Ten sloh je takovej tajuplnej a neprehlednej, ale opravdu by me zajimalo, co konkretne znamena: "Občas se však bohužel stane, že hráči vezmou scénář až příliš do vlastních rukou, což často narazí u organizátorů a plánovač nebo moderátor cvičení musí zasáhnout a věci uvést na správnou míru."
To si zrovna dokážu představit. Scénáře musí být dost komplexní, aby to byl challenge. Jenomže je vymýšlí podobně chytré hlavy, jako to pak překonávají.
Tímpádem je jistě možné najít cestu, která dává smysl, a organizátor ji neviděl, a nezamýšlel ji. To pak může vést k příliš snadnému vyřešení úkolu, nebo pravděpodobněji k totálnímu záseku týmu, který bude bojovat s větrnými mlýny.
Je to sice amatérská představa, ale například při nákaze ransomware to můžete začít softwarově řešit, nebo prostě vytáhnete počítač ze zásuvky... a budete si myslet, že jste vyhráli, protože jste si v zadání nevšimli, že je to hromadná nákaza a váš kousek je jen jedním z nakažených.
Jinak receno, nekdo urci pravidla, a pak se divi, ze se podle tech pravidel hraje ...
Vidim to dalo by se rict dnes a denne u games ... tvurce definuje nejaky pravidla, a pak zove hrace cheatery, protoze oni presne ty jeho pravidla naprosto dokonale vyuziji.
A zazil sem to i ve skolach ... existuji ucitele, kteri akceptuji to, ze zak identifikuje vadu v zadani a prohlasi, ze dana uloha bud nema reseni, nebo jich ma nekonecne mnoho, existuji ale i taci, kteri mu zato daji kuli, protoze on nemel premejslet, ale spocitat to.
Jinak klidne priklad, kterej si pamatuju ... kolik budes mit za 10 let bananu, kdyz se ti kazdej rok urodi 10? ... mno podle "ucebnice" prej 100 ... ze ti jich (nejmin) 90 shnije ... se jaksi pominulo. Jo a kravoviny v podobnym duchu sou kazdorocne u maturit ... teda od ty doby, co se zavadej ty celostatni.