Vlákno názorů k článku Prieskum názorov systémových administrátorov od Tomas - Jenom poznámka pro ty kterým nestačil odkaz na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 1. 2008 12:33

    Tomas
    Jenom poznámka pro ty kterým nestačil odkaz na zdroj:
    Tento průzkum byl jenom v rámci diplomky. samotná diplomová práce se zabývá jinou problematikou. Příště se nechovejte jako na živě a nepište blbosti jenom proto že jste:
    1. nepochopili význam věty "v rámci diplomové práce"
    2. radši nadáváte na to že diplomka stála za houby než aby se kdokoliv z vás jenom podíval jak vůbec znělo její téma natož jaká byla její náplň.


    Nicméně koukám že se ozval minimálně jeden vysokoškolský učitel, který se zachoval tímto způsobem... pak je třeba se zamyslet nad tím jestli nejsem na moc náročnej.

    Pro autora: příště pište méně polemicky.. něco jako "v rámci diplomové práce Štúdia pokročilých vlastností operačného systému Solaris" ... zkrátila by se diskuse o polovinu... nebo pište polemicky aby se zvedl rank :)

    Jinak statistický vzorek je to opravdu malý, ale už by asi mohl stačit k testování hypotéz(ale bylo by třeba je zaměřit na oblast z které admini pocházejí) k obecnějším závěrům si netroufám říci, že by se dal použít.
    Když jste nemohl sám specifikovat přesně jakých administrátorů a čeho administrátorů se budete ptá, určitě by se hodilo na to v dotazníku zeptat aby i toto bylo možné vyhodnotit. Takhle opravdu nevíme jestli jste se ptal 32 administrátorů firmy Google, nebo administrátorů systémů použitých pro firemní sítě nebo sítě firem vyvíjejících software pro .NET :).
  • 17. 1. 2008 14:24

    Miloš (neregistrovaný)
    Také mi vadí, že se autor nepokušel zjistit, v jaké oblasti administrátoři pracují (státní správa, samospráva, výroba, služby), nebo alespoň to, do jaké míry mohou o výběru nástrojů rozhodovat.
    Jinak cháípu, že jde o článek pro roota a nikoliv opis nějaké práce a kvituji s povděkem, že na rozdíl od mnoha renomovaných statistických firem nás autor nepřesvědčuje o tom, že grafy znázorňují nějaké příčiny a následky, ani na nich nebuduje žádnou hypotézu.

    O úrovni alepoň některých vysokých škol jsem si udělal obrázek z televizní debaty se studenty, kde zcela samozřejmě předpoládali, že za pár let u nás bude 50% vysokoškoláků, kteří budou pobírat dvojnásobek průměrného platu. Buď v páté třídě chyběli, nebo očekávají, že druhá polovina populace bude pracovat zdarma.
  • 17. 1. 2008 16:43

    Tomas
    Náš systém vysokého školství je myslím postaven na tom, že stačí splnit podmínky které jsou na studenta kladeny a máte titul... při dostatku času a energie je schopen, troufnu si říci, drtivou většinu vysokých škol absolvovat každý kdo nemá vyloženě poruchu v učení nebo něco podobného. Samozřejmě tím nechci říci, že úroveň vysokého školství je nízká... spíše, že pro člověka co se snaží a je schopen do toho investovat dostatek času, je cesta k inženýrskému titulu cestou k téměř jistému cíli, to kolik do toho musí investovat energie záleží už na tom jaké má dispozice.

    Takže nelze od vysokoškoláka očekávat zázraky ... je to v podstatě středoškolák který jenom investoval více času do studia (a čím byl ten člověk chytřejší tím méně času byl nucen investovat), v podstatě může mít určité předpoklady pro tvůrčí činnost, ale to není podmínkou pro získání titulu. To vše nepřímo znamená, že i Ing. může být "blbec":). Ale neznamená to že systém vysokého školství je špatný.

    Mluvil jsem o VŠ spíše technického zaměření... u jiných nevím jak to je :D
  • 17. 1. 2008 21:53

    op (neregistrovaný)
    Ja jen doplnim, ze zde kritizovane nedostatky by v jedne nejmenovane zemi, kde pracuji, padly na hlavu vedouciho diplomove prace. Jeho ukolem je studenta upozornit, ze neco napsal blbe. A protoze obhajoba diplomove prace je verejna, tak se vedouci snazi, aby si neudelal ostudu. Mnohokrat jsem byl svedkem toho, ze studenti museli prepisovat vety, odstavce nebo i cele kapitoly, protoze byly nevyhovujici. Sice je to pro vedouciho prace narocnejsi, ale nekteri studenti se pak skutecne nauci psat prace na urovni.
  • 19. 1. 2008 5:11

    Miloš (neregistrovaný)
    Vysokoškolák ...v podstatě může mít určité předpoklady pro tvůrčí činnost, ale to není podmínkou pro získání titulu

    A to je právě ta tragédie! Vysokoškolské studium bylo kdysi určeno právě pro tvůrčí činnosti. Na ostatní je průmyslovák lepší. Jenomže dnes nejde o vzdélání - ale o statistiku. Zničili jsme průmyslovky, zničili jsme učňovské obory a dnes ničíme vysoké školy. Pokud někdo není schopen tvůrčí práce - proč studuje takovou dobu? Nakonec budem dřít do osmdesáti, aby se mladí mohli do třiceti flákat.

  • 20. 1. 2008 22:05

    Tomas
    Nesdílím tento názor, ano můžete mít pocit že vysoké školství šlo dolů, ale pak mi tedy řekněte co člověku přinesla "večerní vysoká škola marxismu a leninizmu"? Stejně jistě vzpomenete na lidi, kteří "na to neměli" a "udělali".

    Nevidím nic špatného na tom, že inženýr není vždy člověk tvůrčí, úkolem vysoké školy je naučit člověka se učit, hledat a zpracovávat informace a samo-vzdělávat se, rozvíjet vzdělání člověka, dát širší pohled na "věc" než kterou si vybuduje pouze v praxi a samozřejmě jej dostatečně připravit i pro to aby nabyté vědomosti uměl v praxi použít. Je omylem že každý Ing. má a musí mít předpoklady pro vědeckou práci... to si pletete s vyšším titulem.


    Nicméně globálně vzato úroveň vysokého školství bohužel musím přitakat že je možné že klesla, pokud ano tak určitě to bude do jisté míry i tím, že nadaní lidé mají možnost se realizovat jinde, ne jenom tím že by své znalosti předávali studentům nebo používali ve výzkumném ústavu za zlomkový plat.
  • 17. 1. 2008 16:40

    dzon (neregistrovaný)
    "už by asi mohl stačit k testování hypotéz" ... no ziadne hypotezy neboli dane. Ked robim prieskum, mal by som mat nejaky ciel - sformulovat hypotezy, ktore overujem

    plus: tie otazky spolu nesuvisia - kazdu s tych otazok si viem predstavit ako anketu na stranke, ktora da zaujimavy vysledok, ale ako suhrn tychto 10tich otazok podla mna nedava nejaky zmysel ...aky bol vlastne zaver celeho vyskumu???

    ... takze dat si limit 10otazok, aby moc neobtazoval dotazovanych je fajn, ale je to na ukor hodnoty, co ten vyskum ma...