Podle mne, jestli z přístupu k datům "těží" nějaká třetí strana, nebo samotný facebook už není takový rozdíl.
Pořád jde o to stejné šmírování za účelem manipulování lidí dle zadání platících "inzerentů", což je hlavní obchodní model facebooku.
Problém facebooku je jen ten, že tentokráte si kampaň platil mimo jiné údajně pan Trump, po kterém se nyní vozí mediální mafie, která na něj a na každého kdo mu možná údajně ve volbách pomohl pořádá mediální štvanici. Podobné mediální štvanice jsou mnohem nebezpečnější, než fakt že se Facebook živí šmírováním a ovlivňováním, což je dlouhodobě známé. Že se nyní tolik píše o Cambridge Analytica je součást oné podivné mediální štvanice, věřím že je to jen špička ledovce.
Vadí Vám např, že snad téměř každá druhá aplikace co máte v mobilu má přístup ke všem kontaktům uloženým v mobilu a pravděpodobně je někam odešle? Takový badoo.com Vás svého času rovnou požádal o jméno a heslo k Vašemu emailu na seznamu nebo gmailu, aby se mohl pod vámi přihlásit, vykrást kontakty a Vaše známé později spamovat a lákat do služby.
Pokrytci zavedou GDPR a budou se tvářit jak mají vše pod kontrolou. Ale psát se o problémech bude jen tehdy, pokud je to součást nějaké kýmsi objednané mediální štvanice.
Zbytecne histericke.....
Lide si proste neceni svych udaju a je to jejich pravo (ac si o tom myslime co chceme). Vysvetloval jsem nekolika, pomerne inteligentnim, lidem rizika uzivani FB a oni mi unisono odvetili ze FB je tak mocny nastroj na social networking, ze jsou v toto smeru proste ochotni zaplatit jakoukoliv cenu za jeho uzivani....
"A aké?"
Ze se ocitnete mimo deni....
Oni se totiz v uzavrenych skupinach na FB deji i pomerne zajimave veci. Znamy z mensiho mesta treba takhle pusobi ve skupine lidi (nepolitiku) hlidajicich deni na mistni radnici, a schopnych zasahnout (spustit v mestecku randal) kdyby si tam vsimli neceho podezreleho. Je tam par lidi kteri stridave chodi na zastupitelstva, procitaji smlouvy a pod., co jim cas a sily staci.... Pokud by se k nim chtel pridat nekdo dalsi, musi proste na FB. Oni sve zvyky kvuli jednomu nove prichozimu menit nebudou a ja je chapu....
A takovych pripadu najdete stovky, proste se tam domlouvaji veci u kterych zkratka chcete byt. Pak nemate na vyber....
Ano, tohle musím potvrdit.
Působím ve sportovním klubu a FB mám jen pro komunikaci se členy (kromě 2 lidí je všech 170 na FB). Zatím jsem nepřišel na jiný způsob jak tyto lidi sesíťovat.
Jinak je FB dobrý sluha, ale musíte používat tyto přístupy:
- nastavit si striktně soukromí a vypnout/nepoužívat aplikace
- časté a zásadové používání tlačítek "Přestat sledovat" a "Nechci vidět"
- mít v přátelích pouze lidi které osobně znáte a chcete s nimi být v kontaktu
- nesmíte "prohlížet FB", pokud se na to máte kounout, máte to v "Upozornění (zeměkoule)"
To se Vas nenapadlo ako inak sa dohodnut a zosietovat svoju skupinu, neznamena ze takych moznosti nie je spusta. Soc sieti je vela a mozte mat aj vlastnu stranku aj sluzby.
Vsetko je to nakoniec vzdy len o obetovani slobody za pohodlnost. Len sa cudujem ze aj inteligentni ludia stale opakuju otrepane frazy typu, "ked su tam vsetci, musim tam byt aj ja"
Takze tu Vasu vetu by som teda doplnil ako to v skutocnosti je:
"Zatím jsem nepřišel na jiný lehký způsob jak bez mojí námahy a jich zvýšené ochoty k spolupráci, tyto lidi jednoduše sesíťovat."
"Zatím jsem nepřišel na jiný lehký způsob jak bez mojí námahy a jich zvýšené ochoty k spolupráci, tyto lidi jednoduše sesíťovat."
Dostal jste dva konkretni priklady jiz "zasitovanych" lidi ke kterym se nekdo dalsi chce pridat a musi kvuli tom na FB protoze oni kvuli jednomu novemu nebudou menit sve zvyky.
Muzete dat nejaky podobne konkretni navod jak to resit jinak?
Přiznám se, že mě taky jednou manželka málem překecala k používání FB. Dostal jsem se v registraci na stránku, kde bylo zadání e-mailové adresy a hesla ke schránce. Poté jsem z registrace rychle vyskočil a dopsal si něco (pro ně nehezkýho) do /etc/firewall
Že někdo hodí na net fotku vlastních hemoroidů a naskenovanou kartu od psychiatra je jeho boj, ale mělo by být uzákoněno, že když to za mě udělá někdo jiný bez mýho souhlasu, můžu mu beztrestně jednu lepnout mezi oči pětikilovou palicí.
Ten krok je sice nepovinný, ale tipnu si, že 90% BFU, u kterých zrovna někdo nesedí a neradí, ho provede, protože si budou buď myslet, že povinný je, nebo že by jim pak něco nefungovalo. Možná by ses divil, kolik lidí třeba ani neví, že když se někam registrují a chce to email a heslo, že si mohou/mají zvolit nové heslo pro tu službu a ne že se to ptá na heslo k tomu emailu. Že by na FB měli mít samostatný, nikde jinde nepoužitý email, je úplná fikce.
Samozřejmě mě štve, že takoví lidé přes své sdílené přístupy do mailu a kontaktů a .. umožní založení stínového profilu i lidem, kteří na FB nebo jinde nikdy nechtěli být. Kdo si kontakty vede poctivě, má tam u lidí jméno, adresu, narozeniny, telefon, email, ... a pak jen stačí, aby tě třeba přes ten email, telefon na WA nebo cokoliv identifikovali a všechny tyto údaje sesbírané jinde k tomu přihodí a mají krásný profil plný pravých údajů.
"Možná by ses divil, kolik lidí třeba ani neví, že když se někam registrují a chce to email a heslo, že si mohou/mají zvolit nové heslo pro tu službu a ne že se to ptá na heslo k tomu emailu."
Díky! Tak toto mě nikdy v životě nenapadlo a mnohé to vysvětluje. Nikdy mi to nikdo takhle neřekl (ani ten BFU), prostě buď nepochopení nebo stud.
Jo, ale že to neudělám já neznamená, že to neudělá nikdo další. A pokud nechceš, aby si tvoje maily Cukroušek spároval s tvým profilem na xichtknížce, tak máš jenom tři možnosti:
1) Nepoužívat xichtknížku
2) Nepoužívat maily
3) Mít extra mailovou adresu jenom kvůli xichtknížce
No a ještě horší to je, když si jejich appku nějaký trouba dá na Srandoid a pošle ti mail z mobilu...
Dostala se ke mně informace, že někdo si nedávno nechal od xychtoknihy poslat archiv dat, které na něj mají (prý to tam nějak jde, snad nějaká "záloha", nebo co) a velice se divil, že v tom nebyla jen data, která se tam dostala přes web, ale seznam kontaktů z mobilu, seznam uskutečněných hovorů přes mobil, sms, ...
Pokud by to byla pravda, toto fakt nikomu nevadí?
@L:
Protože pokud to někdo povolí, tak jakákoliv komunikace s ním není důvěrná.
Zadáním adresy mailu a hesla dojde ke kompromitaci komunikace a nepomůže ti ani E2E šifrování, protože FB je v roli příjemce. Takže tím, že existují pitomci a používají FB, nelze považovat ani E2E šifrovanou komunikaci za soukromou.
No a představ si, že tohle povolí kikina na obchodním oddělení u firemní FB stránky. V tom okamžiku Cukroušek vidí důvěrnou komunikaci s klienty...
Want To Freak Yourself Out?" Here Is All The Personal Data That Facebook/Google Collect
https://www.zerohedge.com/news/2018-03-27/twitter-user-breaks-down-all-personal-data-facebook-and-google-collect
No, ty údaje o tlf číslech má kde kdo.
Zkuste se podívat třeba na https://www.opencnam.com/ , a zeptat se ho na pár tlf. čísel co máte v kontaktech, nebo třeba na svoje vlastní číslo(/a) ...
To je ale trochu něco jiného, oni zobrazují Caller ID Name, to mají přímo od operátorů - takže se tam dostanete, když své jméno prásknete telefonu a zavoláte z něj. Když si v telefonu nastavíte, že se jmenujete Kuzma Kuzmič, tak se tam nejspíš objeví tohle - ale nezkoušel jsem to.
Ale odpovídá to tomu: co jsem zkusil pár čísel z rodiny, tak většina*, kdo má smartphone, je tam, kdo nemá, není tam nikdy.
* syn, který protelefonuje 48 sekund za měsíc, veškerá komunikace je přes data
@hawran
"...někdo si nedávno nechal od xychtoknihy poslat archiv dat..."
https://www.infopackets.com/news/10308/facebook-admits-we-log-all-your-calls-and-sms-history
Cely si to muze udajne uzivatel stahnout sam viz:
How to Download Your User Data
To je samozřejmě všechno pravda. Překvapuje mě ale, že to někoho překvapuje. Já jsem to tak chápal vždycky, vždycky jsem to tak vysvětloval, když se mně na to někdo ptal. Minimálně jsem počítal, že data strojově analyzují a využívají je k lepšímu přizpůsobení služeb, ale zároveň jsem počítal s mnohem dalekosáhlejším využitím.
social networking = Na FB rychle a efektivni propojovani lidi s dalsimi, doposud jim neznamymi lidmi kteri maji stejny zajem. Napriklad kdyz prezident v inauguracnim projevu vyhrozuje mediim ktera mu nejdou na ruku, vy si uvedomujete ze existence takovych medii je pro demokracii velmi dulezita, chtel byste na jejich obranu rychle vystoupit a hledate dalsi lidi kteri maji stejny zajem. V tomto pripade (jen predpokladam, na FB nejsem) projedet FB na klicova slova "obrana CT" a kdyz nic nenajdete tak zalozite skupinu "My CT Nedame" a dalsi lide se vam tam zacnou hlasit. Timhle zpusobem muzete byt velmi efektivne schopen mobilizovat ve velmi kratke dobe pomerne znacny pocet lidi se stejnym zajmem.
Problém ale je že zrovna v tomto případě je kritika ČT oprávněná a vy tak pomáháte jen šířit zcestné myšlenky. Jediné co lze kritizovat je snad to, že inaugurace nebyla moc vhodná příležitost, ale nemělo by se to zveličovat. Navzájem se utvrzujete ve svojí pravdě, protože facebook vás jistě od nesouhlasných názorů ochrání a takové názory odfiltruje. Tedy organizovat něco výstředního na facebooku je mnohem snadnější než ve skutečném životě, protože facebook vás od těch co s vámi nesouhlasí odfiltruje. Facebook tak rozděluje společnost.
To ale není dobrá vlastnost. Většina lidí se Zemanem více či méně souhlasí, proto byl za prezidenta zvolen.
Pro facebook je podstatné lidi rozdělit do skupin na dobře ovladatelná stáda bez kritického myšlení, kterými jde snadné manipulovat. Odříznout je od dění v reálném světě je tak zásadní.
- byl to priklad na vysevtleni souslovi "social networking", lze si za nej dosadit cokoliv jineho
- ja na FB nejsem, ale akci jsem podporoval. Vas teorie o bublinach na FB je zde mimo
- Zeman byl predevsim zvolen za nezname penize www.respekt.cz/politika/jak-delaji-pratele-milose-zemana-nekampan, a velmi pochybuji ze jeho nazor na CT pri tom byla ta rozhodujici vec.
"protože facebook vás jistě od nesouhlasných názorů ochrání a takové názory odfiltruje"
Tak nektere profily skutecne spolecnost rozdeluji a navic vypadaji ze nesouhlasne nazory moc nevnimaji:
https://www.facebook.com/jiri.ovcacek1979/
https://www.facebook.com/OVTV.cz/
https://www.facebook.com/prezidentcr/
@Unknown(78.108.102.-): Ač s názoem @xsouku04 nesouhlasím, sociální bubliny bych nepodceňoval. Až jsem se divil, jak moc moje bublina *neodpovídá* průměrnému vzorku společnosti. FB se tak moc personalizuje, že až snižuje šanci setkat se s nesouhlasným názorem (až na polarizující témata a osoby, kterých je také celá řada). Vřele doporučuji když uvidíte nějakou statistiku v televizi nebo na internetu jít a zeptat třiceti svých přátel, jestli bude poměr názorů odpovídat. Troufám si tvrdit, že nebude.
LOL - vždyť ta zombie už dokonce nevydrží celý jeden díl Monologů vagíny na Burrandov TV. Ovar začne blábolit v černém saku a skončí v hnědém.
https://www.barrandov.tv/video/120995-tyden-s-prezidentem-1-3-2018
Ako napísali predo mnou - ľudia si nevážia a nemajú záujem si chrániť svoje súkromie. Ako bolo povedané vo filme "The Circle" - nie je človek šťastnejší, keď nemá tajomstvá :) ?
Mne osobne ale najviac vadí, a obťažuje ma, ak musím pri každej akcii žiadať, aby proste fotky so mnou nedávali na sociálne siete. To na mňa pozerajú ako na sociopata.
Detto - v škôlke deti fotia pri kdejakých akciách a potom to vylepujú a označujú na Facebooku. Vedenie škôlky (dodatočne) prišlo s akýmsi papierom, kde som to mal podpisom povoliť. No jasné...
BTW: Mark športujúci (na tej fotke) mi pripomenul fotky šporujúcich US prezidentov či Putina na koni a rogale. Proste jasné posolstvo - nie je ten Mark, Barrack či Voloďa sympatickejší, keď sa tak stará o svoje zdravie a je ako správny hipster upotený z bicykla [v kancelárii]? (to bol len joke, netreba neragovať).
Popis problémů v tomhle článku je, mírně řečeno, dost zavádějící. Stalo se to, že v roce 2013 sesbírala firma CA data uživatelů, kteří jí je DOBROVOLNĚ poskytli a DOBROVOLNĚ vyplnili její formulář. Na tom by nebylo nic špatného. Kdyby FB neumožnil dostat se přes API i k (určitým) údajům o jejich FB přátelích. To v pořádku není a je to gró toho problému. Tuto díru FB zalátal v roce 2014, tedy před čtyřmi lety. Tedy nějaké aktuální petice vůči FB jsou dost mimo - problém je opravený už dávno. Stále je možné, že někdo získá data, která mu uživatel dobrovolně dá, ale z toho lze FB vinit jen velmi těžko. CA data samozřejmě stále má a FB nemá žádnou možnost, jak ji donutit je smazat.
A nakonec staré moudro: Pokud službu neplatíte, jste produkt a ne zákazník.
Celý xichtoknihový "systém" pro nakládání a "ochranu" osobních údajů byl vždy vadný. I kdyby nebyl, je hodnota těch informací taková, že se vždy najde někdo, kdo je z facebooku vynese (jen hodnota informací ze sčítání obyvatel ČR se odhaduje na stamiliony až miliardy). Na druhou stranu se to dalo čekat. Když při tvorbě účtu odsouhlasítě, že k vašim údajům mohou mít přístup vaši přátelé, a když odsouhlasíte zpřístupnění vašich údajů a údajů vašich přátel autorovi kvízu XYZ, nemůžete se divit, že vaše údaje může získat nějaká společnost bez vašeho souhlasu. I kdyby to FB změnil třeba stokrát, informace získané v souladu se stupidními pravidly facebooku už z internetového éteru nikdo neodstraní.
1. Technologie, možnosti (nejen IT ale i sociální, socialistické, ekonomické a politické) jsou tak daleko, že stát by neměl nechat obyčejné občany bez zájmu a nechat je na pospas školených teamů zájmových skupin*. Jednotlivci nikdy nepřesáhnou možnou úroveň takových specializovaných teamů na napálení lidí - nemám na mysli podvodné maily, ale celé stroje na kampaně+zákony pracující i s veř. míněním a v podstatě vydíráním a lhaním společnosti a pod. např. tzv. solární elektrárny - co s tím má občan dělat, přestože to platí? Stačilo nebýt blbý? Asi ne ...
2. Co se týče samotné kauzy a FB: Určitě Analytica nebyla jediná komu taková data prodali. Pokud byls, proč jenom ona? Pokud ne, proč je zrovna ona problém a proč hrají divadlo o náhlém selhání?
Osobě si myslím, že je to trest pro FB za to že podpořili firmu pro Trumpovu kampaň ... za chvíli bude ticho a FB už bude radši poslouchat a nevybočovat.
* ať už legálních či nelegálních, státních či polostátních a kdejakých lobby ...
Čtenářům Nového Zákona se stát opravdu nic nemůže, protože tam s takovou eventualitou počítá a je tam rozvíjena kritická mysl. Jeho čtením je člověk vybaven k tomu, nevěřit jen tak něčemu co se mu předkládá a je naučen vše porovnávat s modelem dobrého světa, který před něj staví Nový Zákon.
Jinak je jisté, že osobní data budou korporacemi využívána. Restrikce nebude úspěšná, protože deep state je závislý na korporacích, pokud se Trumpovi to nepodaří změnit, jediná obrana je nenechat se zmanipulovat. Což je ve shodě s postupy načerpanými z Nového Zákona.
Problém nastane až nás Šelma bude chtít označit a zrušit hotové peníze. Pak půjde do tuhého.
Jinak problém FB je umělý, je to jen další pokus zakrýt skutečnost, že normální Američané odmítli liberální demokracii, odmítli své zparchantělé levicové pseudoelity, a nadále chtějí republikánské zřízení založené na biblickém křesťanství. Nic jiného v tom není třeba hledat.
"protože tam s takovou eventualitou počítá a je tam rozvíjena kritická mysl."
Nedavno jste tady pri nejake prilezitosti tvrdil, ze kriticke mysleni nic neresi protoze nepomohlo ceskym prvorepublikovym intelektualum rozpoznat nebezpeci nastupu nacismu.
Kvuli nekomu jinemu bych ten post nasel a nalinkoval, ale vy mi za tu praci nestojite....
"Možná by bylo možné jej přirovnat ke Spectre / Meltdown. Stejně ochotně jako používáme Facebook bez ohledu na jeho chronické problémy se soukromím uživatelů, používáme i procesory se spekulativním vykonáváním prostě proto, že je to strašně pohodlné, výhodné a nám (malému bezvýznamnému jednotlivci) se přece nic stát nemůže."
tak toto je perla... Vy teda pouzivate CPU zranitelne cez Spectre / Meltdown len preto ze je to pohodlne? Smiem sa spytat, ak by som sa rozhodol nebyt pohodlny, aku mam dnes alternativu? Mam si postavit PC na Sparc-u? Ci? Mam prestat pouzivat cokolvek co ma v sebe CPU?
Jen pro začátek akcie Facebooku už spadly o 75 mld$. Proč?
Máme tady mega světová kauzu, ale mediokracie jen pomaličku pod tlakem odhaluje, jak to opravdu je s volbami v uSa a s doznáním "Stvořili jsme psychologickou zbraň, přiznává datový analytik z Velké Británie".
A je to venku NE Rusové, ale Angličané ovlivnili volby v uSa! Společnost, kterou označili, že ovlivňovala volby ve velkém v uSa je společnost Cambridge Analytica, která zneužila 50 milionů facebookových účtů Američan!
Nejhorší na to vším je, že vědec Kosinský pro švýcarský časopis přišel s doznáním o možnosti cíleného ovlivňování voleb v uSa. Vědec, který pracoval na psychometrii - na přesném psychologickém profilování uživatelů na sociálních sítí, kdy se dá velmi vlivně a přesně ovlivňovat lidé po celém světě. Doznání bylo uskutečněno koncem roku 2016! Nikdo si toho záměrně ani nechtěl všimnout. Prý konspirace a zas jen ty konspirace. Nekonspiruje stále ta druhá strana? A opět elita záměrně byli potichu. Potřebovali zdiskreditovat prezidenta Putina.
Ale někdo bude stále věřit, že Rusové... Proč? Protože si to mediokracie přeje.
Někomu nadmíru vadí Facebook (sociální sítě) a tak provádí tlak a útok na smazání Facebooku. Ty moderní technologie (sociální sítě) a níž by jsme si to uvědomovali začínají opravdu rozbíjet, a ovlivňovat státy a každého z nás.
Čtu, že ti dnešní údajně placení trollové jsou dětská šumítka oproti tomu, co na nás budou zkoušet BIG-DATA. Vyrobí fake news, aby Vás namotali, odsledovali a na konci pohotově nabídli správné politické (obchodní) řešení.
O této události už jsem psal před cca před rokem.
Doznání vědce Kosinského z roku 2016
Zde je doznání ohledně technologie psychometrie vědce Kosinského ve švýcarském magazínu Das magazine. Dnes provedli aktualizaci článku, ale už je uzavřený. Ještě nedávno byl přístupný.
Článek byl publikován 3.12.2016
Zdroj Švýcarský časopis Das Magazin:
https://www.dasmagazin.ch/2016/12/03/ich-habe-nur-gezeigt-dass-es-die-bombe-gibt/
Zdroj: https://scout.ai/story/the-rise-of-the-weaponized-ai-propaganda-machine
Jazykový volný překlad, zdroj:
Data, jež obrátila svět vzhůru nohama
https://a2larm.cz/2017/02/data-jez-obratila-svet-vzhuru-nohama/
Souvislosti
Únor 2017 O použití psychometrie od Emila Páleša:
https://www.youtube.com/watch?v=cm760YiQBYg&t=4s
12.12.2017 Exmanažer Facebooku: Sociální média jsou sračky. Prostě vás programují
Sociální média ničí základy fungování společnosti a lidé by si od nich měli dát pauzu. Takto se během vystoupení na Stanfordské univerzitě vyjádřil bývalý viceprezident společnosti Facebook pro růst uživatelské komunity Chamath Palihapitiya. Dodal, že za to, jaké prostředí pomohl vytvořit, cítí obrovskou vinu.
https://www.tyden.cz/rubriky/media/internet/exmanazer-facebooku-socialni-media-jsou-sracky-proste-vas-programuji_458586.html
19.3.2018 Sociální sítě škodí duševnímu zdraví, připustil vůbec poprvé Facebook
Sociální sítě mohou vyvolávat zejména v mladých lidech deprese a poruchy sebehodnocení. Připustila to o víkendu poprvé společnost Facebook. Jako recept ovšem paradoxně doporučila větší aktivitu na síti, včetně intenzivnějšího psaní komentářů a častějších aktualizací profilů.
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/458244-socialni-site-skodi-dusevnimu-zdravi-pripustil-vubec-poprve-facebook.html
A dnes máme potvrzení, že tomu tak je a bude.
21.3.2018 Stvořili jsme psychologickou zbraň, přiznává datový analytik, kvůli kterému padají akcie Facebooku
https://archiv.ihned.cz/c1-66086160-stvorili-jsme-psychologickou-zbran-priznava-datovy-analytik-kvuli-kteremu-padaji-akcie-facebooku?utm_source=ihned&utm_medium=otvirak&utm_content=id-66086160
21.3.2018 Spoluzakladatel aplikace WhatsApp, který vydělal miliardy na prodeji své společnosti Facebooku, podpořil svou kampaň proti této americké sociální síti.
https://cz.sputniknews.com/byznys/201803217001393-facebook-whatsupp-internet/
21.3.2018 Šéf Facebooku přiznal chyby a slíbil větší ochranu osobních dat
Šéf internetové společnosti Facebook Mark Zuckerberg ve středu připustil, že společnost udělala chyby v kauze tajného získání dat jejích uživatelů firmou Cambridge Analytica a slíbil zlepšení ochrany osobních dat. Uvedl to ve svém vůbec prvním veřejném komentáři k aféře, která otřásla důvěrou klientů Facebooku.
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/466910-sef-facebooku-priznal-chyby-a-slibil-vetsi-ochranu-osobnich-dat.html
23.3.2018 Bohatí se zbavují akcií Facebooku, firma odepisuje desítky miliard dolarů
https://ekonomika.idnes.cz/facebook-akcie-skandal-jim-carrey-d4l-/eko-zahranicni.aspx?c=A180323_145229_eko-zahranicni_div
23.3.2018 Facebook, Uber a konec Velké americké technologické iluze
Místo přesvědčení o tom, že sociální sítě nahradí mezilidské interakce a počítače lidské myšlení jsme svědky pádu hned dvou iluzí najednou.
http://casopisargument.cz/2018/03/23/facebook-uber-a-konec-velke-americke-technologicke-iluze/
24.3.2018 Musk smazal Facebook firem Tesla a SpaceX. Vyzvali ho k tomu na Twitteru
Elon Musk v pátek smazal oficiální stránky svých firem Tesla a SpaceX z Facebooku. Vedlo ho k tomu selhání uvedené sociální sítě, která nechala zneužít data milionů uživatelů. Přímo reagoval na výzvu uživatelů na Twitteru.
https://technet.idnes.cz/musk-smazal-facebook-space-x-tesla-spacex-fpw-/sw_internet.aspx?c=A180324_014155_sw_internet_kuz
Pedagogické dny hradecké univerzity zvou na přednášku o vlivu digitálních médií na mozek
https://www.novinky.cz/veda-skoly/466834-pedagogicke-dny-hradecke-univerzity-zvou-na-prednasku-o-vlivu-digitalnich-medii-na-mozek.html
Doporučuji se podívat na přednášku Jana Martina Stránského.
Je český lékař, neurolog, vysokoškolský pedagog, vydavatel a politik.
Zkráceně vysvětlí funkci mozku a do toho přidá, jak nás ovlivňují moderní technologie okolo nás s podloženým vědeckým měřením. Čím více sociálních sítí tím více flustrovaných lídí a více sebavražd.
4. Broumovské diskuse / 2. panel
https://youtu.be/nZwxIftsCvA?t=2199
Sociální sítě jsou jako heroin. Zvyšují riziko sebevražd a dělají z lidí počítače, varují vědci
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/socialni-site-jsou-jako-heroin-zvysuji-riziko-deprese-zhorsu/r~fdf78e78c87911e79704ac1f6b220ee8/
Závislost na sociálních sítích? Rodiny netráví čas spolu, děti hledají autority jinde, říká Štáfková
3. 7. | Mladí lidé potřebují být pořád online, potřebují někam patřit, říká vedoucí kladenské adiktologické dětské ambulance Michaela Štáfková.
https://video.aktualne.cz/dvtv/dvtv-3-7-2017-jan-danhelka-michaela-stafkova-albert-cerny/r~a2c48dd8600c11e7bc9f002590604f2e/
A já dodávám. Stvořili zbraň hromadného ničení s nedozírnými následky bez zpětné nápravy.
Dnes už nevíme kdo je obětí, ale vím, že jsou lidé a státy obětí Facebooku.
@Ivan Nový
No vidiš. A Němci už nás zničili za posledních 110 let 2x, nyní to dělají po 3. a jací jsou to parádní spojenci, že se tam jezdí klanět kdekdo ...
Ostatně tady kauza FB ukazuje, že nebezpečí kampaně zdaleka nečíhá jenom na východě, jak by se nám kdejaký falešný zaslepený prorok snažil namluvit, že Ivane?Aa možná to nebezpečí na východě ani není to nejhorší, protože Rusko není každý den velebeno jako hodný spojenec který si denně utrhává od huby aby se ti zlé, xenofobní a hloupí ubozí češi měli dobře, není vykreslováno jako ráj a nezakazuje se o něm mluvit škarede, právě naopak ... A že si platí nějaké weby které občas o něm ukáží i jeho názor nebo něco hezkého? Copak to západ nedělá taky? Copak není normální, že na prosazení svého kdekdo vynakládá prachy? Tak se z toho Ruska neposkládejme jak nějaké poseroutky Ivane ....
@Kentan z Montargi
První světová válka se jen těžko dá považovat za naše zničení. V důsledku ní jsme se osamostatnili. Na druhé světové válce má Rusko dost významný podíl.
První světová válka trvala 4 roky, okupace Československa trvala 7 let. Oproti tomu, rus nás ničil 40 let.
My si jednoduše nemůžeme dovolit být neutrální, to nemůže nikdo. Musíme si vybrat mezi západem a východem a jelikož se spojenectví s rusákem neosvědčilo, volba je jasná.
"Křivda byla, když byly děti pracujících masakrovány na frontě kvůli atentátu na císařova synovce. Ne když se děti továrníků a šlechticů musely živit prací."
Máš pokřivené morální hodnoty. Nemusí se ti líbit, že někomu spadnul majetek do klína, ale to ti nedává právo ho krást.
Kromě toho rudé svině nebrali majetek jen rozmazleným dětem továrníků a šlechticů, brali ho všem.
Proč je tak obhajuješ? Tvoje rodiče nebo prarodiče byli věrní lokajové režimu a ty ses díky tomu měl jak prase v žitě a nebo jsi jen hloupý?
Jestli tovojemu prapradědečkovi něco znárodnili, tak se stala křivda maximálně jemu (pokud to sám vybudoval, a nejednalo se o dědictví jako ve většině případů). Určitě se nestala křivda celé tvojí rodině. S "lokaji režimu" jdi do háje. Já se narozdíl od tebe řídím heslem každý svého štěstí strůjcem. Věřím v meritokratický systém. Nesoudím lidi podle postavení předků, ale pohrdám lidmi, kteří se postavením předků ohánějí.
Jestli měly některé děti za minulého režimu privilegované postavení, tak to neschvaluji, ale věřím, že to nebylo nic proti dětěm kapitalistů a feudálů za Rakouska a za První Republiky.
"Jestli tovojemu prapradědečkovi něco znárodnili, tak se stala křivda maximálně jemu (pokud to sám vybudoval, a nejednalo se o dědictví jako ve většině případů). Určitě se nestala křivda celé tvojí rodině."
Tak ak takúto hovadinu je človek schopný vypustiť z huby, je daromnô mu čosi argumentovať a preto to nebudem robiť ani ja...
"Proč je tak obhajuješ?" - http://www.komsomol.cz/?page_id=110
Křivda byla měnová reforma v 50. letech, kdy všem globálně znehodnotili úspory a majetek.
Křivda byla, když strýc za to, že lítal v Anglii jako pilot u 311. perutě, musel jít rubat uran pro ruský svině do Jáchymova a pustili ho až s rakovinou v posledním stádiu.
Křivda byla, když předkům sebrali statek na Hané, kde 300 let hospodařili, a zbyly jenom ruiny.
Křivda byla, když máti nevzali ani na učiliště na zahradnici, protože nikdo z rodiny nebyl v KSČ.
A našel bych hodně dalších příkladů mimo rodinu...
Btw, do 1. světové šli vojáci za Rakousko-Uhersko, ne za Německo. Sice to byli spojenci, ale roznětka byla v CaK monarchii, do které jsme patřili... Takže argumentace, že nás do války nahnali skopčáci, je trochu mimo mísu. Ti se pak jenom přidali.
Nevěřím, že každý antikomunista měl v rodině letce a (politického) vězně z Jachymova. Tolik jich nebylo. Budu se opakovat- pohrdám lidmi, kteří se veřejně chlubí třídním původem. Nic z toho není Vaše zásluha.
K Jáchmovu. Většina lidí tam byli normální kriminálníci. Političtí vězni tvořili zanedbatelnou část. Tenkrát vězni pracovali všude na světě. V USA dodnes věznice fungují jako byznys. Procento vězňů v populaci je dnes vyšší než v padesátých letech.
Na vesnici, kde mám chalupu, je několik statků, které do družstva nevstoupily po celou dobu. Stačilo plnit dodávky. Kdo to nezvládal, byl nucen vstoupit do družstva. V kapitalismu by skončili mnohem hůř. Dnes by se bez dotací žádný statek pod 1000 hektarů neuživil.
Měnová reforma nebyla tragedie. Peníze tenkrát nebyly tak důležité jako dnes.
myslím to vážně. Rakouský dokument https://www.csfd.cz/film/248462-prazske-jaro-1968/prehled/ vyvrací spoustu mýtů. V létě 68 už Dubčekova vláda ztratila kontrolu nad situací. Do popředí se dostávali antikomunisté, které už v té době financovala CIA.
"které už v té době financovala CIA."
By me zajimalo, jak by v lete 1968 pomohlo financovani CIA ceskym antikomunistum... Kupovali snad v tuzexu salam a rozdavali ho pak lidem aby byli popularnejsi????
Kdyz si uvedomite ze veskery verejny prostor tu byl pod (vetsi ci mensi) kontrolou KSC a z toho titulu se v nich nedal koupit zadny vliv, tak me prilis nenapada co by tu s tema penezma od CIA nasi antikomunisti mohli asi tak delat. Navic valuty tu nebyly volne smenitelne a nedalo se za ne (na oficialnim trhu) nic koupit, leda v tuzexu po vymene za bony, ale tam se kopirky, vysilacky ani trhaviny neprodavaly...
Prazske jaro byla z 99% zalezitost komunistu (jedni proti druhym, "reformisti" proti stalinistum), antikomunisti vsem tem planym nadejim a iluzim jen utrpne prihlizeli, pokud tedy byli nazivu a ci dokonce na svobode. Vedeli totiz, na rozdil od vetsiny lidi, ze jde jen o jiny druh zla.....
@lojzak
Nic jsi nepochopil. Nejde soudit podle toho, co národy dělali před 80 či 120 lety. Němci se změnili a pod SSSR nejvíce trpěli sami Rusové. Za co si myslíš že mohou ty dnešní matky v rusku, kterým tehdy bylo 0 - 2 - 8 - 10 let a nyní na ně plive nějaký icik Nový s těma jeho psychopatickýma kecama o rusech?
Měli by nás, tebe nebo mě, soudit podle toho jak často NATO trefí nějakou školu nebo svatbu v cizí zemi kterou se rozhodli rozšvihat?
Místo abyste s nimi měli soucit jako s kdejakým líným afričanem (nadsázka), tak po Rusovi plivete jenom proto, že to Vám nějací mocipáni hustí do hlavy - a to jenom protože se jim nelíbí sebevědomý státník, ať už je jaký chce. Radši by tam nějakého Sobotku nebo Zaorálka, pár Kalousků, nějakou tu TOPku, pár neziskovek a začít si kralovat, přihrávat a odkloňovat. Do té doby pokoj nebude. Číně lezou do zadku kvůli výrobě, tam se drží huba a kde je rozdíl?
A aby mě zas nějaký myslitel špatně nepochopil, nezastávám se nějakého Putina nebo Ruska ale svět není černobílý.
Je to až k smíchu. Pravdomluvná západní média, spokojení lidi, sebevědomí politici, mocný rozbíječ NATO a celá hospodářská a politická jednota EU se bojí pár pisálků neplivajících jednotně na Rusko, zatímco si tu tu Ruskou hrozbu plácáte pod článkem o totálním naprostém roky trvajícím a zásadním ovlivnění ze strany západu - a všichni víme, nebo někteří aspoň tuší, že je to jenom špička ledovce. OMFG ....
Pokud opravdu nevěříš v černobílý svět a nechceš být zastánce Putina, tak v tom naprosto a totálně selháváš.
Mimo jiné: všiml sis, že o Rusku tu začal plácat nějaký neznámý anonym v rámci velmi volné asociace "Facebook je fuj a chudáci Rusové to odnesou" (??) a pak na něj reagoval velmi známý ne-anonym Ivan Nový, který je... no prostě Ivan Nový.
Takže tento výlev je fakt trochu mimo.
@Kamil Podlešák
"Pokud opravdu nevěříš v černobílý svět a nechceš být zastánce Putina, tak v tom naprosto a totálně selháváš."
Nevím co jsi kde vyčetl, ale já reagoval na tohle:
"Rusové jsou naši nepřátelé, už jednou nás zničili a chtějí to udělat znovu. A nepotřebují k tomu psychologické zbraně, stačí jim k tomu jen naši vlastní užiteční idioti"
a podle reakcí není tento "... velmi známý ne-anonym Ivan Nový, který je... no prostě Ivan Nový ..." je sice ojedinělý v takových **** ale má tu zajímavou podporu. A nehodlám se smířit s tím, že se tu (ČR) budeme jen tak omývat takovýma hov** za potlesku vypatlaného davu.
A selhávám konkrétně v čem?
Že si nemyslím, že Putin je jediné a největší zlo světa?
Nebo že si nemyslím že Rusko je jediná hrozba, jediná strana ze které hrozí?
Nebo že se bojím upozornit, že zatímco se rozplýváme nad "černoušky" z afriky, kteří často zaplatí pašerákům víc než kdejaká česká rodina ušetří za celý život, tak se místo stejné pomoci plive na kdejakého obyč. rusa zatímco se platí výpalné Turecku, které páchá genocidu na Kurdech a lezeme do řiti Číně jenom kvůli výrobě, lezeme do řiti západu, který řádí jak Černá ruka po celém světě? V tom selháváte vy ...
A užiteční idioti? Nepřipadáte si tak, když v takové situaci, jaká ve světě panuje pliváte na rusko, jenom proto že nějaký eu nebo americký válečný tlučhuba si na tom dělá řiťolezeckou kariéru? Ten to aspoň dělá za peníze, Ivan z debility ... a Vy ostatní?
Ruská turianská civilizace je s naší latinskou nekompatibilní. A to je jádro problému. A taky je nekompatibilní s německou byzantskou. Byzantská s turianskou do jisté míry kooperovat mohou, protože obě jsou kolektivistické, to znamená, že jednotlivec v nich nemá sám o sobě žádnou cenu a stát si s ním může dělat co se mu zlíbí.
"německou byzantskou"? tyjo nepoužíváš náhodou http://www.kyblsoft.cz/projevy ?
Najednou nejde soudit podle toho, co národy dělaly před desítkami let... Kdo měl o pár příspěvků výše kecy o tom, jak nás Němci během 110 dvakrát zničili?
Němci se změnili, Rusáci ne, jsou pořád stejně rozpínační.
"Měli by nás, tebe nebo mě, soudit podle toho jak často NATO trefí nějakou školu nebo svatbu v cizí zemi kterou se rozhodli rozšvihat?"
Ano.
"že to Vám nějací mocipáni hustí do hlavy - a to jenom protože se jim nelíbí sebevědomý státník"
LOL. Hitler byl taky sebevědomý státník.
"Radši by tam nějakého Sobotku nebo Zaorálka, pár Kalousků, nějakou tu TOPku, pár neziskovek a začít si kralovat, přihrávat a odkloňovat. Do té doby pokoj nebude."
Zapomněl jsi na havloidy, pravdoláskaře, kavárníky a na Soroše. :D :D :D
"Číně lezou do zadku kvůli výrobě, tam se drží huba a kde je rozdíl?"
Drží se huba? Čteš vůbec zprávy?
"A aby mě zas nějaký myslitel špatně nepochopil, nezastávám se nějakého Putina nebo Ruska ale svět není černobílý."
Aha, vypadá to úplně jinak. ;-)
"se bojí pár pisálků neplivajících jednotně na Rusko"
Myslíš těch kolaborujících proruských trotlů a agentů placených Kremlem?
@lojzak
"Najednou nejde soudit podle toho, co národy dělaly před desítkami let... Kdo měl o pár příspěvků výše kecy o tom, jak nás Němci během 110 dvakrát zničili?
Němci se změnili, Rusáci ne, jsou pořád stejně rozpínační."
To byla jenom odpověď aby si pisatel uvědomil, že Rusko není jediné, kdo tu u nás "nedávno" úřadoval. Jak se kdo změnil nevím, ale němci opět řádí ... opět rozváží lidi po evropě a opět na základě rasy - kde je ta změna? A změna? Když češi vstoupili do evropy jako nová demokracie, tak měli 7 němci 7 let vyjímku, abychom je levnou prací nezničili. O co jsme horší než Turci nebo dnes kdekdo z afriky, když ještě dostávají kapesné? A uvědom si, že většina nejsou váleční migranti (potvrzeno i z EU) a mnohdy pašerákům zaplatí víc než podstatná část obyvatel ČR za život našetří .... TO je fakt změn ...
"Měli by nás, tebe nebo mě, soudit podle toho jak často NATO trefí nějakou školu nebo svatbu v cizí zemi kterou se rozhodli rozšvihat?:
Ano.
Tebe ano, ty s tím evidentně souhlasíš. Tak se podívej s čím
http://zdroj.cz/nemec-afrin-turecko-kurdove-nato?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=3_2018_zdroj_lumir
No hlavně že tě naiučili štěkat toto desetiletí na Rusko .... užitečný idiot.
""Radši by tam nějakého Sobotku nebo Zaorálka, pár Kalousků, nějakou tu TOPku, pár neziskovek a začít si kralovat, přihrávat a odkloňovat. Do té doby pokoj nebude."
Zapomněl jsi na havloidy, pravdoláskaře, kavárníky a na Soroše. :D :D :D"
Nazvi si to jak chceš. Každý s IQ nad 90 ví jaký jev a a koho jsem obecně myslel ....
"Číně lezou do zadku kvůli výrobě, tam se drží huba a kde je rozdíl?"
Drží se huba? Čteš vůbec zprávy?
Čtu. Nevšiml jsem si že by někdo uvaloval sankce na Čínu, případně USA za jejich války bez mandádu OSN ....nebo na Turecko za genocidu na Kurdech ...
""A aby mě zas nějaký myslitel špatně nepochopil, nezastávám se nějakého Putina nebo Ruska ale svět není černobílý."
Aha, vypadá to úplně jinak. ;-)"
To ale není mnou. To je tím, že jsi schopný akorát štěkat směrem, kam ti páníček ukáže ...
"se bojí pár pisálků neplivajících jednotně na Rusko"
Myslíš těch kolaborujících proruských trotlů a agentů placených Kremlem?
Zajíjmavé že to vzpomínáš zrovna pod tímto článkem ... kdyby hloupost nadnášela ....
Ale když tak čteš ty noviny, mohl bys mi politicky vysvětlit, proč Německo a EU nechce chudákům Rusům pomoct jako afričanům a místo toho jedrtí, uráží a pomlouvá?
Hm, to se asi pekne rozvrstvi podle veku. "Starci" nebudou mit problem, ti zili znacnou cast zivota bez mobilnich telefonu nebo dokonce bez telefonu vubec.
Anebo ne protoze mlada generace bude ve skutecnosti prizpusobiva a bez problemu prejde na jine komunikacni kanaly (osobni setkani, posta poslana po kuryrovi,...).
Budou v nevýhodě, protože budou myslet jinak a nebudou vědět co "prodávat" ostatním, protože pokud nebudou zároveň vybaveni nadstandardní empatií, budou nabízet to, co si oni sami myslí, že je nejlepší a to bude mimo zájem ostatních. Bude jim hrozit sociální izolace, a pokud nebudou silnými introverty, nebude jim to vyhovovat.
Viz třeba jedna stará sci-fi povídka, autora si už bohužel nepamatuji, byla o tom, jak se jednooký dostal na ostrov mezi samé slepé a žádnou výhodu z toho neměl, protože slepí byli tak adaptovaní a jejich svět tak jiný, že nakonec byl v nevýhodě. Končilo to, že ti slepí ho chtěli vyléčit tím, že ho zbaví zraku :-)
Nebyla to povídka Země slepců od Wellse (nějaké údolí,ne ostrov)?: https://cs.wikipedia.org/wiki/Zem%C4%9B_slepc%C5%AF_a_jin%C3%A9_pov%C3%ADdky
JJ, Země slepců, bylo to údolí odtržené od civilizace.
Já to četl v https://www.databazeknih.cz/knihy/povidky-s-x-21232
Jen mě napadlo .. jestli to celé není pěkná , slušně velká, kampaň Facebooku ve stylu "Umíme ovlivnit i volbu prezidenta" :))))))
Kdyby to tak bylo, bylo by to geniální od Cukrberka, protože lidi .. jakožto stádo bez paměti ... stejně všechno hodí za hlavu a za pár hodin tam budou sypat data dál. Firmy budou tyto data tak či tak potřebovat neustále ... fejkbuk jich bude mít pořád nejvíce. Tak co to změní ? Jde o peníze a tam se o lidi nehraje.
Já nevím, ale myslím si, že nejlepší strategie je stejně všechno lidem "vykecat". Co je tajné, to smrdí a všichni se v tom šťourají. Teď se v tom "jakože" budou šťourat jistí lidé, kteří pravděpodobně budou vyzváni po čase ke změně názorů za vidiny šustivých papírků se slušnou nominální hodnotou, která je pro takový kolos "drobné".
Dva měsíce budou média zběsile informovat o tom hrozném fejsbuku než zjistí, že to vlastné nikoho nezajímá a tak nějak to vyšumí a skončí v propadlišti dějin jako X afér , stejně jako Sněžnýden ... snowman .. Snowden .. ví o něm, a zajímá ten člověk dnes vůbec někoho ? A přitom šlo o bezpečnost USA ?? ... prdlajs .. lidi mají mizernou paměť a kdo to ví líp než Facebook :))))))
Jsem jedním z těch, kteří se rozhodli svůj profil smazat a svoje důvody jsem sepsal: https://kubos.cz/2018/03/25/odchazeni-z-facebooku
Problém využívání osobních dat a následná eskalace náporu na uživatele se podle mě bohužel neřeší na žádné tomu odpovídající úrovni. Nebo možná tato situace už ani řešitelná není. To co se dnes děje na síti, v médiích a co si všechno různé zájmové skupiny dovolí je výsledek postupného chudnutí většiny populace jak materiálního tak hlavně duševního na úkor menšiny, která tyto media ovládá.
Normální lidi nemají čas, chuť ani náladu zkoumat jestli solární elektrárny v oblasti s 85 dny slunečního svitu mají smysl, jestli naftové motory jsou opravdu taková bomba jak EU před pár lety prezentovala, jestli elektroauta opravdu řeší problém se znečišťováním ovzduší tak, jak se to dnes prezentuje. Nemluvě o geneticky modifikovaných US potravinách, nedostatku pitné vody.... v sepisování se dá pokračovat několik volebních období.
Prostě je načase přijmout fakt, že pokud nechci aby byla má data zneužívána, musím se o to v co největší míře zasadit sám. Nemám FCB, Instagram, Twitter, LinkedIn neodebírám kanál 12 letých YTB guru a miliardu dalších k životu nutných pitomin. Jo, jsem divný, kdyz mi nevadí se s přáteli potkávat osobně místo si s nimi sdílet zážitky, jsem divný když rodinná fota jsou hlavně pro mě a mou rodinu, jsem divný když nedám světu vědět že ranní cesta do práce proběhla v klidu. Bohužel mám problém, že svět neví jak jsem se měl včera večer, že dnes od 12,00 budu ve Starbucks, že mě personalista nemůže najít v sociálne net prostoru, že moje CV posílám opravdu jen tam kam chci a ze nemám doporučení od 7500 lidí ze 12 svetadílů. Chudáci mí potenciální přátelé ze sociálních sítí - asi je o dost připravuji.
Musel jsem se smířit s tím, ze pokud mi vadí reklama a tím pádem ji blokuji, tak se občas někam nedostanu, že když mi vadí odesílání tzv. telemetrických dat, tak jsem musel zmenit OS a neco se o tom naučit, že nemám zprávy, sms, notifikace na všech třech (tel+ntb+pc) zařízeních naráz......
Bohužel jsem se tímto svým přístupem odsoudil k tomu, že jsem možná trochu paranoidní, nebo mozná jsem trochu paranoidní a proto ten přístup - v tomhle nemám úplně jasno.
Rozvoj technologií spolu se zájmy vlád a mocenských skupin daleko předstihl možnosti obrany většiny populace zápasící o denní chléb a hry.
Jedincům, kterým toto vadí, nezbývá než začít hledat pomoc na svých ramenech a využívat hlavně vlastní mozek. Otázka je, jak moc efektivní to bude, ale stejně tak jako bych nikomu nesvěřil své prostředky finanční k "zaručenému zhodnocení", tak nehodlám ani svěřovat data a soukromí své rodiny a mé vlastní. Ne bez boje.
Máte naprostou pravdu, že obranu vlastního soukromí spousta lidí neřeší a řešit asi ani nebude. Jestli je jim to jedno nebo to nedomýšlejí je otázka. Za sebe jsem to vyřešil v rámci svých možností u sebe a bohužel ne ve 100% u své rodiny. Vysvětlete dítěti že bude jediné ze třídy bez FCB, InstG..... Tak se aspoň snažím zmírňovat škody a regulovat co tam je.
Kauzy "úniku" informací několik let poté mají asi tak stejnou věrohodnost jako výstupy českých politiků do médií. A to asi nebude ani špička ledovce - prostě občas je třeba něco pustit do oběhu ať se má národ o čem bavit a dá zase chvili pokoj. Přirovnal bych to k obchodování na burze - pokud máte pocit, že jste se dostali k "zaručené" informaci na základě které můžete odhadnout pohyb ceny, je to tak, že trh má už reakci na tuto info dávno za sebou.
par uzitecnych linku ohledne Cambridge Analytica/Facebook skandalu:
Cambridge Analytica Uncovered: Secret filming reveals election tricks
(alias o cem se mluvilo a co se nabizelo)
https://www.youtube.com/watch?v=mpbeOCKZFfQ
Mark Zuckerberg in 2009: Facebook privacy is central - BBC News
https://www.youtube.com/watch?v=2GuHVZx4OwU
(uz tenkrat musel vedet ze lze)
Quit social media | Dr. Cal Newport | TEDxTysons
https://www.youtube.com/watch?v=3E7hkPZ-HTk
Former Facebook Exec Chamath Palihapitiya On Social Media, Bitcoin, And Elon Musk (Full) | CNBC
https://www.youtube.com/watch?v=5zyRpq2ODrE
(ten navyk na dopamin o kterym tam ex zamestnanec mluvi a kterej FB u spousty uzivatelu zpusobuje je stejne zhoubnej jako u klasickych drog aka kokain, proto pred FB cim dal vic doktoru varuje, navic u deti cumejicich do screenu a ocekavajich/sbirajicich "likes" zpusobuje krome jineho tzv. "socialni debilitu" alias dite je schopne psat si s druhymi ale neni schopne socialne interagovat v realnem zivote aka neumi napr cist "rec tela", desifrovat "vyrazy tvare" =cist nalady druhych lidi atd coz jsou schopnosti dulezite pro fungovani ve skupine.
Volby se pomocí dat z Facebooku ovlivňují, Cambridge Analytica je jen špička ledovce (cesky)
https://video.aktualne.cz/dvtv/volby-se-pomoci-dat-z-facebooku-ovlivnuji-cambridge-analytic/r~1243a9c42eab11e88560ac1f6b220ee8/
(tenhle nadprumerne inteligentni mladik co si pamatuju zalozil svou 1.firmu v 16t letech..... aktualne pokud vim se zabyva prave data-miningem)
PS:
Osobne si myslim ze se Facebooku nic moc nestane, ty mraky dat ktere o lidech sesbiral jsou velmi cenne pro tajne sluzby, policajty i statni instituce a FB navic vzorne spolupracuje s FBI ktera je sama omezena zakonem ohledne rozsahu vlastniho smirovani obyvatelstva- pro FB vsak tato omezeni neplati coz je pro FBI & spol vyhra v loterii a bude tedy urcite velky tlak na politiky (prave od FBI, NSA a podobnych spolku) aby zadne omezeni sberu dat pro FB nenastalo.
Navic i kdyz FB ztratil cca $40miliard na akciovem kursu, stale je trzni kapitalizace okolo $500miliard z cehoz hodne akcii lezi v penzijnich fondech......a nepochybuju ze i spousta americkych politiku ma v portfoliu nejakou tu FB akcii cili NENI v jejich zajmu FB nejak zariznout.
Osobne jsem velmi zvedav na reakci EU, Jourovou maji velke US firmy samozrejme klasicky na haku, viz tyhle zmeny jim "ulozila" nekdy pred 2ma roky a vysledek je tenhle:
https://byznys.lidovky.cz/jourova-facebook-a-twitter-museji-v-ochrane-spotrebitelu-pridat-px4-/media.aspx?c=A180215_180943_ln-media_ele
a je otazka jestli danska EU komisarka Margrethe Vestager si troufne "pristrihnout FB kridylka", ono by totiz mohlo nasledovat ze FB pro uzivatele v Evrope nasledne zacne zobrazovat hlasku ve stylu " podle smernice EU prijate dne.....nemuze FB na uzemi EU poskytovat tu a tu sluzbu z duvodu...blabla..." a jelikoz FB pouzivaji lide prosti duchem je skoro jiste ze by se takova iniciativa otocila rychle proti EU samotne, a to v dobe kdy odpor k EU strukturam narusta plosne po cele Evrope asi nebude zadouci......
Jinak je zajimavy ze nikoho nevzrusuje ze v r.2012 pomahala Cambridge Analytica Obamovi ke znovuzvoleni :o)) a pri lonske kampani nabidla sve sluzby i taboru Clintonove ktera ale -presvedcena o sve vlastni vyjimecnosti- toto odmitla, nacez sli za Trumpem a ten pres sveho "volebniho poradce" Steve Bannona jejich sluzeb vyuzil.....
@Vuk
Jak se to vezme::
"Cambridge Analytica (CA) is a British political consulting firm which combines data mining, data brokerage, and data analysis with strategic communication for the electoral process.[5][6] It was started in 2013 as an offshoot of the SCL Group." [1]
Ale ona CSL Group:
"In 1990, Nigel Oakes, who had a background in TV production and advertising, founded the Behavioural Dynamics Institute (BDI) as a research facility for strategic communication.[5] The study of mass behavior and how to change
it led him to establish Strategic Communication Laboratories in 1993"
Já tam vidím 2013, ne 2015 ...
I když CA s Obamou měla cosi společného až po volbách [3], tak SCL je tu otázka, copak asi dělala SCL ...
[1] https://en.wikipedia.org/wiki/Cambridge_Analytica, 2018
[2] https://en.wikipedia.org/wiki/SCL_Group
[3] https://www.forbes.com/sites/jodywestby/2018/03/27/what-is-amazing-about-the-facebook-cambridge-analytica-story/#495506727d34