Vlákno názorů k článku Podvody prostřednictvím ActiveX - co dál? od Petr Jahoda, ČESKÝ TELECOM - Vážený pane Matejko, jsem rád, že se i Váš...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 11. 2000 10:21

    Petr Jahoda, ČESKÝ TELECOM (neregistrovaný)

    Vážený pane Matejko,

    jsem rád, že se i Váš server přidal k diskuzi ohledně problému podvodů ActiveX. Čím je varování zákazníků intenzivnější, tím lépe. Rád bych ale upřesnil některé informace ve Vašem příspěvku uvedené.

    K první informativní kampani k tomuto problému opravdu došlo v březnu tohoto roku. ČESKÝ TELECOM tehdy ZE SVÉ VŮLE kontaktoval ISP, kteří rozeslali varovné maily svým zákazníkům. Nejednalo se jen o VOL, obdobnou věc udělal např. i IOL.WOL i IOL mají svá varování i na svým stránkach (v části věnované zákaznické podpoře).

    Stejně tak současná varovná mediální kampaň byla iniciována ČESKÝM TELECOMEM. Žádná solidní firma nemůže nečinně přihlížet tomu, jak její zákazníky okrádají podvodníci. Je zajímavé, že někteří zahraniční operátoři, kteří stejný problém také mají, se rozhodli jinak a o problému nemluví.

    Trestní oznámení na neznámého pachatle již jeden ze zákazníků podal, policie však případ po jisté době odložila. Je to pochopitelné, chytat podvodníky v pochybné zemi na druhé straně zeměkoule je obtížné. Stejně tak již byla podána reklamace k ČESKÉMU TELECOMU i k ČTÚ, obě byly zamítnuty. Zmiňované hovory totiž byly prokazatelně provedeny.

    Doufám, že podvedených zákazníků bude co nejméně.

  • 2. 11. 2000 11:54

    Ján Matejka (neregistrovaný)

    Vazeny pane Jahodo,

    i po precteni Vaseho pripevku nevim v cem spatrujete v clanku nektere nepresnosti (viz. nazev Vaseho prispevku).

    Co se tyce Vaseho nazoru ohledne toho, ze CT rozjel ZE SVE VULE naslednou medialni kampan, tak zde bych opet mel nekolik vyhrad. Nevim sice, jakym zpusobem se rozhodovalo o tom, zda CT medialni kampan rozjede, ale vim jiste, ze pokud by tuto kampan vubec nerozjel, mohl by na to vazne doplatit. Pokud se ptate proc, pokusim se to zde vysvetlit.

    Tedy ...v § 415 zákona č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů (Obcansky zákon) a nasledující je uvedeno toto: Každý je povinen počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví, na majetku, na přírodě a životním prostředí.

    Jde o velmi obecnou pravni povinnost PŘEDCHÁZENÍ HROZÍCÍM ŠKODÁM, ze ktere se vychazi pri stanoveni odpovednosti skodu (viz. napr. §420 odst.... 1) Každý odpovídá za škodu, kterou způsobil porušením právní povinnosti....

    V dusledku poruseni TETO pravni povinnost by bylo mozno hovorit o odpovednosti za skodu, ktera vznikla tim, ze CT problem "ututlal" (tedy nerouzpoutal onu medialni kampan jejimz rozpoutanim se tak chlubi). Prave o tom hovorim v clanku, kde tvrdim, ze mediální kampaň, kterou ČT v tomto směru vede, je spíše snahou splnit zákonnou povinnost, než vyjít dobrovolně vstříc svým zákazníkům.

    Tot vse. S pozdravem, Jan Matejka

  • 8. 12. 2000 10:05

    Jiri Bezstarosti (neregistrovaný)

    Nevím jestli je to úplně dobrý nápad a nejsem si jist, jestli je to technicky proveditelné. Nicméně by jistě pomohlo, kdyby při vytáčení čísla do pochybných zemí se ozval příjemný hlas po vytoční volacího čísla země, oznamující, že pokud chcete hovor opravdu uskutečnit, prosím vytočte 12345 nebo jinou stále se měnící kombinaci. Sice to zesložiťuje volání do těchto zemí, ale nevidím jediný důvod volat modemem někam daleko v dobe inetu a pokud voláte hlasem, klidně těch pár čísel navíc vytočíte. Pokud se podvodů dopouštějí operátoři oněch zemí, pak si podobné opatření zaslouží. Kdo tam volat potřebuje, ať pak nadává jim. Otázku proveditelnosti neřeším, protože zařízení Telecomu neznám.

  • 2. 11. 2000 13:48

    anonymní

    Vážený pane Jahoda,

    jsem rád, že tady potkávám někoho z ČT. Vašemu článku rozumím, zlaté, české ručičky. Zajímá mne ovšem pasáž "hovory totiž byly prokazatelně provedeny". Znamená to, že číslo je na seznamu volaných čísel, neexistuje tedy žádná možnost "přeskočení" během hovoru??? Podívejte se prosím výše na diskuzi "Fakt si toho nevšimnete" a zkuste se vyjádřit k této části. Zajímalo by mne, jak to funguje technicky.

    Díky.

    Lukáš Andrýsek

  • 2. 11. 2000 20:36

    Polášek (neregistrovaný)

    "Jak to funguje technicky" se pokouším vyloudit už dosti dlouho bez konkretní odpovědi Telecomu. Pokud při změně počítání nedojde k vytočení nežádaného čísla PŘÍMO Z VAŠEHO PC VAŠÍM MODEMEM a dojde k jakémusi přesměrování BĚHEM spojení má Telecom jednoznačně máslo na hlavě a nemá nárok na vymáhání zaplacení takto vzniklých impulsů. Takže Telecome ptám se po patnácté - jak je to technicky ? Pokud to pane Jahoda nevíte, dejte sem e-mail na vaše techniky - připomíná mi to celé hru na hluchý telefon. Diskutující se s nimi určitě lépe domluví než s Vámi, protože tomu technicky NEROZUMÍTE.
    Polášek

  • 2. 11. 2000 22:01

    Ján Matejka (neregistrovaný)

    Tohle je opravdu velmi dulezite. Ujme se nekdo kompetentni odpovedi... pane Jahodo, prosim.

  • 3. 11. 2000 7:44

    Petr Jahoda, ČESKÝ TELECOM (neregistrovaný)

    Já osobně jsem přesvědčen, že se jedná o přerušení hovoru a spojení nového. Vyjádření od našich odborníků zatím nemám - jakmile ho dostanu, budu Root.cz informovat.

  • 3. 11. 2000 20:12

    Polášek (neregistrovaný)

    Pane Jahoda
    Dejte nám sem prosím e-mail na osobu která vás pověřila se zde vyjadřovat za Český Telecom. Vy v této diskusi totiž nemáte vůbec co dělat, protože nám zde píšete vaše osobní úvahy vycucané z prstu. To jste teda udělal Telecomu reklamu !!

  • 3. 11. 2000 23:07

    Ján Matejka (neregistrovaný)

    Vazeny pane Polášek,

    dovolil bych si s výše uvedeným názorem nesouhlasit. Já osobně jsem rád, že pan Jahoda se účastní naší diskuse - myslim, ze je to jen dobre, a to i presto, ze s nim ne vždy souhlasím.

    K účasti v této diskusi nepotřebuje žádné pověření, stejmě tak jako Vy a já.

    S pozdravem, Ján Matejka

  • 4. 11. 2000 5:15

    Polášek (neregistrovaný)

    Je potřeba vědět zdali pan Jahoda vystupuje jako soukromá osoba anebo prezentuje oficiální nazor Českého Telecomu. Podle komunikace s tiskovým mluvčím Telecomu to však vypadá na druhou možnost. Pokud se mýlím nemá vůbec smysl zde nějakou diskusi vést.
    Polášek

  • 6. 11. 2000 19:55

    Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)

    Petr Jahoda pracuje v tiskovém oddělení a jako takový samozřejmě s mým vědomím může některé informace technického charakteru poskytovat. V to počítám i informace o ActiveX.

    Svou účastí v diskuzích na inetových serverech se snažíme poskytnout alespoň základní informace (a náš pohled na problém). Z pochopitelných důvodů ne na všechny dotazy stíháme ihned odpovídat. Může se také stát, že odpověď neznáme a musíme ji zjišťovat u našich techniků. Asi nikoho nepřekvapí, že tiskový mluvčí nemůže být stoprocentní odborník na všechny služby, které ČESKÝ TELECOM nabízí.

    Mohu Vás ujistit, že se nadále budeme v rámci našich možností snažit poskytovat pouze informace přesné a spolehlivě ověřené. Ze skutečnosti, že jsme celý problém s podvody zveřejnili je snad zřejmé, že nemáme zájem na jeho ututlávání.

    Myslím, že diskuze by měla být směřována spíše na způsob, jak se proti podobným podvodům bránit. Pokud zákazník využije některý z námi popsaných (a jednoduchých) způsobu, problémy s ActiveX se ho netýkají. Byl bych rád, kdyby tak učinilo co nejvíce klientů.

  • 6. 11. 2000 11:17

    Ax (neregistrovaný)

    Dejte nam sem prosim e-mail na osobu ktera vas poverila... Mhmmm, pan Jahoda je, afaik, z tiskoveho odboru CT - tak kdo ho asi poveril?