pokial viem, tak v SR/CR to na vyuku nepouziva nikto. no zda sa, ze vo svete sa to pouziva celkom dost. napriklad na tychto odkazoch su k tomu nejake poznamky:
http://www.ug.cs.usyd.edu.au/~csled/biwf/robocode/intro.html
http://ict.tippinst.ie/%7Epbourke/robocode/index.html
http://cva.k12.mn.us/plar.html
dokonca teraz vysiel na nejakej konferencii clanok "Robocode throughout the curriculum", ale vydalo ho ACM a chce zan peniaze, takze som ho necital (ak niekto mate u ACM predplatne, prosim poslite mi pdf:).
ucim Javu na FEL CVUT a chcel by som v letnom semestri ukazat robocode studentom-prvakom, takze skusenosti snad potom:).
nemyslim ale, ze robocode samo o sebe staci na vyuku, skor to je zaujimavy nastroj.
(napriklad pri hodnoteni by sa asi neuplatnilo:)
Jo taak!
Ja jsem si rikal, ktera hlava ozarena (osvicena?) nam to tady nainstalovala! No to je parada.
Mimochodem, podobna legracka s robotama vysla v clanku v Computerworldu '93, na niz ukazovali pouziti primitivnich genetickejch algoritmu (jinak tu samotnou valku programovanych robotu tam pokladali za jiz davno znamou vec). Nemate nekdo ten clanek?
ZdraviM.P.
Podle me je naprosto nevhodne vyucovat ruzne casti programovani, jako treba uvedene OOP, na Robocode. Misto toho, aby byl vytvoren jednoduchy a cisty pripad pro pochopeni a procviceni jednotlivych temat, bude se student zabyvat nepodstatnymi vecmi - aby mu tancik jezdil, strilel, aby vyhraval, ...
Takze jak uz nekdo zminoval v komentari prvniho clanku, Robocode tak na vyuku AI.
mno jasne - presne timto zpusobem se na vyskach uci programovaci jazyky - muzu rici ,ze takto je 99% studentu ABSOLUTNE znechucenych a uci se to stylem kopirovanin od kamarada. Je velika vyhoda mit moznost hned videt vysledek. Samozrejme se na tom nenaucite vse ,ale jako zaklad je to dobra vec - navic mate tam alepon zakladni motivaci . Myslim ,ze toto nemuzete brat z pohledu programatora co prosel par OOP jazyku - je to opravdu vyborne pro zacatecnika.
zaujimava poznamka. mate pravdu, spominane OOP sa iba pomocou Robocode naucit neda.
ale podla mojich skusenosti studenti pri OOP nemaju problem s tym, ako vyzera syntax pisania tried a co je public a co private. problem je predstavit si, naco vobec tie objekty su a co im prinesie v praxi ta "uzasna" dedicnost. a myslim, ze na toto je Robocode dobre.
a co sa toho ostatneho, zabudli ste, ze prave aby tancik jazdil a strielal, tak musite riesit nielen AI, ale aj trigonometriu, udalosti (tiez velmi priamociaro ukazane) a rozne ine veci.
jj, ja sam jsem si robocode nainstaloval vcera v noci a spat me to nepustilo:)) Je to opravdu skvela vec a pro zacatecnika vazne vyborne.
K tomu vyucovani. Kdyby se to ucilo, tak asi spis v nejakem volitelnem predmetu(krouzku)a nebal bych se s tim ani na zakladku(8-9 trida). I kdyby jim to z programovani nedalo nic, tak to cteni tech Doc je dostatecne zduvodneni pro to vsechno.
There are pages about using the game in a teaching setting here:
http://www.ug.cs.usyd.edu.au/~csled/biwf/robocode/intro.html
and here:
http://www.ug.cs.usyd.edu.au/~csled/biwf/robocode/guide.html
but I think that the original articles at IBM developerWorks were in many ways intended as an aid for the so-called samouk, rather than for classroom use.
-nm