"Na druhou stranu máte slušnou jistotu, že hardware konzole bude podporován mnoho let a pokud pro ni vyjde hra, vždy ji spustíte."
Vždy
... tedy pokud/dokud budete připojen ke "gridu".
... a taky pokud/dokud bude výrobce ochoten provozovat své autentifikační (a jiné) servry.
Na druhou stranu se Steamem na tom neni člověk lépe.
Mně osobně se Game-as-a-Service koncept nelíbí. Ale evidentně je nás na trhu málo. Holt je třeba se pořádně spálit, než to většině dojde. Lehké náznaky typu "nemůžu hrát Diablo 3, protože provozovateli nejede server, protože je debil a neodhadl kapacitu" evidentně k probrání nestačí.
Musis byt online, aby ses prepnul do offline. Chvili si to klient pamatuje, ale cca jednou za 14 dni se to musi online íverit, kdyz se servery vypnou, nezahrajes si. Oproti tomu konzole jde provozovat bez jedineho pripojeni k internetu a mnozi lide, cca 30 % hracu, je tak realne provozuje.
Není pravda. Jsem odpůrcem Steamu, ale některé hry jinak nešeženu. Hraji je a jsem offline už asi rok. Takže tyhle si zahraju.
Co ale bez serveru nejde je hru nainstalovat. I když má člověk placku, tak stejně se to musí alespoň jednou připojit online.
Já osobně raději používám GOG.
Já jsem na internetu pořád.
Problémy jsou tam tři jiné - zaprvé to neustále otravuje reklamou. Nic nepotěší víc, než když se uprostřed "zuřivé bitvy" najednou hra schová na lištu a vás to přepne na okénko s reklamou na novou hru/službu/aktualizaci. Možná už Steam na notifikacích zapracoval a už to nedělá. Ale vzhledem k tomu, že to tenkrát sváděli na problém těch her, že ve fullscreen neumí zobrazovat overlay okénka OS, tak to dost možná dělá dodnes.
Druhý problém je ale horší - přijdu domu z práce, těším se, že si tu necelou hoďku zahraju. No a místo toho se objeví, že je dostupný update a začne se stahovat a instalovat. A protože je to Steam, tak stahuje hodně a dlouho.
Třetí je pak zřejmě spíše filozofický problém - pokaždé se znovu a znovu logovat. Nemám problém se zaregistrovat a čas od času se přihlásit. Ale dělat to pokaždé, když chci spustit nějakou hru?
No a pak ještě jeden problém existuje. Já osobně ho za problém nepovažuji, ale tady se asi najde dost těch, kteří ano. A sice že Steam ví přesně kdy a co jste dělali. Tyhle informace sbírá. Pokud vypnete jen hru a ne i Steam, tak sbírá i když už nehrajete. Navíc čas od času vnucoval jeho aktivaci tak, aby běžel ihned po spuštění. Možná už je to dneska jinak, možná se Linuxová verze chová jinak. Ale na MS Windows to před 3 lety byl spyware jak z učebnice.
Ale no tak...
Nikdo neotravuje reklamou. Okna s upozorněním sice výjimečně vyskakují (například po spuštění hry s informací, že mohu přepnout klávesovou zkratku využít nějakou službu Steamu), ale hry se kvůli tomu nikam nepřepínají.
Aktualizace se dá pozastavit. Navíc se při troše pátrání přes strýčka Googla dá dobrat k postupu, jak zabránit automatickým aktualizacím - http://steamcommunity.com/discussions/forum/1/864972621066665030/
A ten váš třetí problém - co vlastně chcete? Jestliže mám k dispozici online ukládání pozic i všech nastavení, bezproblémové aktualizace, stejně tak přístup k nejrůznějším rozšířením a modům, to vše na jednom místě dosažitelné pár kliky myší, jak byste to chtěl jinak řešit? Že byste rád hry jen tak? No fajn... Kolik jste jich kdy koupil od Loki Games? Kolik od Linux Game Publishing? Kolik na Desuře nebo přímo od Ubuntu? Pokud vše, co kdy kdo z nich vydal, tak se omlouvám, ale v ostatních případech se ptám, co se divíte? Jestliže jediné Valve dokáže zajistit podmínky pro distribuci her pro Linux ve velkém a nikdo jiný dosud nedokázal učinit totéž (a že těch let k dobru všichni měli víc než dost), no tak holt asi smůla.
Dostáváme se úplně jinam, než o čem byla reakce. Upřesňoval jsem, že ačkoliv Steam nemám rád, tak se ho musím zastat v tom, že po přepnutí do offline módu je možné hry hrát neomezeně a že jakmile je hra jednou nainstalována, tak není potřeba se jednou za čas přepnout do online režimu. S čím přesně na tomto tvrzení nesouhlasíte?
Nebo se vám jen nelíbila moje reakce na to, že můj problém s online režimem není o tom, že bych se nechtěl připojovat na internet? Pokud je problém jen ten, že jste z něčeho nabyl dojmu, že nejsem schopen aktivovat offline režim, tak to se vám za zmatení omlouvám. Offline režim znám a používám (právě z dříve uvedených důvodů).
No nevím. Článek podle mě příliš staví na spekulacích, které se tak porůznu vyrojily na internetu; dokonce jsem měl v jednu chvíli pocit menšího déja vu. Myslím, že Valve sice prozradilo hodně, ale hlavní trumfy stále nevytáhlo. Troufám si tvrdit, že si Gabe a ostatní vývojáři z Valve s myšlenkou vlastního hw pohrávali mnohem delší dobu než od okamžiku oficiálního prohlášení a pouze čekali na vhodný okamžik v podobě vydání Win 8. Tady půjde o víc než jen hry a z mého pohledu pitomosti v podobě streamování vlastních "herních zážitků" (co to má být? sledovat, jak se někdo s ovladačem zmítá hodiny před TV?). Tady dost možná půjde o velký průlom na poli vývoje a distribuce sw bez závislosti na svévoli MS.
Pokud Valve oznámilo hardwarové specifikace s tím, že si tu konzoli může každý udělat sám, tak také řeklo že samo je dělat nebude a nemá 5 000 000 kusů připravených pro vánoční trh.
Vývoj SW je běh na dlouhé trati. Pokud má Valve něco v rukávu - něco jako DirectX for Linux, tak když to TEĎ vybalí, tak hry budou za 5 let!
Distribuce SW mají vyřešenou a moc nevidím prostor pro nějaké super zlepšení.
V článku je uvedeno, že hry na konzole drží cenu ale u PC jsou zajímavé slevy. Je to pravda - je to SUPER jen částečně - z pohledu hráčů. Ale má to druhou stránku - pro vývojáře je 50x výhodnější dělat hru na std konzoli, než na PC nebo Steam Box. O peníze jde až v 1. řadě!
Tohle je peknej nesmysl. Hry maji daleko vetsi prodejnost na konzolich, proto existuje tolik her na konzole a proto jsou vyvojari schopni delat tak monumentalni a velke hry ci filmo-hry. Fallout 3 prodal na PC "jen" par stovek tisic kopii, na PS3 a Xbox 360 prodal nekolik milionu, asi je jasne, ktera platformna zaplatila naklady za vyvoj. A tak je to skoro u kazde hry.
Navic nesnasel jsem situaci, kdy si clovek koupi hru a zjisti, ze svym PC si ji zahraje v nizkym rozliseni a jeste s nestabilnim FPS. Kdyz si koupim hru na konzoli, vim ze mi proste pojede a ja se nemusim starat. Navic, ale to uz je mozna o preferencich, ovladani ovladacem mi prijde daleko lepsi nez klavesnice + mys. Minimalne je pohodlnejsi.
Ano prodá jich víc, ale takový úspěch jako pro příchodu PSP 1 se už opakovat nebude. High-end konzole o síle průměrného PC nemají budoucnost.
Tak konzole jsou za zenitem. Doby kdy PS 1a 2 měla neskutečně „detailní“ 3D grafiku jsou dávno pryč. Ani PS3 nedokázala fullHD v nějakých solidních detailech. Většinou HD jen jako předrenderované ingame animace. Viz aféra s prolomení filesystému na DVD a BR pro PS3 kdy se zjistilo že to HD bývá podvod.
O nějakých epických Ačkových hrách jen na konzole si může taky jen zdát. Nejsou blbosti, které oslovují asijské žádnou díru do světa dnes neudělají. ž teď když je znám HW v nových PS4 a XboxOne je jasné, že žádný hyper kvalitní hraní nehrozí. Ten HW je průměrné PC, které víc než HD s vyhlazováním a efekty stíhat moc nebude.
PC máte možnost koupit highend u konzolí ne, tam to je vždy průměr.
Ano dobře se to prodává, ale o konzoli leze říci, že one-size-fits all. To i žánrově FPS, RTS, MMORPG jsou tam minoritní. Subjektivně bych řekl, že i RPG. Protože FinalFantasy, Zelda a jiné asijské RPG hity jsou pro zastánce D&D, tak na úrovni Pokemovů.
Ovládání gamepadem je dobré pro určitý typ her. Pro některé nic lepší než klávesnice a myš není. Opravdu FPS bez zaměřovacího asistenta si na gamepadu dost těžko zahrajete. RTS na gamepadu taky na náročné hry není.
A jetu ještě jedna věc a to čím víc domácností přestává mít doma TV přímač. Prostě "tvbedna" přestala být středobodem domácnosti.
Ne že bych nějak miloval to co se dnes vydává za televizní vysílání(mám teď na mysli hlavně sračky na komerčních kanálech), ale televize hraje stále významnou roli a lidí / rodin, které ji nemají, je naprosté minimum.
V mém vzdáleném okolí znám, pouze pár pozérů, kteří TV přijímač nemají evidentně z jakýchsi náboženských důvodů.
Kromě toho, dnešní TV přijímač může sloužit jako obstojný velký monitor k PC. Tuner tam pak máte jako bonus :-)
Nesouhlasim, myslim ze televize opravdu u mladych prestava byt stredem domacnosti a casto prestava byt vubec soucasti domacnosti.
Ja televizi nemam a nikdy jsem poradne nemel, nikoliv z nabozenskych duvodu nebo
jakekoliv pozy, ale jednoduse proto, ze me nebavi sledovat to, co tam davaji. Televize jako kulisa me pak vylozene se*e. Drive jsem byl za exota, v posledni dobe se ale v mem okoli objevilo vice lidi, kteri zjistili ze ji nepotrebuji (kdyz si tak vybavuju kamarady zacina to byt skoro polovina a to leckteri z nich maji deti).
K zobrazovani pak krome mobilnich zarizeni vetsine, stejne jako me. slouzi klasicky monitor s vetsi uhloprickou, doplneny projektorem na vecerni kino. Vetsinu her pak hraju u normalniho pocitace s vetsim LCD se standardnimi pocitacovymi ovladacimi periferiemi :)
Nemám v konzolovém hraní takový přehled, vždy mi ty hry připadaly strašně snadné a já mám nejraději strategie, takže konzola nikdy nebylo nic pro mě (což by se se SteamBoxem mohlo změnit, protože hraní na metrové plasmě má něco do sebe), ale není to tak, že producent hry platí poměrně tučný desátek Sony, respektive Microsoftu, takže ten zisk z kusu, zase nebude o tolik vyšší, než z PC verze?
"pro vývojáře je 50x výhodnější dělat hru na std konzoli, než na PC nebo Steam Box"
Tohle je samozřejmě pohled přežívající z devadesátých let. Konzolové hraní se stává přežitkem, byť zatím velice dobře prodává. Vývoj podle všeho směřuje k multimediálním centrům zábavy a streamování obsahu na nejrůznější typy přenosných zařízení. Právě tady může získat SteamOS dost navrch proti konkurenci. Bude stačit celkem málo, a to aby pár zásadních aplikací na tomto systému běželo. Valve totiž podle všeho nebude vybírat žádné krvavé desátky, navíc si díky otevřenosti systému budou moci firmy typu Netflix přizpůsobit prostředí přesně pro své účely, aniž by je někdo šikanoval ve stylu MS či Sony.
To, že se hry na konzole velmi dobře prodávají JE podstatné.
Herní vývojáři mají z konzolí mnohem více peněz, než z PC a podle toho hry i vypadají :-(
Přenosná zařízení nikdy nebudou mít výkon soudobých konzolí, protože to prostě baterka neutáhne. Jejich výkon samozřejmě poroste.
PS4 má navíc přidán procesor s nízkou spotřebou pro download během hraní nebo ve "vypnutém stavu" - něco, co jsem ve specifikaci steamboxu neviděl a on by to zrovna hodně potřeboval.
Krvavé desátky - ano, Valve má možná trochu lepší podmínky, ale zase naráží na limity svého přístupu - je velmi obtížné dostat se na titulní stránky Steamu a mimo ně je prodejnost mnohem horší.
Fakt? No to jste si moc práce v PRku MS nedali. It's so sad... Tak třeba příště, no ;-)
http://www.rockpapershotgun.com/2009/10/12/the-steamy-issue-of-digital-distribution/
(Use the Email, Luke...)
Pánové ve Valve byli podle mě zcela spokojení s business modelem, kdy inkasují neznámá procenta z ceny téměř každé hry prodané na PC. Když MS přišel s Windows Store, najednou zavětřili problém. Valve nebojuje za hraní na PC, ale za udržení svého distribučního skoro-monopolu a udržení výše příjmů.
Není mi jasná "distribuce sw bez závislosti na svévoli MS". MS do příchodu Windows 8 distribuci SW prakticky neovlivňoval, a mimochodem to zdejší diskutéři považovali za nevýhodu ("zlaté repozitáře"). V oblasti her měl nejsilnější pozici právě Steam od Valve, mohl si dovolit svévoli, a vývojáři na něm byli prakticky závislí. A Valve bojuje za zachování tohoto stavu. Přijde mi, že to s rolemi hráčů máte nějak pomotané.
Nejvtipnější mi přijde, že komunita tleská uzavřenému a netransparentnímu komerčnímu modelu distribuce závislému na jedné firmě. RMS se z toho musí se musí obracet ve vlastní šťávě :)
Je celkem evidentní, že tou svévolí byl myšlen nepříliš úspěšný pokus MS o kompletní ovládnutí trhu s hrami, ať již jako tvůrce vývojových nástrojů, tak i jako distributor a poskytovatel hw (XBox). Že se tak nakonec nestalo, je zásluhou dílem vrozené schopnosti MS všechno tak nějak zvrtat, dílem toho, že trh ovládla z velké části mobilní zařízení (naštěstí ne pod taktovkou WinMob). Což ukázalo hráčům i vývojářům, že se s přehledem dá žít bez MS.
Jediným výsledkem tak nakonec zůstávají oběti na poli konzolí (hlavně Sega), ale i zabitých herních sérií (například Mechwarrior) a vývojářských studií. A to vše jen proto, že je MS přesvědčen o své domnělé superioritě. Kdyby byl MS člověk, mohl by s klidem kandidovat v našich volbách - mentalitu má přibližně stejnou jako naši politici.
MS měl kontrolu nejvýš nad Windows a Xboxem, z toho u her nad Windows velmi omezenou. Dodával právě tak ty vývojové nástroje, které ani nemusíte použít - o psaní her, distribuci a support se starali jiní. Rozdíl je jen u Metro aplikací, kde musíte nakupovat přes Windows Store. Na rozdíl od Steamu má ale Windows Store jasně psané finanční podmínky.
Samozřejmě se dá žít bez MS, a když na to přijde, tak i bez počítače. Otázkou je, kdo toho vývojářům dovede nabídnout nejvíc.
BTW žádný komentář k poslednímu odstavci mého předchozího příspěvku? Znamená to že souhlasíte?
Mimochodem, repozitare funguji tak, ze si muze uzivatel sam prida libovolne mnoztvi zdroju, ale to bys o tom musel mit aspon paru, ze ... jde o uplne neco jinyho - instalace a predevsim aktualizace pak ridi OS, a uzivatel nemusi resit 150 nebezpecnych a nezabezpecitelnych aktualizacnich sragor.
Rozhodne to neni o tom, ze by dodavatel distribuce byl jedinym kanalem pro ziskani aplikace.
Fakt myslíte že nevím ani o možnosti přidat repozitář? Ve Windows samozřejmě má instalace také pod palcem OS; zkuste se kouknout na Windows Installer. Aktualizace může mít na starosti také, ale MS z licenčních a právních důvodů nemůže šířit aktualizace pro SW třetích stran.
Na Linuxu je dodavatel distribuce zjevně primárním kanálem pro distribuci aplikací, i když ne nutně jediným. Nakonec řada aplikací má vlastní instalátory, nebo se dodává v tarballu.
Ano, MS do přichodu Win8 nekontroloval distribuci. Také nevznikal žádný SteamOS, steambox ani steam 4 linux. No teď už vzniká:) Situace před Win8 je irelevantní. Ze strachu před možnou de-facto uzavřeností (Metro) Valve hledá alternativní platformu, na které může bez rizika distribuovat.
Tento tah útočí na budoucí distribuční monopol Win8 tím, že nabízí alternativu. A alternativy mám vždy rád. Navíc všichni víme, jak nechutně dokáže MS zneužívat monopolní postavení.
Komunita tleská, protože to nevyhnutelně posílí ekosystém kolem Linuxu a FOSS.
Před příchodem Windows 8 vznikl například Steam pro Mac. Můžete se Valve zeptat, kolik procento prodejů je na platformě MacOS. Veřejně se tím bohužel nepochlubí.
Valve nikdo nebrání distribuoval SW na Windows. Ovšem správně pochopili, že zlaté dny skoro-monopolu v digitální distribuci pro PC skončily. Takže vám jdou přinést uzavřenou, netransparentní a na jedné firmě závislou distribuci obsahu na Linux. Příznivci open source a komunitního vývoje je kupodivu vítají s otevřenou náručí. Hurá, budeme platit za SW, a v ceně je DRM :D
Fakt Steam a SteamOS ekosystém kolem Linuxu a FOSS? Jak k tomu podle vás dojde? Podle mě ve Valve nebudou schopni dodat dost zajímavého obsahu, a SteamBox má ve srovnání s konzolemi i s Windows jen samé nevýhody: ve srovnání s konzolemi vyšší cenu, horší ovládání, variabilní HW pro který se hůř optimalizuje; ve srovnání s Windows výrazně méně dostupného obsahu.
Od občasných úvah nad tím že bych si koupil Xbox 360 jsem ustoupil po tom, co vyšel na světlo světa z pohledu ovládání totálně domrvený Skyrim V. Chyby v samotné hře přehlížím, ty opraví updaty. Ale dokurvené ovládání udělané i pro PC verzi stejné jako je pro konzole, to je prostě neomluvitelné a ostudné. Ale hlavně mi to ukázalo, že ovládání jako je u konzolí bych prostě nikdy nemohl přijít na chuť. To je vhodné tak na hopsačky typu Mário nebo Pokemon. Ne na hry RPG, letecké a jiné simulátory atd.
Když už se tady bavíme o hrách, tak je třeba si uvědomit i to, že konzole jsou pro hry vlastně ohromnou brzdou. Vývojáři musí neustále bastlit hry s ohledem na zastarávající hardware konzolí. U PC zestárne grafická karta, tak se prostě jednoduše nahradí novou a o řád výkonější. U konzole máte smůlu. Tam nevyměníte nic. Leda baterku u toho jejich hnusného ovladače.
Primo jste mi vzal z ust (ehm, z klavesnice), nebo mi nejakym zahadnym zpusobem ctete myslenky..
Je pekne, jak se lide rozplivaji nad tim, co vsechno dokaze GTA V na zastaralem HW konzoly, ale co by mohlo dokazat, kdyby nemuselo byt technologicky vazano na stary zelezo, o tom se uz jaksi nezmini....
v kapitalizme sa robi pre masy, pretoze iba na masach sa najlepsie zaraba. takze kapitalizmus miluje konzoly, pretoze si ich moze dovolit kazdy, kdezto herne pc stoja nasobne viac.
zaujimava by mohola byt streamos konzola zalozena na pc s lahko vymenitelnou grafikou za rozumnu cenu
Jak by to dopadlo se můžete přesvědčit na trhu podobných her na PC. Je běžné, že "papírově silnější PC" hru neutáhne, protože je to kombinace HW a ovladačů, na kterou to nikdo neladil.
Dost se to podobá trhu webových prohlížečů před pěti lety - akorát že jich jsou desítky. Buď si vyberete pár majoritních a pro ně to "zoptimalizujete", nebo se budete držet jen absolutního minima standardu, které na většině funguje alespoň trochu podobně.
Konzole vám dávají ten luxus, že ten HW je jen jeden jediný a když to rozchodíte na jednom kusu, tak to bude chodit na všech. Osobně jsem zažil dobu ZX Spectra a Commodore Amiga a dodnes chápu jednotný HW jako výhodu. Ano, skládačka jménem PC má také své výhody, ale v případě her jsou jen malé - vždy musíte cílit na nějakého "společného jmenovatele", oželet schopnosti high-end HW a přesto odstřelit řadu uživatelů, protože jejich HW bude příliš exotický.
Ono je to ovsem spis o tom, ze se veme konzolova hra, a vnejaky pseudoemulaci se vrazi na PC, coz pro PC znamena, ze krom toho co dela konzole, musi jeste zapochodu prekladat veskerej kod.
Pokud totiz nekdo napise normalni aplikaci (a nemusi to bejt jenom hra) tak pobezi naprosto bez "optimalizace" na naprosto cemkoli, a i hc optimalizace tomu pomuze v radu jednoho procenta vykonu. Pokud vymena ovladacu GPU zvedne FPS hry na desetinasobek, tak to nema nic spolecnyho s optimalizaci, to je jednoduse totalne zmrvena hra.
To je zvláštní názor. Kolik jste viděl AAA her pro PC? Třebas Crysis? Nebo Half life? Portal 2? By mě zajímalo, co lidé z Cryteku, z Valve a podobných firem dělají špatně, že musí investovat velké peníze, moře času a hodně umu do vývoje herního engine, když přece "pokud někdo napíše normální aplikaci tak pobeží naprosto na čemkoliv".
Nebyl jste nikdy konfrontován s tím, že dvě různé hry vypadají dost jinak, přestože obě jsou stejný žánr a obě používají stejné rozhraní (třebas OpenGL)?
A ty hard-core optimalizace hýbají výkonem o desítky nebo stovky procent. Bavíme se o shaderech, práci se stencil buffery atd. Podstatná část ceny licence za herní engine jde právě na úkor optimalizací a testování. A zdrojové kódy jsou prolezlé if na architektury, doplňkové funkce apod. Zkuste se nějakému open source engine podívat do zdrojových kódů, přičemž u komerčních enginů to bývá ještě "horší".
Ano, vykreslit otexturovaný a osvětlený trojúhelník je velmi standardní úloha. Ale odrazy, zrcadla, slunce realisticky prosvítající listím stromů, postavy ve fotorealistické kvalitě, realistické povrchy, 3D deformace, všelijaké lens efekty a postprocessing - tohle vše vyžaduje "vyšší level" znalosti architektury a na různých řadách GPU to funguje jinak. Navíc "optimálně rozložit výkon" hapruje už proto, že různé řady grafických karet mají různé poměry počtu shaderů, texelovacích jednotek, jinou propustnost paměti, drobné odchylky v implementaci "extensions". Část HW, která se u jedné karty fláká a nemá skoro co dělat, je na jiné kartě přetížena a stává se úzkým místem. Je to alchymie. Vývojáři na konzolích v tomhle mají práci řádově jednodušší.
Setkal sem se s tisicema her ... a se stovkama vsemoznych podvodu, kdy se pomoci upravy ovladace vypne pouzivani nejake funcionality GPU, protoze to vyvojari zprasili ... casto staci zmenit nazev exe souboru a hned se to projevi. Dokonce se presne takto delaly i podvody ve 3Dmarku. Proto maji ostatne soudobe "ovladace" stovky MB ...
Proto se kupodivu pouziva Dx nebo Ogl, aby se pouzivaly standardni funkce a nemuselo se resit, jak to dela ten ktery GPU. Pokud je vytvor napsany "normalne", tak samozrejme bude fungovat ruzne na ruznem HW, ovsem zcela v souladu s jeho parametry. Nemluve o tom, ze GPU je ve skutecnosti jen velice malo (takovych ktere ma smysl uvazovat) a karty se odlisuji jen tim, ze maji vice ci mene ram, a vice ci mene aktivnich vypoctovych jednotek. GPU jako takovy je v ramci rady (a i nekolika rad) totozny.
Rozhodne zadna optimalnizace nezvedne vykon v radu desitek, natoz stovek %. To nejni otimalizace, to je lecba zmrvenyho kodu jehoz tvurci by pak bylo treba prokopnout rit.
BTW: Pokud bych mel brat v potaz pindy jak NV tak ATI ke kazde nove verzi ovladacu o navyseni jejich vykonu, tak by mi Crysis mela behat na dedeckovi P100 a davat aspon 1000FPS ve full HD. Za tech temer 20 let totiz vykon tech ovladacu podle tech zvastu vzrost minimalne o 10 radu.
Vy prostě žijete ve světě, kde se jen opravuje zmrvený kód. Kdykoliv někdo zrychlí cokoliv, tak je to vlastně jen oprava zmrvených kódu. Když někdo vyrobí rychlejší procesor, tak je to jen oprava zmrvenýho HW. Když někdo vydá procesor s 8 jádry, tak to vlastně jen opravduje zmrvený design starších procesorů, které to neuměly. Když někdo vydá disk s větší kapacitou, tak vlastně jen opravuje zmrvenou předchozí generaci.
Žijete ve zvláštním světě. Většina lidí zlepšuje. Vy jen opravujete. Předpokládám, že kdykoliv vyjde nová verze Linuxu, tak zvažujete návštěvu Linuse a prokopnutí jeho řiti za to, že to před těmi desítkami let zmrvil a že mu to zabralo věky to konečně opravit.
Zajímalo by mě, jak by váš světonázor dopadl kdyby snad někdy náhodou došlo ke konfrontaci s demoscénou. To jsou ti lidé, co se předhání v tom, kdo "lépe vyléčí zmrvený program".
Super jestli žijete realitou akademického prostředí.
Tak pro info ta realita je, že ty optimalizace jsou u většiny her které jsou na PC i konzole to, že povypínájí efektů které konzole neumí, sníží rozlišení textur a jinak se to oseká. Nikoliv aby to bylo lepší než na PC, ale aby to vůbec na konzoli běželo. Protože až na první PSP1 jsou konzole průměrné až podprůměrné hrubým výkonem a nejsou schopny utáhnou FullHD
Optimalizace není natahovací a nedokáže posunout konzole nad výkoné PC herní stroje.
Ještě aby ty konzole nebyly tak levné, když jsou vyráběné otrockou prací http://techland.time.com/2013/10/10/report-over-1000-chinese-students-forced-to-build-playstation-4-at-foxconn-plant-to-graduate/. U sony mě to ale moc nepřekvapuje potom co vím jak jedná se zákazníky(viz. rootkity v cd z 90. let, aféra okolo hackování PS3 atd.).
Možná by si to chtěl ten článek alespoň přečíst... Jinak tady máte stručnou informaci v češtině - http://www.blisty.cz/art/70497.html Předpokládám, že dvoutýdenní praxe s noclehem a stravováním doma a maximálně šesti hodinami práce je něco jiného než nucená neplacená práce dvanáct i více hodin stovky kilometrů od domova, navíc za docela nelidských podmínek.