První řešení, co vás asi napadne, je vygenerovat náhodné číslo s normálním (Gaussovým) rozdělením a přičíst ho k souřadnícím. Problém: čím blíže jsme pólům, tím spláclejší bude vzniklý obláček bodů ve směru západ-východ a protáhlejší od severu k jihu. Na rovníku bude kruhový.
No to se dá odstranit jednoduše tím, že pro posuv délky nepoužijeme obvod rovníku, ale obvod rovnoběžky s naší šířkou t.j. obvod_rovniku*cos(zemepisna_sirka)
. Pro posuv šířky se obvod rovníku použije. Pak budeme dostávat všude symetrické tečky, kromě blízko pólů.
Pokud primitivní algoritmus použijeme k virtuálnímu cestování na měřítku kontinentů nebo celé planety, projeví se další problém. Můžeme dostávat zeměpisnou šířku v absolutní hodnotě větší než 90 stupňů a body budou nahuštěné v polárních oblastech.
Jestli chcete správně rozmístěné náhodně souřadnice po celé sféře, je to poněkud složitějí.