U programu screen je dobre, ze v pripade spadleho spojeni je mozne opet navazat na bezici programy po pripojeni. Po spadnuti pripojeni bezi programy dal a pak je mozne se opet pripojit, jako by se nechumelilo. Zaroven umoznuje vice "konzoli" v jednon ssh pripojeni.
Krome toho umoznuje rozdelit terminal na okna (mam dojem, ze jen horizontalne) s moznosti nastaveni velikosti a v nich si dat ruzne dalsi "konzole", dale pak zastaveni vypisu podobne jako CTRL-S a CTRL-Q pro jednotliva okna, historii vypisu a jeji velikost a listovni v ni a moznost zkopirovani. Dale pak umoznuje nastavit prikazovou kombinaci, takze misto CTRL-A mam CTRL-P, cili muzu CTRL-A pouzivat misto klavesy HOME (skok na zacatek radku). Proste me mrzi, ze jsem screen nezacal pouzivat driv:) Mohl jsem se oprostit od 10 oken ve windows s nettermem:)
Ono to navazani neni jen pro pripad padu spojeni. Je super, ze muzes neco spustit, pak se od screenu odpojit, ukoncit normalne spojeni a treba za 10 dni se na to podivat, trebas i z jineho pocitace, jak to bezi.
Presne tak. Primarne je screen na spusteni procesu, a pak jeho sledovani s jineho terminalu. Asi nejvetsi vychytavka je pripojeni na session z vice terminalu. Parametr -x se pripoji, i kdyz je na session uz pripojeny jiny terminal, takze i kdyz vam neco bezi napr. doma, a mate ten terminal porad otevren a pripojen, muzete se odjinud podivat na aktualni stav. Ale jak uvedl autor, screen by si zaslouzil skoro cely clanek.
Jinak nekde ke konci:
"...Potřebujete-li s někým komunikovat a nemáte-li k dispozici žádný potřebný software, lze se vždy uchýlit k programu screen, který je sice primárně určen k naprosto jiným věcem..."
to je asi preklep. Autor myslel spis programy write, nebo talk.
Souhlas, pripoeni z vice termu na jednu session je dobra vec. Takhle jsem i pres ssh instaloval jednomu manikovi gentoo, kdy pres screen presne sledoval, co mu tam pacham :-)
A napr. pri pripojeni pres nestabilni lajnu (obcas mobil) je take nedocenitelny.
Jeste si dovolim zminit pouziti treba pro netPanzer server. OT: Pokud by nekdo vedel o fixu k "endless loop" bugu, budu moc vdecny.