Vlákno názorů k článku Proč nikdy nebudou pro Linux velké hry? Nevyplatí se. od Filip Oščádal - Podílel jsem se na vzniku her na 8,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 9. 2010 8:28

    Filip Oščádal (neregistrovaný)

    Podílel jsem se na vzniku her na 8, 16 i 32bit platformy od roku 1989.
    Když jsme v brněnském studiu Pterodon před 10 lety dokončovali Vietcong (FPS z Vietnamu) pro Windows, náklady na vývoj byly zhruba 30 milionů korun za 3 roky vývoje pro zhruba 20 lidí. (konverzi na PlayStation pro nás dělalo zahraniční studio a byla to neskutečná sračka)
    Kdybychom měli tenkrát podporovat Linux, museli bychom na to mít dalšího zkušeného vývojáře, který by firmu přišel na zhruba 1 milión korun. Rentabilita je už hned jak vidno sporná, stejně jako vývoj pro české hráče, kteří si hru samozřejmě z 90% ukradli. (počítejte 10M vs 80K prodaných kusů)
    Jedinou cestou pro Linux vidím tu, kterou nasazují malá studia, tj. nativní vývoj od začátku pro Linux jako vedlejší platformu (Introversion Software). Samozřejmě, že to dělají více méně nezištně, třebaže Windows verze se prodávají na Steamu. Druhou možností, jak už bylo zmíněno, je kontrola běhu pod Wine.
    Bude to však minimálně několik let stále jen hobby autorů, pro zisk to dělat primárně nejde.
    Pro příklad Defcon ve Wine nefunguje, ale nativní verze pro Linux s klíčem ze Steamu funguje skvěle.
    BTW: není pravda, že Linuxáci za hry neplatí – na Steamu jsem utratil pěkných pár tisíc
    BTW: vývoj her pro konzole XBOX 360 a PS3 je to, co se studiím vyplatí – pokrývají přes 80% zisku

  • 13. 9. 2010 11:58

    lklklklklklklk (neregistrovaný)

    A bola to vynikajuca hra Vietcong :-) Som sa naparil. Musim len pochvalit pana Filipa Oščádala, ako jedneho z vyvojarov.
    A mal vynikajuci dabing. Hlavne ten vo vycviku a potom hlasky v hre: „Zmrde po*****ej zdechni!“ :D
    Ale treba uznat ze vyvoj hier pre Linux nie je sranda, ked len vyvoj Vietcongu stal 30 milionov Kc. Jednoduch by to bolo pridrahe a nerentabilne.

  • 13. 9. 2010 12:08

    Michal Kára (neregistrovaný)

    To poslední BTW je asi nejdůležitější – většinu zisků z her opravdu táhnou konzole, na Windows to není ani zdaleka taková sláva (kvůli pirátství) a Linux má ještě mnohem, mnohem menší počet uživatelů než Windows.