Útočník na tom vydělává tak, že provozuje nějaké drahé číslo (zavolej mi do klubu a pod.). Pak nějakým způsobem donutí oběť, aby tam volala. Nějakou vypečenou aplikací v Androidu, "hackne" pobočkovou ústřednu (nějaký Linux s Asteriskem, děravý domácí router, přes který jde SIP a pod.) a pod. Pak volá, má výnosy z příchozích hovorů, výnosy má i operátor, akorát musí umět dostat peníze z oběti.
Celá věc je komplikovanější pokud se volá na drahá čísla do zahraničí.
Někdy se podaří najít díru v tarifech operátorů a dá se koupit takový tarif, kdy náklady operátora jsou vyšší než to co chce na faktuře po zákazníkovi a pak lze vydělávat na úkor operátora.
Kromě drahých hovorů existují ještě drahé SMSky. Zde je situace obdobná.
Takže pokud nějaký program v Androidu chce volat a posílat SMSky a netušíte, k čemu by mu to asi mohlo být dobré, možná dáváte někomu vydělat.
Zajimave je, ze pomerne cene je zrejme i potvrzene (platne, fungujici) cislo mobilniho telefonu. Na nasi zakaznickou linku vola neustale mnoho dialeru z Afriky a kdyz se IVR zepta na jejich mobilni cislo (slouzi k identifikaci volajiciho a kdyz neni k dispozici na urovni signalizace tak se IVR zepta), tak zkouseji vsechny kombinace. Pokud projdou, tak zavesi. Takze predpokladam, ze jim jde ciste o overeni existence cisla. Komu a proc to pak prodavaji vi buh.
Muzou testovat, jestli tam neposloucha modem/fax/... klidne az v dalsim kroce na jiz overene existujici cislo. Takovych davno zapomenutych modemu se povaluje vsude mozne, a nekdy to muze byt poradna dira do interni site.
Dtto, vetsina ustreden se da nejak po telefonu programovat (prca je, ze i ty telecumi). A vubec bych se nedivil, kdyby to bylo "zabezpeceny" tak maximalne nejakym defaut pinem.
DISPCONN, DISPA a DISPSUB pritel tvuj...Dneska na to maji u ozonu nakej klikafejs co jim ty commandy primo pousti.
Nevim jak ceske ale ty nemecke se dali. Jenomze byl v jistem davnoveku problem ze tam byl pristup overovan podle caller id - bylo nutne terminalove pripojeni.
Cislo se prenaselo jen castecne protoze mistni byla jeste analogova, takze cislo nebylo cele. No a tim skoncilo vzdalene nastavovani ustredny v zahranici. Nemcum nevysvetlis. Jsou tak precizni az jsou zdegenerovani.
"... přenášené hovory bylo možné odposlouchávat pomocí běžné vysílačky naladěné na frekvenci sítě ..."
nemusela to byt primo vysilacka (tedy transceiver - vysilac a prijimac v jednom), stacil '"bycejny" prijimac. samozrejme, ze nebyl bezne k dispozici, ale dobry radioamater si ho dokazal sestrojit - radioklubu bylo dost, dost bylo i lidi, kteri to zvladali
ale jinak docela kcalitni clanek
:)
No, literatura sice byla, ale to by nestačilo. Bylo potřeba jednak umět dělat rukama (páječkou apod.) a také zařízení oživit, což většinou chtělo mít k dispozici aspoň základní přístroje (a umět je použít).
S druhou větou bych nesouhlasil vůbec. Už jenom sladit rozladěný přijímač (myslím souběh u superhetu) v jeho "nativním" pásmu není triviální věc, fabriky k tomu účelu v servisní dokumentaci uváděly tzv. nastavovací předpisy (čím poladit, které značky na stupnici použít atd.). Přeladění přijímače do zcela jiného pásma při zachování rozumných přijímacích vlastností v "novém" pásmu je téměř nemožné. Rozhlas dříve vysílal v pásmu OIRT, tj. 66-73 MHz, zvenku dovážené přijímače měly jen CCIR (ve finále 88-108 MHz), naše novější přijímače mívaly pásma obě. Oproti tomu radiotelefony TESLA AMR chodily v pásmu 160 MHz. Ten rozdíl je prostě moc velký. Co se ale dalo realizovat byly tzv. konvertory, externí zařízeníčko, typicky se dvěma tranzistory (jeden sloužil jako oscilátor, druhý jako směšovač). Ovšem ty zase vyzařovaly :-).
Ja bych k tomu jen podotknul, ze v civilizovanych zemich toto zadny zasadni problem neni. Nebot v onech zemich operator prubezne (i bez nejakeho sloziteho nastavovani) sleduje utratu zakaznika, a pokud zacne vyrazne vybocovat smerem nahoru, tak jej na to upozorni (klidne primo do hovoru).
Takze pokud ma zakaznik beznou utratu tisicovku a v danem mesici se prehoupne pres druhou, tak se mu operator ozve, jestli je vse vporadku.
Mimochodem, vskutku me dojima, ze ani na firemnich linkach neumi (a je jedno ktery ze svate troice) nastavit limity natvrdo (maximalne nejaka upozorneni), zakazat sluzby tak, aby nesly z telefonu povolit ... coz zcela jasne a evidentne ukazuje na to, ze se na teto zlodejine radi podili.
Obavam se, ze pri technickych schopnostech nasich opu to nezvladaj ani po tyhle strance. Vem si, ze jen vygenerovat fakturu jim trva 3 nedele, a pokud chces i v datovy podobe, tak to trva dalsi tejden ...
Pokud mas par stovek cisel a potrebujes neco nastavit na vsech ... tak to nejde, musis pojednom. A pokud zavolas opovi, jestli to teda nejak neudelaj, tak tam ten manik bude 1/2 den sedet a delat to pojednom presne jako ty. A to si nedelam srandu ani trochu. Nedovedu si predstavit jak to dela nekdo, kdo tech cisel ma par tisic.
Nebo mas smlouvu, neco menis, a oni vsem zamestnancum posilaj sms, ze ty si jako admin neco zmenil. A vypnout to nejde.
Variantne, nastavis nekde (kde to zazrakem jde) nejakej limit, a na fakture je prekrocenej.
Chtel bys sledovat celkove provolanej cas? Neumej, prichozi hovory proste nedostanes (a to nechces ani podrobne, staci ti proste suma per tvoje cislo).
Vsechno technicky zcela trivialni a za par minut realizovatelny pozadavky.
Nekteri MVNO "skoro tvrde" limity jiz maji. Obecne je ale problem v tom, ze nektere sluzby MVNO neposkytuji pres sve technologie respektive ani poskytovat nemohou diky omezeni MNO. A o poskytnuti techto sluzeb se dozvedi az se zpozdenim (minuty - hodiny - dny) tudiz se uplne tvrde limity proste nedaji zatim technicky realizovat. A to nemluvim o roamingu, ze se o poskytnute sluzbe operator dozvi i se zpozdenim az nekolik tydnu.
Tudiz ono to neni az tak jednoduche jak si nekteri predstavuji. Ale je pravdou, ze pokud by velci operatori chteli, tak by to slo resit. Obecne ale radeji nechteji.
Mám předlacenku, na tlačítkovém telefonu, a doma internet za levnej paušál - cca 200,-, bez FUP, a všici operátoři a podvodníci mi můžou políbit... ulitu. ;)
BTW, ty předplacený karty máme celá rodina, no, nelíbilo se to panáčkům smluvním, když jsme odcházeli - ale ušetříme měsíčně v průměru přes tisícovku, bo platíme jen to, co opravdu potřebujem provolat. A na dlouuuuhé pokecy je přece Skype, a na vyřizování administrativy mail. Opravdu nechápu, proč pořád lidi platí za věci co jsou dostupné zdarma? :D
A "chytré telefony"? Mno, jo, jsou chytré - uměj vás okrást, zblnout a zdegenerovat. Brzy se každej trotlik bude muset podívat na mobila aby zjistil, jak je venku. A mobilní mapy jsou taky bezva - maník co je na nich závislej jde do lesa, ztratí signál... no, a zůstene navždy v lese. :)