JJ, je to stejny nesmysl jako startovaci scripty v shellu. Na jednu stranu je to pekne, prehledne a Unix-like. Na druhou stranu pokud 100× za sebou provedete dynamickou relokaci symbolu bashe, tak je vetsinou jedno to ten bash dela. Oni ani kompilovane jazyky na tom nejsou zrovna dobre. Takove cgi v C++ muze byt mnohem pomalejsi nez JSP.
ad cgi v c++: to je proto, ze nejaky dement prisel s napadem natahavat program do ram po 4kb strankach ve chvili vypadku stranky. a protoze c++ ma v kodu hromadu konstruktoru, skace pri inicializaci po velke casti kodu, os generuje vypadky stranek a nuti hdd zbesile seekovat.. nahrejte si prislusne cgi programy do ramdisku a uvidite ten rozdil. :-(
ad high level jazyky vs asembler: clovek zacne psat lepsi kod v asm nez jaky produkuje kompilator nejdriv po 20 letech praxe.. pokud ma mene, jsou kompilatory (vetsinou) efektivnejsi.
Jen na jednom systemu, nikoli centralizovanou pro celou sit. Ale ani monitorovaci nastroje nebo zalohovaci systemy nemaji skutecne univerzalni „distribuovany cron“. Neco takoveho ma za drahe penize treba CA, ale jinak OSS variantu distribuovaneho cronu s podobnymi moznostmi jsem nikdy nevidel, a ze jsem hledal… Jde o veci s kontingencemi ve stylu „spust job A na serveru S1, pokud skonci s 0, tak nasledne job B na S2, jinak pust job C na S1, ale jen pokud zrovna nebezi job D na S3…“ – a musite fungovat nezavisle na OS.