Vlákno názorů k článku S Linuxem proti konzolím: SteamOS bude bojovat za hraní na PC od petr - Od občasných úvah nad tím že bych si...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 10. 2013 17:25

    petr (neregistrovaný)

    Od občasných úvah nad tím že bych si koupil Xbox 360 jsem ustoupil po tom, co vyšel na světlo světa z pohledu ovládání totálně domrvený Skyrim V. Chyby v samotné hře přehlížím, ty opraví updaty. Ale dokurvené ovládání udělané i pro PC verzi stejné jako je pro konzole, to je prostě neomluvitelné a ostudné. Ale hlavně mi to ukázalo, že ovládání jako je u konzolí bych prostě nikdy nemohl přijít na chuť. To je vhodné tak na hopsačky typu Mário nebo Pokemon. Ne na hry RPG, letecké a jiné simulátory atd.

  • 18. 10. 2013 17:48

    petr (neregistrovaný)

    Když už se tady bavíme o hrách, tak je třeba si uvědomit i to, že konzole jsou pro hry vlastně ohromnou brzdou. Vývojáři musí neustále bastlit hry s ohledem na zastarávající hardware konzolí. U PC zestárne grafická karta, tak se prostě jednoduše nahradí novou a o řád výkonější. U konzole máte smůlu. Tam nevyměníte nic. Leda baterku u toho jejich hnusného ovladače.

  • 19. 10. 2013 8:18

    D.A.Tiger

    Primo jste mi vzal z ust (ehm, z klavesnice), nebo mi nejakym zahadnym zpusobem ctete myslenky..

    Je pekne, jak se lide rozplivaji nad tim, co vsechno dokaze GTA V na zastaralem HW konzoly, ale co by mohlo dokazat, kdyby nemuselo byt technologicky vazano na stary zelezo, o tom se uz jaksi nezmini....

  • 19. 10. 2013 15:30

    palo (neregistrovaný)

    v kapitalizme sa robi pre masy, pretoze iba na masach sa najlepsie zaraba. takze kapitalizmus miluje konzoly, pretoze si ich moze dovolit kazdy, kdezto herne pc stoja nasobne viac.

    zaujimava by mohola byt streamos konzola zalozena na pc s lahko vymenitelnou grafikou za rozumnu cenu

  • 21. 10. 2013 10:36

    Karel (neregistrovaný)

    Jak by to dopadlo se můžete přesvědčit na trhu podobných her na PC. Je běžné, že "papírově silnější PC" hru neutáhne, protože je to kombinace HW a ovladačů, na kterou to nikdo neladil.

    Dost se to podobá trhu webových prohlížečů před pěti lety - akorát že jich jsou desítky. Buď si vyberete pár majoritních a pro ně to "zoptimalizujete", nebo se budete držet jen absolutního minima standardu, které na většině funguje alespoň trochu podobně.

    Konzole vám dávají ten luxus, že ten HW je jen jeden jediný a když to rozchodíte na jednom kusu, tak to bude chodit na všech. Osobně jsem zažil dobu ZX Spectra a Commodore Amiga a dodnes chápu jednotný HW jako výhodu. Ano, skládačka jménem PC má také své výhody, ale v případě her jsou jen malé - vždy musíte cílit na nějakého "společného jmenovatele", oželet schopnosti high-end HW a přesto odstřelit řadu uživatelů, protože jejich HW bude příliš exotický.

  • 21. 10. 2013 18:05

    j (neregistrovaný)

    Ono je to ovsem spis o tom, ze se veme konzolova hra, a vnejaky pseudoemulaci se vrazi na PC, coz pro PC znamena, ze krom toho co dela konzole, musi jeste zapochodu prekladat veskerej kod.

    Pokud totiz nekdo napise normalni aplikaci (a nemusi to bejt jenom hra) tak pobezi naprosto bez "optimalizace" na naprosto cemkoli, a i hc optimalizace tomu pomuze v radu jednoho procenta vykonu. Pokud vymena ovladacu GPU zvedne FPS hry na desetinasobek, tak to nema nic spolecnyho s optimalizaci, to je jednoduse totalne zmrvena hra.

  • 22. 10. 2013 9:57

    Karel (neregistrovaný)

    To je zvláštní názor. Kolik jste viděl AAA her pro PC? Třebas Crysis? Nebo Half life? Portal 2? By mě zajímalo, co lidé z Cryteku, z Valve a podobných firem dělají špatně, že musí investovat velké peníze, moře času a hodně umu do vývoje herního engine, když přece "pokud někdo napíše normální aplikaci tak pobeží naprosto na čemkoliv".

    Nebyl jste nikdy konfrontován s tím, že dvě různé hry vypadají dost jinak, přestože obě jsou stejný žánr a obě používají stejné rozhraní (třebas OpenGL)?

    A ty hard-core optimalizace hýbají výkonem o desítky nebo stovky procent. Bavíme se o shaderech, práci se stencil buffery atd. Podstatná část ceny licence za herní engine jde právě na úkor optimalizací a testování. A zdrojové kódy jsou prolezlé if na architektury, doplňkové funkce apod. Zkuste se nějakému open source engine podívat do zdrojových kódů, přičemž u komerčních enginů to bývá ještě "horší".

    Ano, vykreslit otexturovaný a osvětlený trojúhelník je velmi standardní úloha. Ale odrazy, zrcadla, slunce realisticky prosvítající listím stromů, postavy ve fotorealistické kvalitě, realistické povrchy, 3D deformace, všelijaké lens efekty a postprocessing - tohle vše vyžaduje "vyšší level" znalosti architektury a na různých řadách GPU to funguje jinak. Navíc "optimálně rozložit výkon" hapruje už proto, že různé řady grafických karet mají různé poměry počtu shaderů, texelovacích jednotek, jinou propustnost paměti, drobné odchylky v implementaci "extensions". Část HW, která se u jedné karty fláká a nemá skoro co dělat, je na jiné kartě přetížena a stává se úzkým místem. Je to alchymie. Vývojáři na konzolích v tomhle mají práci řádově jednodušší.

  • 23. 10. 2013 9:10

    j (neregistrovaný)

    Setkal sem se s tisicema her ... a se stovkama vsemoznych podvodu, kdy se pomoci upravy ovladace vypne pouzivani nejake funcionality GPU, protoze to vyvojari zprasili ... casto staci zmenit nazev exe souboru a hned se to projevi. Dokonce se presne takto delaly i podvody ve 3Dmarku. Proto maji ostatne soudobe "ovladace" stovky MB ...

    Proto se kupodivu pouziva Dx nebo Ogl, aby se pouzivaly standardni funkce a nemuselo se resit, jak to dela ten ktery GPU. Pokud je vytvor napsany "normalne", tak samozrejme bude fungovat ruzne na ruznem HW, ovsem zcela v souladu s jeho parametry. Nemluve o tom, ze GPU je ve skutecnosti jen velice malo (takovych ktere ma smysl uvazovat) a karty se odlisuji jen tim, ze maji vice ci mene ram, a vice ci mene aktivnich vypoctovych jednotek. GPU jako takovy je v ramci rady (a i nekolika rad) totozny.

    Rozhodne zadna optimalnizace nezvedne vykon v radu desitek, natoz stovek %. To nejni otimalizace, to je lecba zmrvenyho kodu jehoz tvurci by pak bylo treba prokopnout rit.

    BTW: Pokud bych mel brat v potaz pindy jak NV tak ATI ke kazde nove verzi ovladacu o navyseni jejich vykonu, tak by mi Crysis mela behat na dedeckovi P100 a davat aspon 1000FPS ve full HD. Za tech temer 20 let totiz vykon tech ovladacu podle tech zvastu vzrost minimalne o 10 radu.

  • 23. 10. 2013 10:43

    Karel (neregistrovaný)

    Vy prostě žijete ve světě, kde se jen opravuje zmrvený kód. Kdykoliv někdo zrychlí cokoliv, tak je to vlastně jen oprava zmrvených kódu. Když někdo vyrobí rychlejší procesor, tak je to jen oprava zmrvenýho HW. Když někdo vydá procesor s 8 jádry, tak to vlastně jen opravduje zmrvený design starších procesorů, které to neuměly. Když někdo vydá disk s větší kapacitou, tak vlastně jen opravuje zmrvenou předchozí generaci.

    Žijete ve zvláštním světě. Většina lidí zlepšuje. Vy jen opravujete. Předpokládám, že kdykoliv vyjde nová verze Linuxu, tak zvažujete návštěvu Linuse a prokopnutí jeho řiti za to, že to před těmi desítkami let zmrvil a že mu to zabralo věky to konečně opravit.

    Zajímalo by mě, jak by váš světonázor dopadl kdyby snad někdy náhodou došlo ke konfrontaci s demoscénou. To jsou ti lidé, co se předhání v tom, kdo "lépe vyléčí zmrvený program".

  • 23. 10. 2013 17:05

    Martin P.

    Super jestli žijete realitou akademického prostředí.

    Tak pro info ta realita je, že ty optimalizace jsou u většiny her které jsou na PC i konzole to, že povypínájí efektů které konzole neumí, sníží rozlišení textur a jinak se to oseká. Nikoliv aby to bylo lepší než na PC, ale aby to vůbec na konzoli běželo. Protože až na první PSP1 jsou konzole průměrné až podprůměrné hrubým výkonem a nejsou schopny utáhnou FullHD

    Optimalizace není natahovací a nedokáže posunout konzole nad výkoné PC herní stroje.

  • 24. 10. 2013 9:43

    Karel (neregistrovaný)

    Plný souhlas. Jen mi nějak uniká, jak tímto chcete vyvrátit tvrzení "vývoj pro konzole je díky jednotnému HW levnější".

  • 25. 10. 2013 8:33

    Martin P.

    Nemusíte platit za detailní textury, efekty , 3D modely. Nemusíte platit odborníky na Nvidia Physix, nebo OpenCL.
    Neplatíte tolik za to pokud vám někdo musí dodat něco "odrbané" naopak ale detailní kvalitní.