Kdybych o programování pro Android nic nevěděl, tak bych si po přečtení článku myslel, že pro Android se GUI MUSÍ programovat v xml. Abych pravdu řekl, po zběžném a lehce nepozorném přečtení částí originální dokumentace (kde se to xml maximálně a až přehnaně propaguje) může mít čtenář tentýž (mylný) dojem. Ale je to samozřejmě nesmysl, GUI jde i na Androidu dělat normálně v kódu, jakkoli je v normálních případech to xml doporučované. Autor by to měl v článku jasně říci, takhle to dost mate. Programátor pro Android musí umět oba dva styly, to, co jde, je jednodušší udělat v xml, ale třeba nějaké dostatečně dynamické GUI, např. pokud programuje vlastní www prohlížeč a jeho zobrazování webových formulářů, ve statickém xml samozřejmě neudělá.
To mas jak C# a WPF formulare. To take vypada, ze se to musi delat v XML i kdyz to lze i kodem.
Autor ma pravdu, ze zaklad je toto. A perlicky jako www prohlizec atd. se pak douci pozdej. Navyk by mel ziskat prevazne tim zakladem.
Vse je to o tom, ze XML je nove styl a pokud zacinam naucim se to moderni a kaslu na to, ze lide jako vy nebo ja co uz umi stare budou tvrdit, ze bez toho to nelze, to bysme byli jinak jeste u Assembleru...
Tak to víte že to GUI jde udělat i programově, však to xml musí "něco" vzít, rozparsovat ho a "nějakými funkcemi" nakreslit. Takže když toto umí to "něco", tak musí být možnost tyto "nějaké funkce" volat ve vlastním kódu :-)
Ale jinak to slavné xml je jediná věc, která mi trošku vadí a (zatím) mi brání si alespoň trošku něco naprgat pro Androida (jen tak pro radost a pro pokus), a dále dokumentace k SDK API taky není nijak slavná, co je mi platné, když u metody xxx třídy aaa napíšou, že dělá zzz, ale neškodily by tam mít nějaký alespoň základní příklad (pár jich sice je, ale nepokrývají vše).