Vlákno názorů k článku Proč nikdy nebudou pro Linux velké hry? Nevyplatí se. od Izak - Problem her je, ze je bud pisi amateri...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 9. 2010 10:22

    Izak (neregistrovaný)

    Problem her je, ze je bud pisi amateri a nebo manageri jsou tupci.
    Pisi hry ve spatnem Direct-X, protoze je to moderni …
    Pritom staci udelat to co dela OpenGL ci SDL, tedy vzit nejakou multiplatformni knihovnu a tu naportovat na win pres Direct-X (dela to tak openGL i SDL* … nebot Direct-X je jedina moznost, jak se ve win dostat nizkourovnove na HW … a tedy akcelerovat)
    Mimochodem herni konzole, krom X-Boxu zadne Direct-X nemaji a proto tu hru pisi stejne vicekrat a portovat hru z konole na linux uz je jen formalita, nebot tam proste nemuze bezet nic jineho, nez nejaka forma Unixu, jen se to tak netvari …
    Je to hezky videt na Linux hrach … pouzivaji normlani a otevrene veci a bezi na vsech platformach a dobre … napisi se jen jednou a bezi vsude … vazne by me zajimalo kdo ma zajem na tom, aby hru prepisovali do tolikati akceleracnich enginu a vyuzivali tolik nekompatibilnich knihoven.
    Tihle bezmozci nikdy nepochopi, ze je mono mit mezivrstvu, pro kterou to budu psat a pak uz staci jen a pouze tu mezivrstvu dobre naimplementovat do OS … a kdyby dali pro Unix zdrojaky a API, tak by to OSS komunita uz vymakala k dokonalosti … coz win komunita nikdy neudela, ta jen paisvne ceka, kdo ji co naserviruje, neb je jich masa …

  • 13. 9. 2010 20:00

    jarda666 (neregistrovaný)

    Jezis to jsou kecy, to by API open gl muselo byt tak dobre jako directX v poslednich verzich . Nemluve o tom srovnavat SDL s direct sound, direct input to je docela sranda . No a pak mame EAX a treba bezplatne visual studio a jeho podporu k hram atd.Kde je podpora ovladacu na win proti linux se snad ani nemusime bavit…
    Takze linux jako platforma pro hry nejak moc neobstoji a uz vubec ne se zanedbatelnou uzivatelskou zakladnou . Staci si srovnat freeware hry pro linux a windows a taky mrknout kazdy patek na clanek o hrach na rootu . Dyt to je jak 8bit nostalgie a argument jako ze nejde o grafiku neobstoji.
    Posledni a naprosto vychytana hra s genialni grafikou a navic od cechu pro linux i win bylo machinarium a to jen proto , ze je ve FLASHi :))))
    To je skleb osudu co ? :D

  • 24. 9. 2010 9:38

    bez přezdívky

    Ááha, konečně to někdo rozumně vysvětlil: hry na Linux nejsou, protože je vyvíjejí programátoři bez mozku a řídí je tupí manažeři a ani jedni nechápou krásnou jednoduchost vývoje her pro Linux! :-DD

    Tak tohle řešení mě nenapadlo. Vždyť je to tak prosté - oni zkrátka jen neví, jak jsou vývojové prostředky a možnosti pro Linux krásné (už jen proto, že "opensource") a stabilní (proto, že "komunita") a naopak vývojové prostředky pro Windows špatné a nefunkční... :-D

    Zjevně i já patřím mezi ty neosvícené a tak prosím o trochu toho světla ve tmě: Co jsou ty "normální a otevřené věci, co běží na všech platformách"? Máte na mysli nějaká herní resp. multimediální API, která jsou standardizovaná, vysoce kompatibilní a stabilní napříč všemi distribucemi Linuxu (a taky různými verzemi stejných distribucí)? A prosím: nepiště odpovědi typu "jsou jich desítky". Nechci desítky, stačí mi jedna konkrétní - dokonalá!

    Už jsem se ptal výše, ale zdá se mi příhodné zde svůj dotaz zopakovat: Co je to ta "komunita", která ochotně vše udělá za mě? Můžete mi ji, prosím, dojednat? Potřeboval bych na zahradě vykopat základy pro pergolu a vyloženě by se mi hodil někdo, kdo to zdarma ve svém volném čase dokonale udělá za mě... ;)