"Podpora GPU akcelerace pro AI (hlavní motivace?)
Podle mailu od vývojářů je vůbec i portace (respektive, zprostředkování) DirectX 12 v Linuxu celé motivované hlavně tím, že je to nejsnazší cesta, jak sdílet GPU současně mezi virtualizovaným WSL a nativními Windows. Normální virtualizace by totiž grafiku odňala hlavnímu OS, ale pokud je sdílená, mohou ji využívat obě vrstvy. Na to ale zřejmě Microsoft potřebuje, aby v obou vrstvách bylo použité totéž API, čili DirectX."
https://www.cnews.cz/microsoft-windows-subsystem-for-linux-podpora-direct3d-12-cuda-gui-aplikace/
22. 5. 2020, 11:58 editováno autorem komentáře
Tak dufam, ze to zdielanie nevyriesia rovnako "kvalitne" ako zdielanie sietovej karty medzi virtualkou v HyperV a hostom, kde mi po zapnuti zdielania (cez novovytvoreny virtualny switch) poklesla rychlost pripojenia na "zavratnych" cca. 300 B/s.
Zistil som, ze je to sposobene kombinaciou Realtek driveru (ktory mam oficialne nainstalovany od Lenova) a zmien vo Windows 10, ked v niektorom builde v 2018 prerobili (a teda "zmrsili") network stack. Od rovnakeho buildu mi na inom pocitaci prestali fungovat na Intel karte s oficialnymi Intel drivermi VLANy.
Problem z roku 2018 nie je doteraz (2020) vyrieseny a treba to robit obklukou, pomocou NAT medzi internou HyperV sietou a fyzickou sietou, pricom pri prepnuti na inu sietovu kartu (na notebooku Wifi vs. Ethernet) treba toto NAT prepojenie manualne prepnut na druhu kartu.
https://superuser.com/questions/1266248/hyper-v-external-network-switch-kills-my-hosts-network-performance
https://win10.guru/hyper-v-external-switches-killing-networking-in-insider-builds/
22. 5. 2020, 16:02 editováno autorem komentáře
Microsoft mrsi network stack kazdym releasom.
Pouzivam Intel ANS, ktory podporuje LACP teaming. Microsoft vo Windows 10 teaming nepodporuje, je to prilis serverova/workstation ficura, a kam by sme dosli, keby to podporoval niekto iny a takto Microsoft obchadzal. Tak to Intelu rozbijaju. 1909 bol historicky prvy release Windows 10, ktory to nerozbil.