a potom ten IT specialista si precita Linux magazine, do CV napise ze je IT pro, ale pri otazke "co je to RAID" chudak nevie ci ide novy prototyp mercedesu alebo o diskove pole.. hlavne ze si opyta 2000eur, 'lebo v novinach pisali ze IT profici tolko beru'...
stav vedomosti dnesnej mladeze je ubohy, a pokial sa nezacne presadzovat ten hnusny linux, tak bude cim dalej ubohejsi...
To mi povídej. Já se před lety hnal na FEL jako na jednu z nejlepších VŠ pro IT a jaké bylo mé rozčarování z absolutně nesmyslných předmětů a nuly předmětů z oboru který jsem chtěl studovat a na který jsem se přihlásil (Informatika). Zajímalo by mě, kolik procent IT profesionálů v praxi využívá technické kreslení nebo třeba materiály a technologie. O nesmyslnosti matematiky ani nemluvím (matematika je samozřejmě důležitá ale odsaď - podsaď a všeho s Mirkem). Dle mého studijního plánu bych první trochu zajímavější předmět měl ve čtvrťáku a tak jsem si řekl a tudy ne přátelé....
Ona i ta matematika má v IT své místo, ale IMHO vyšší matematika se týká tak 3% ajtíků.
Na to, kolik se jí věnuje prostoru ve školách bych řekl, že se to přehání. I když na některé předměty vzpomínám rád, třeba Teorie grafů, to byla mňamka.
Smysl by to dávalo, kdyby to studenty naučilo dokázat se podívat na svět z jiného úhlu pohledu. A tenhle pohled by mohli vhodně použít v různých pracovních/životních situacích.
Mám kamaráda, který se tak trochu zatoulal na katedru matematiky MUNI. Nebyl zvyklý věci vzdávat a když už tam byl, tak se s tím popral. Nakonec tam dělal i postgraduál. Můžu říci, že mu to hodně změnilo pohled na svět.
Dneska dělá pro IBM, snad tam z té matematiky něco využije.