Mna na tom udivuje hlavne to mnozstvo tych chyb. Ani tak nejde o pravidelnost oznameni o zaplatovani flashu, ale v niektorych su brutalne pocty fixnutych bugov. Myslim, ze som zachytil aj nejake vydanie v ktorom bolo fixnutych vyse 100 security related bugov.
Az ma udivuje, ze ide tolko security bugov namontovat do software-u, ktory sa uz v podstate dost vela rokov aktivne nevyvija a je len v maintenance mode.
Ať odpočívá v pokoji. Ale raději probodnutý osikovým kolíkem a uvnitř betonovoolověného sarkofágu.
Nemusím moc Apple, ale tohle je dost jejich zásluha. Jako jediní měli koule říct, že ten děravý Flash prostě v jejich zařízeních podporovat nebudou, zatímco ostatní chodili okolo horké kaše a tvrdili, jak to bez Flashe nejde. Bez tohoto rázného řezu by ta bezpečnostní katastrofa umírala o 5 let déle.
Jednak to zjednodušujete, za bojem proti flashi opravdu jistá vize s cílem pročištění webu (a ve výsledku HTML5 byla), nebylo to zdaleka jen o nějakých naschválech mezi Apple a Adobe.
Hlavně ale i kdyby ta teorie o tvrdohlavosti seděla, tak právě jen u Applu to vedlo k vytvoření opravdu silného tlaku, který posléze Flash odstřelil. Nikdo jiný v té době podobnou možnost neměl, na firmy s příliš malým potenciálem by se kašlalo, naopak Microsoft to neměl moc jak blokovat vzhledem k pojetí Windows (později začal vůči flash hrát podobnou roli Google, ale to chvíli trvalo).
U Microsoftu to bylo, řekl bych, trochu jinak. Microsoftu otevřenost webu odjakživa lezla krkem a hned z počátku toužil z něj udělat uzavřenou proprietární platformu úzce spojenou s Windows: viz původní MSN 2.0, potom ActiveX a potom Silverlight. Microsoftím snem by bylo bývalo, aby Flash byl pokud možno nepostradatelný, ale fungoval jenom ve Windows. To se sice nikdy úplně nesplnilo, nicméně když ho Apple začal bojkotovat, pro Microsoft to byl důvod mu ve Windows zajistit tu nejlepší možnou podporu a přinejmenším nedělat nic, co by mohlo weby odradit od jeho používání.
Google uvažoval možná méně machiavelisticky, nicméně podobně: podpora Flashe se dlouhou dobu považovala za konkurenční výhodu Androidu proti iOS.
Jen tak pro pořádek - Android Flash zas tak moc nepodporoval... Podpora vznikla od verze 2.2 Froyo, která byla jednak dost nepoužitelná sama o sobě a navíc v ní flash žral baterku jak tank, takže i když se to udávalo za plus proti iOS, tak v reálu spíš názory Jobse podporovali.
Ve verzi 4.1. (JellyBean) už byla podpora Flashe odstraněna, našly se ještě nějaké alternativní varianty, ale z hlediska oficiálního přístupu to byl v podstatě posun k přístupu Apple.
V reálu tedy lze o reálnější podpoře Flashe v Androidu mluvit jen u verzí Honeycomb (3.x) a Ice Cream Sandwich (4.0), což ale bylo vlastně jen cca 1,5 roku, to zas tak dlouhá doba nebyla :-)
Ten dojem mas ale spatne ... 6.5 sice ma webovyho klienta, ale tak 30% veci v nem delat nejde. Kuprikladu ... pridat uzivatele. A vyslovene to tam i pisou, ze ta html verze neni nahradou.
Z tlustyho klienta pokud vim nenaconfis HW virtualu nad verzi 6.0 (mozna 5.5). Zato je pri ty hruze (ma to pres 300MB ...) porad daleko nejrychlejsi.
Flash tu byl s námi dlouho dobu, ale už je na čase aby skončil. Konečně by už mohli některé banky, či jiné společnosti předělat celý svuj system, protože někteří to do teď neudělali.
Není to levné, ale kdyby začali od počátku kdy to už bylo jasné, že bude končit, neměli by teď takový problémy.
Hm, takže k výuce na škole (např. https://scratch.mit.edu/projects/10128067/) už používat pouze "nebezpečnou" portable verzi...