Tak jako transpiler je ultimátní haxe - tohle už snad fakt nikdo nedá.
https://haxe.org
Tam je to ale samostatný ekosystém - píšeš v haxe a padá Ti z toho už hotový a funkční Python, Javascript, C++, Java ... které jen kompiluješ, spouštíš. U toho na co je to primárně určené - hry a multimedia - naprosto dostatečné.
Našlo si to svoje uživatele - pochopitelně největší je to herní studio autora haxe a dvou jeho virtuálních mašin. Kompilátor samotný v OCamlu. Neuvěřitelné.
Když budu chtít dělat aplikaci v Pythonu, proč používat Haxe? Když budu chtít dělat aplikaci v Rustu, proč používat Haxe? Když budu chtít dělat aplikaci v TypeScriptu, proč používat Haxe? Podle mě ty hry (nějaké plošinovky nebo něco podobného) byly asi jediná nika, kde to mohlo někoho ve větším zaujmout.
Ono to nastoupilo právě když končil ActionScript a Flash, tam to chytlo momentum velice dobře, Haxe je ActionScriptu dost podobný.
Nové věci se v tom pořád dělají, hlavně právě ty multi-media a hry. Využívá se transpilace do Javy a C++ pro mobilní verze, JS pro web, C++ pro desktop. C# transpilace myslím pro Unity, C++ pro Unreal. I Godot se v tom dá používat.
PHP, Python, Js/Node ... tam byly přidané hlavně aby jsi z jednoho Haxe spíchnul i herní server, který je u těch online her nakonec také potřeba.
Na multiplatform hry a multi media - bych se to vůbec nebál použít i dneska.
Ale jinde se to prostě moc nechytlo a už nechytne.