Vlákno názorů k článku Podvody prostřednictvím ActiveX - co dál? od viper - Se zájmem si čtu vaše problémy. Ale není...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 10. 2000 19:37

    viper (neregistrovaný)

    Se zájmem si čtu vaše problémy. Ale není mi to jasné. Já dělám na Windows 2K a Windows 98. Oba tyto systémy při spojení přece ukazují čas a rychlost připojení. Jsem přesvědčen, že lidé, kteří jsou na digitální ústředně a připojují se modemem na Internet 2000, jsou většinou připojeni rychlostí tak kolem 52kb, 50kb, 45kb - to když už je horší linka. Ale netvrďte mi, že se umíte spojit se Sierra Leone na 52Kbitů. To mi připadá nepravděpodobné. Úplně stejně to vypadá s vytáčením telefonního čísla. Externí ale i interní modemy přece umí tak pěkně "zapípat", při vytáčení čísla. ;o))) To si toho uživatel nevšimne ???
    Napadá mne pouze jedna finta. Že by tato ActiveX komponenta uměla během hovoru "přeskočit" na jiný, jinak tarifikovaný hovor, a to tím, že ústředna by začala posílat rychleji impulsy, aniž by modem vytočil jiné číslo. Pak se ovšem ptám JAK ??? To by potom byl výhradně problém nedokonalosti telefonní ústředny. ;o)))

  • 31. 10. 2000 20:08

    Polášek (neregistrovaný)

    Ptal jsem se Telecomu zdali pri změně rychlosti počítaní dochází k rozpojení a znovuuzavření účastnické smyčky. Doposud jsem nedostal odpověď. Je to totiž klíčová věc. Pokud k výše uvedenému jevu nedochází a dochází k jakémusi přesměrování během surfování nemůže Telecom požadovat zaplacení impulsů, protože vy anebo váš počitač toto číslo nevytočil!!! Přerušení smyčky a znovuuzavření a vytáčení je hlavně u externích modemů spolehlivě slyšet.Pokud se toto někomu takto stalo (bez přerušení smyčky a znovuvytáčení)měl by vám Telecom vrátit peníze, nebo v případě že to máte teprve platit neplaťte nic. Zde je totiž PODSTATNÁ SLABINA Telecomu, který, jak to tak vypadá lidi OBLBUJE !!! Proto mně také na můj dotaz zřejmně neodpovídá.
    Polášek

  • 31. 10. 2000 21:13

    Zdeněk Šindelář (neregistrovaný)

    Pokud je toto pravda, tj. že se spojení nepřeruší, pouze začne účtovat jinak a účet vypadá jako v případě pana Kamczy, neměl by asi být velký problém dohledat v logu providera, zda se od něj uživatel skutečně v pětiminutových intervalech odpojoval a opětovně připojoval...

  • 31. 10. 2000 23:07

    Petr Soukol (neregistrovaný)

    Jo, vidim to stejne... moc by me zajimal nazor autora clanku k tomu, co zde bylo napsano. Meni to neco na te odpovednosti, nebo ne?

  • 1. 11. 2000 6:12

    Polášek (neregistrovaný)

    Domnívám se že je to podstatná věc. Vy ani vaše PC číslo nevytočí a dojde k přesměrování a změně počítání BĚHEM spojení, které jste si vytvořili na SPRÁVNÉ číslo. Tuto službu změny čísla BĚHEM HOVORU pravděpodobně nemáte objednanou, takže Telecom vám dává něco navíc co nemá a nesmí. Proto asi také Telecom mlčí a na můj dotaz v této věci neodpověděl. Nakonec - ptejte se také u Telecomu jak přesně ke změně počítání dochází. Zdali skutečně dochází k rozpojení smyčky a k novému vytočení čísla VAŠÍM PC. Jetli tomu tak není pak Telecom inkasuje peníze za impulsy neoprávněně.
    Polášek.

  • 1. 11. 2000 15:16

    Ján Matejka (neregistrovaný)

    S tou neopravnenosti to prave neni ale tak jednoduche. Tu je totiz treba odvozovat od smlouvy, ktera savazuje obe strany... to co rikate se muze (nerikam, ze tomu tak je) dotykat oblasti, za kterou CT jiz neodpovida.

    Uvedu priklad.:

    Obcas dochazi k tomu, ze si nektere SIMkarty v mobilnich telefonech zameni nektera telefonni cisla. Pak se muze snadno stat, ze chcete colat PEtrovi, ale kvuli te zamene se nakonec dovolate Pavlovi. Tedy uskutecnite hovor, ktery jste uskutecnit nechteli. To je ale problem vyrobce MT, a ne poskytovatele telekomunikacnich sluzeb. V nekterych pripadech si dovedu predstavit, ze lze zalovat vyrobce tohoto telefonu... ohledne poskytovatele telekomunkacnich sluzeb bych to ale tak ruzove nevidel.

    Samozrejme je ale treba spravne posoudit k cemu tady (technicky) dochazi... a co to zpusobuje (pokud jde o chybu ustredny CT, anebo bezpecnostni diru Microsoftu). Pak lze o tom rici vice.

  • 1. 11. 2000 19:46

    Polášek (neregistrovaný)

    Když zavolám Petrovi místo Pavlovi není to taková hrůza. Zdá se však, že ať ke špatnému počítání dojde JAKKOLIV vždy to platí účastník. Jak je formulovaná smlouva účastníka s Telecomem nevím, ale tuším že o tom tam nebude ani čárka. K tomu se nakonec může vyjádřit pracovník Telecomu, který řeší případ ACTIVEX a kterého jsem do této diskuse pozval a věřím, že se zde brzy objeví a podá vám všem vysvětlení.

  • 1. 11. 2000 15:06

    Ján Matejka (neregistrovaný)

    Odpoved neni bohuzel tak uplne jednoznacna. Situaci to vsak preci jenom meni. Je ale treba presne odhalit v cem ten cely podfuk spociva... chtelo by to alespon aby pan kamcza porovnal vypis od VOLnyho s tim od CT ...jak jiz tady nekdo rekl.

    Pak by jsme byli o neco dal.

  • 2. 11. 2000 8:53

    Malviny (neregistrovaný)

    Dovolim si upozornit na nebezpecnost pristupu "nesouhlasim s uctem od CT, tak ho nezaplatim". Pokud nezaplatite, dostavate se na velmi tenky led. Spravne totiz ve lhute splatnosti uctu za telefon zaplatit musite, reklamace uctu nema odkladny ucinek. (Pokud se tomuto nekdo divi, tak ho vitam v CR.)

  • 1. 11. 2000 23:25

    viper (neregistrovaný)

    V článcích dále jsem si přečetl o vytáční přes ISDN
    atd. To je mi jasné. Sám používám ISDN. Ale nic to nemění na tom, že se změní doba připojení a rychlost připojení.
    Já osobně používám na počítači různé programy - třeba ICQ, které jsou velmi citlivé na přerušení spojení. Ty se přece ozvou i při relativně krátkém odpojení. To samé udělá prohlížeč, když stahuje a někdo mu rozpojí spojení. To je mi technicky jasné.
    Podstatně zajímavější ovšem je, zda se dá v rámci otevřeného hovoru rozjet druhý, jinak tarifikovaný, aniž by došlo k rozpojení linky. Tady bych viděl obrovský problém na straně Telecomu. Protože nájemcem linky jsem JÁ. JÁ zadávám číslo, JÁ ho vytáčím. JÁ jsem prokazatelně nevytočil Sierra Leone atd. Jak je možné, že ActiveX prográmek by si uměl přeskočit na druhý hovor a JÁ to NEUMÍM. Zkuste si to sami. Vytočte hovor, s někým chvíli mluvte. Vytočte druhý. Stane se něco?? Ne, vůbec nic. Tak jak to udělá ten program??? Umí se nabourat do telefonní ústředny??? Ví jak to udělat. To by mi ovšem taky mohl přeskočit na hovory s levnější tarifikací !!! Proč mám já platit za to, že se nějaký program umí nabourat do Telecomácké ústředny ??? Ani mě nehne.

  • 8. 11. 2000 9:53

    Šebesta (neregistrovaný)

    Fór je v tom, že to ActiveX umí vypnout příposlech modemu, a pak žádné vytáčení neslyšíte. Cvaknutí vám může uniknout, zvlášť pokud při tom posloucháte muziku.

  • 8. 11. 2000 20:12

    Pavel (neregistrovaný)

    A co ta minimálně půlminutová prodleva během vytáčení a komunikace modemů, zvlášť když máte pulzní volbu (ano, někde ještě pořád tohle existuje). To by přece poznal snad každej, že se už půl minuty nic neděje.