O devalvaci mozku prosím mluvte pouze v souvislosti s kapitalizmem a nefungujícím školským systémem, který ze škol udělal firmy. To mi připomnělo, že mě už brzy čekají úplatky ve formě příspěvků na to, aby z mého dítěte nebylo jen hovádko boží (berte s rezervou). To je jediný a pravý důvod devalvace mozků, zejména v současné přeinformované době, kdy každý může pár kliknutími získat téměř jakoukoliv informaci. Jinak o budoucnost bych se nebál. Svět se stává komplexnějším (viz. IoT), nikoliv však inteligentnějším (například, IBM Watson, je jen pár pokročilejších algoritmů o inteligenci se nedá mluvit). Osobně se vždycky rozčílím nad tím, když někdo začne mluvit o AI. Vždyť se podívejte na počítačové hry! Primitivní, z velké části pouze naskriptované, no zkrátka hrůza. A to vývoj moderní hry (viz. GTA IV) stojí i stovky miliónů dolarů.
Ano. Svět totiž není o dovedení nějaké vlastnosti k maximální dokonalosti, ale pouze k optimální dokonalosti s ohledem na vyčerpané zdroje.
Jistě by bylo lepší mít více párů očí a oči třeba i vzadu, ale s ohledem na energetickou náročnost zpracování vizuálních vjemů evoluce vyvinula pohyblivý krk a jeden pár očí vpředu. Taky více očí by bylo složitější chránit pohyby hlavy.
Jinak AI hry by měla být zaměřena na rozpoznání inteligence hráče a na plynulou změnu obtížnosti hry tak, aby hráč střídal neúspěch a úspěch s odměnu z překonání překážky tak, aby u něj byla udržována optimální hladina adrenalinu a serotoninu, na takové úrovni, aby u hry vydržel co nejdéle.
Ale k tomu není třeba nějaká superinteligentní AI, na to stačí obyčejná kybernetika se zpětnými vazbami.
No úplně jednoduše, zkoumat reakce, klávesnice, myši ve vztahu k probíhajícímu ději, srovnávat reakce s ostatními hráči a aplikovat vhodný optimalizační algoritmus. Hraní odzkoušet na testerech připojených na encefalogram a podle jejich reakcí provést kalibraci algoritmu. Trasu, kterou hráč prochází v herním světě značkovat feromonem, tak zjistíte, zda se nachází ve známém prostředí, zda jde dobře vzhledem k cílům hry, jak dlouho. Na to pak navázat algoritmus hry, který bude dávkovat emoce, nemít pohyblivé překážky naplánované předem, ale zařazovat je dle potřeby a dle momentálního psychického stavu hráče. (odvozeno z rychlosti reakcí myši, klávesnice, z intenzity feromonu, vzdálenosti a směru k cíli)
Spíš o projev čechoslovakismu, Slováci mají tuto konvenci postavenou jinak, ve shodě s logikou zápisu jazyka více než 26 znaky, píší, jak vyslovují i převzatá slova z jiných jazyků. Což je v duchu zápisu a proto taky elegantní. My jsme zůstali na půl cesty, jak slyšíme, tak píšeme jen slova o kterých si myslíme, že mají český základ.