil ÚČASTNÍK tj. v tomto případě účastníkovo PC ve spolupráci s MODEMEM !! Teprve až toto budete vědět, můžete dělat nějaké předběžné závěry.
    Polášek

  • 3. 11. 2000 7:39

    Petr Jahoda, ČESKÝ TELECOM (neregistrovaný)

    Naprosto s Vámi souhlasím.Podle mého názoru se v současné době dá mluvit o tom, že byla minimálně naprostá většina klientů varována - jednak byli všichni zákazníci velkých ISP varováni v březnu,jednak současná informativní kampaň dosáhla už masivních rozměru (když už i Root.cz o tom píše :-))))

  • 3. 11. 2000 5:52

    Polášek (neregistrovaný)

    Proč mohou být impulsy ztornovány v jiné zemi a v ČR ne ? ČR je snad zemí zlodějů ? Zkuste mně to vysvětlit blíže jak jste k tomuto závěru došel ? Kromě toho nevím proč by jen porno stránky měly měnit čísla, kde je zaručeno že to nemohou dělat jiné stránky ?
    Polášek
    Polášek

  • 3. 11. 2000 20:25

    Leos Stehlik (neregistrovaný)

    Pane Jahodo,
    ja v zasade souhlasim i nesouhlasim s tim co pisete. Kdyz jsem na tyto stranky psal svuj ten svuj prvni prispevek, doufal jsem, ze se rozvine diskuze na toto tema.
    Ja chapu vase obavy z toho, ze vasi zakaznici by zacali zneuzivat uznavani takovychto reklamaci. Nemyslim si ale, ze to je duvod k tomu, abychom tuto moznost uplne zahodili. Osobne neverim tomu, ze v USA se nanajdou lide, kteri by to na sveho poskytovatele telefonickeho pripojeni take nezkusili s neopravnenou reklamaci. Myslim si, ze bychom se meli pokusit najit mechanizmus, ktery by na strane druhe chranil pred takovym jednanim i vasi firmu. Pro zacatek navrhuji napriklad uznani pouze JEDNE takove reklamace a to pouze "fair" zakaznikovi, ktery napriklad vcas plati ucty, z vypisu lze dolozit, ze se "normalne" pripojuje k ISP providerovi XYZ atd..
    Mne pokud by se napriklad neco takoveho stalo, tak si v budoucnu budu davat velmi dobry pozor, aby se mi to nestalo znovu.

    Dalsi vec, vite, ja si treba nemyslim, ze tento ActiveX podvod se muze objevovat pouze na pornostrankach a jinych veci s nelegalnim obsahem. Porovnejte treba pocet dennich pristupu na nejakou zasitou pornostranku o ktere pomalu nikdo nevi a pocet pristupu treba na seznam.cz .. pouze priklad .. Osobne se bohuzel bojim toho, ze nekoho napadne nastrcit nejaky takovyhle podvod na nejakou sirokou verejnosti velmi navstevovanou stranku. A v tu chvili, dle meho nazoru, bude zakaznik velmi nutne citit potrebu ochrany ze strany vasi spolecnosti. V tu chvili by se lide mohli zacit "bat chodit" na internet a jedinym resenim by bylo zrizeni jineho typu pripojeni.