Štát (čiže mi všetci občania štátu) chceme regulovať frekvenčné pásma tak aby sa nerušili rôzne zariadenia? (niekedy aj veľmi potrebné napríklad linka záchrannej služby alebo vojenské frekvencie)
Pravdepodobne chceme. Ale chceme zároveň používa osobné výtvory ktoré niesu celoštátnou zaležitosťou však? Takže to čo napísal EU úradník je celkom v pohode, nie? Aj keď to možno písali dvaja......
Kazdy zakon by mal mat odvovodnenie. Tak si predstavujem ako odvovodnia tento : Pretoze zo 100 tisic zariadeni bolo 10 modifikovanych tak prerusilo hovor jednej sanitke v Texsase 14.6.2013 preto sme sa rozhodli ze bude kazdy vyrobca dokazovat pred komisou ktoru zriadime pre kazde zariadenie na trhu ze sa to nestane.
Podobne nariadenia su nadbytocne a ukazuju na neefektivitu statu. Na taky stat alebo uniu ktory take nieco schvali treba uvalit 30% skrty na rozpocet a prepustit 30% uradnikov. Pri dalsom podobnom excese to zopakovat.
Problem je ze tymto "regulatorom" staci aj jeden dovod/pripad aby nejaky nezmysel presadili plosne v celom state/unii. To sa netyka len radii, ale aj aut, zbrani, ... Vyvodzovat nejake pravidla z par pripadov je poriadna blbost. Casom sa to vzdy nejak vypomsti. Co obvykle bude znamenat novelizaciu a z blbeho zakona sa stane zakon este blbsi a neucinny. Skuste prestudovat SK stavebny zakon, ale najprv si kupte limec na krk pretoze od tolkeho krutenia hlavou to nebude bez nasledkov :-)
Letadlo spadne v systému, kdy má něco papírově zaručeno a zodpovědnost za provoz letadla je přenesena na stát.
V samoregulujícím se světě, to funguje tak, že letadlo nejdříve používanou frekvenci v náhodných intervalech lokálně zaruší tak, aby z ní vyhnalo vetřelce a pošle si co potřebuje, protože nikdo nemůže použít zarušený kanál, takže se uživatelé musí domluvit a tu domluvu lze realizovat vhodným komunikačním protokolem. Zarušené pásmo nemá smysl používat, takže evolučně se vyvine takový algoritmus, který vytěží maximum z pásma, aniž by muselo být regulované.
Regulace pásem pochází z doby, kdy nebylo technicky a ekonomicky dobře realizovatelné multifrekvenční zařízení, které si k přenosu samo vybere volný kanál. Ale to už dnes lze i za cenu rozumě vysokých ekonomických nákladů. Státní regulace frekvenčního pásma jsou reliktem, který postupně zanikne, tak jak zanikla analogová technika. Rozvoj IOT to urychlí. Komunikační zařízení budou na dnešní dobu využívat extrémní šířku pásma v jehož rámci se budou plynule přelaďovat.
Letadlo spadne v systému, kdy má něco papírově zaručeno a zodpovědnost za provoz letadla je přenesena na stát.
V samoregulujícím se světě, to funguje tak, že letadlo nejdříve používanou frekvenci v náhodných intervalech lokálně zaruší tak, aby z ní vyhnalo vetřelce a pošle si co potřebuje, protože nikdo nemůže použít zarušený kanál, takže se uživatelé musí domluvit a tu domluvu lze realizovat vhodným komunikačním protokolem. Zarušené pásmo nemá smysl používat, takže evolučně se vyvine takový algoritmus, který vytěží maximum z pásma, aniž by muselo být regulované.
Regulace pásem pochází z doby, kdy nebylo technicky a ekonomicky dobře realizovatelné multifrekvenční zařízení, které si k přenosu samo vybere volný kanál. Ale to už dnes lze i za cenu rozumě vysokých ekonomických nákladů. Státní regulace frekvenčního pásma jsou reliktem, který postupně zanikne, tak jak zanikla analogová technika. Rozvoj IOT to urychlí. Komunikační zařízení budou na dnešní dobu využívat extrémní šířku pásma v jehož rámci se budou plynule přelaďovat.
A zjevně čím dál tím víc blbne. Když si představím takové živé americké letiště, kde co necelou minutu přistává/vzlétá jedno letadlo a všechna si vzájemně ve stavu "waiting for DFS" zarušují frekvenci, tak by asi génia Nového tak do hodiny cestující zavěsili za koule do průvanu.
Za prvé, problém provozu na letišti není, problém regulace státu, ale technického řešení, které musí být tak robustní, že počítá i s tím, že někdo státem vynucovanou dohodu nedodrží.
Za druhé, s rozvojem internetu věcí požadavky na komunikaci mezi různými zařízeními tak vzrostou, že regulace používaných pásem k jejich řešení nebude stačit a bude třeba vymyslet nové způsoby komunikace.
Ano, a proto se používá širokopásmová analogová AM modulace na relativně nízkých frekvencích (cca 110-140 Mhz). Protože v té je taková redundance (DSB + carrier) signálu, že to nakonec v pohodě uchometricky rozluštíte. Stejně jako v místnosti "rozluštíte" lidskou řeč, i když mluví více lidí zaráz. A toto pásmo je navíc poměrně pečlivě sledované stacionárními stanicemi s triangulací.
Jakýkoliv digitální přenos má mnohem složitější hardware (složitější na opravu v krizi) a je náchylnější na poruchy a rušení (nad míru somoopravných kódů). AM přijímač postavíte z kusu drátu, diody a sluchátek. Přijímač na super moderní digitální módy asi těžko. Letadlo navíc není prostředí, kde by se muselo za každou cenu řešit omezení spotřeby rádiové části, spíše naopak.
Heh, nahodou letadla nejsou zas tak OT ... totiz letiste ma treba vez a ta pouziva pro komunikaci nejakou frekvenci. Mno a kdyz jedno letadlo mluvi, maji ostatni smulu, at se deje co se deje. Proto maji narizeno se nevykecavat a vyjadrovat se strucne. Ale to vubec neznamena, ze problem obcas nenastane. Nekdy i s fatalnimi nasledky.