... nemyslim si, ze by ta hrozna vada a to co se gimpu vycita je to GUI - i ten photoshop, o kterem vsichni zvani ma MDI okno s nastroji, okno s obrazkem a okno s vrstvami... v poslednich verzich to de dockovat... nic vic... (mimochodem zminovany gimpshop je uplne na ho*, vic padu gimpu sem nezazil!)
spis bych rekl, ze za neoblibenosti gimpu muze takove zvrhle nestandartni sadomasochisticke ovladani - mozna je to cele dobre vymyslene, ale pochopi to snad jen specificky uvazujici clovek. ja obcas nedovedu neco udelat a to u toho ctu manual (nemluve o tom ze starsi manual je uplne k nicemu, protoze novy gimp je temer celej prekopanej).
nabidky v menu cloveka akorat zblbnou - obcas clovek chce intuitivne neco udelat a narazi, protoze ackoliv je volba pojmenovana stejne jako treba v 10 ti ruznych aplikacich, dela to uplne neco jineho nez uzivatel ocekava. jakoby se v nejake automobilce rozhodli, ze plynovy pedal bude uprostred, brzda vlevo a spojka vpravo...
Normální lidé s běžným IQ chápou, že různí lidé mají různé nároky a vždy se najde někdo, komu jako textový editor bude stačit Notepad, jako grafický editor Windows Paint a jako vrchol počítačového hraní Miny.
Normální lidé s běžným IQ chápou, že co je pro jednoho naprosto nepoužitelné, jinému přijde jako vrchol komfortu. Stačí si přečíst tuto diskuzi a zvláště její část věnovanou GIMPu.
Vy toto nechápete. Troubou jste se proto nazval zcela oprávněně a zcela s vámi souhlasím.
Podobně nesmyslně vypadá na první pohled Blender3D. Jeho ovládání se nepodobá žádnému "mainstreamovému" 3D editoru a pokud půjdete na program s intuicí, těžce zapláčete. Ovšem jakmile s ním začnete pracovat, zjistíte, že ačkoliv se ovládá úplně jinak a nelogicky - ovládá se pohodlně a efektivně. Časem pak najdete i jakousi logiku v ovládání. No, spíše bych to nazval "konzistencí" než logikou. Vykoupeno je to právě vysokou efektivitou práce. Jakmile se ovládání naučíte, přejde vám do krve a půjde to samo. Zkrátka je na ovládání vidět, že autoři rozuměli oboru (3D editory) a snažili se o maximální efektivitu ovládání a produktivitu, nikoliv na standardy. A podařilo se.
Bohužel GIMP má také nestandardní ovládání a není zrovna intutivní (pro někoho kdo zná jiné "mainstreamové" programy), ale nenabízí za to vyšší efektivitu práce. Ovládá se prostě jinak, ale ne pohodlněji, ne rychleji, ne efektivněji. Naučit se jistě dá, ale kdo z lidí, co ho perfektně ovládá může zodpovědně říci "jo, je to divočina, ale dělá se s tím o poznání líp"? U Blenderu vám to řekne skoro každý.
Pracoval som aj s mainstreamovými grafickými programami (Adobe Photoshop, Corel Photopaint, ...) a s GIMP-om sa mi pracuje podstatne lepšie. Ovládanie GIMPu, hlavne v najnovších verziách, by som tiež nenazýval žiadnou divočinou.
Souhlas. Zda se mi, ze v poslednich verzich vyvojari hodne zapracovali na ovladani a do dialogovych oken jednotlivych fynkci pribyla spousta moznosti, ktere bylo driv nutne slozite provadet kombinaci vic nastroju. Treba vybery jsou ted uplne spickove. Jestli to pujde takhle dal, tak nebude mit Gimp konkurenci.
Ovládání GIMPu určitě není zvrhlé ani sadomaso. Sám jsem se naučil na Photoshopu, a když jsem pak zkusil GIMP, byl jsem v něm jak ryba ve vodě. Mně totiž připadá, že všichni srovnávači srovnávají s GIMPem řady 1.x. GIMP je skvělý program, který toho sice neumí tolik, co Photoshop, ale mnohé z toho, co umí, umí lépe než Photoshop a ovládá se úplně v pohodě a intuitivně. Ale nesmí k němu sednout člověk, který nemá žádné základy práce s grafickým pogramem.