zrovna od Vas bych takovou hlasku necekal... jiste jste se spletl a chtel jste napsat neco jako "me se to nepodarilo zprovoznit"
napriklad ja to rozchodil na FreeBSD celkem bez problemu, pravda bez ovladacu nvidia to bylo nehratelne, protoze jenom vykresleni ostrova trvalo dobrych 30 vterin, takze o nejake zmene pohledu nemohla byt ani rec, ale rozhodne to neni dalsi hra ktera nefunguje
Ja jsem to nechtel rozplizavat :-) Hru jsem si nainstaloval z RPMka (na Mandrake) a zkousel jsem vsechno mozne ale proste nechodi :-( (Mimochodem - jak byste hru "zkousel rozchodit" Vy, kdyby Vam hazela podobnou hlasku?)
Pritom Windowsum sice rozumim podstatne mene ale jeste se mi nestalo, ze bych na nich nejakou hru nerozchodil.
ale kdybych chtel od nekoho pomoc, tak uvedu podrobnejsi informace, jako v jakem rozliseni se to pokousim spustit (rspt. v jakem rozliseni bezi xwindows) verze OS, verze hry, verze XFree86, verze pozadovanych knihoven, jestli instalace probehla bez problemu, nebo hlasila nejake warningi, atp.
1, 4 - delal jsem, bez vysledku
3 - nedelal jsem, ale pokud pominu tento thread, tak nenajde zadny rozumny vysledek
2 - "RTFM is OK if you F tell me where in T M should I R" (coz uz tu nekdo udelal, pravda, ale hra ne ;-)
Jeste jste zapomel pridat moznost 5 - Smazat Linux a nainstalovat Windows :-)
Jeste k tomu RTFM ;-) RTFM je OK pokud hodlate rozbehavat nejakou technologii - mail server, WWW server, IPSEC, SSL. Tam je potreba vedet jak technologie pracuje a znat a zvazit veskera rizika. Pristup "chci aby mi to fungovalo a nezajima mne jak" je v teto oblasti dost nebezpecny.
Ale u her je tomu naopak. Ja chci hrat hru "strileni po cizich tancich" a ne hru "hledej, proc to hazi tu divnou hlasku" :-)
Hru mam take nainstalovanu z RPM (Mandrake Contrib), pri prvnim spusteni jsem dostal stejnou hlasku. Kouknul jsem na FAQ na strankach vyrobce, kde k teto hlasce bylo receno, ze musite mit nastavenu barevnou hloubku na 24 bit. A presne tohle pomohlo. Opravdu se staci jen podivat... - ryp, ryp ;-)
Diky zkusim to, jestli mi tedy ta hra bude stat za to si kvuli ni prepinat mod obrazovky (BTW, proc to nefungovalo ani kdyz jsem zapnul full screen mod? Tam by si to prece melo tu hloubku nastavit samo dle sve potreby...)
Tedy, zkousel jsem ruzna nastaveni programu, ale podivat se do FAQ na strankach vyrobce me nenapadlo :-( (Asi proto, ze to znamena vedet, ze tam nejake je :-)
Ale neda mi to abych si taky neudelal ryp ryp :-) - zarazi mne, ze nejenom ze autori tu hru nenapsali tak, aby behala v jinem bpp (budiz), ale oni se dokonce ani neobtezovali tenhle (podle meho docela bezny) stav detekovat a vyhodit alespon rozumnou hlasku stylu "Potrebuji 24bpp" :-| To by je snad tolik nestalo.
Docela by mne zajimalo, jestli se tady nekdy objevi hra, ktera je alespon srovnatelna (dostupnosti, jednoduchosti instalace, kvalitou vystupu, hratelnosti) s beznymi hrami pod Windows... Z tech co jsem rozchodil byly zatim nejbliz TuxRacer (mozna by komercni verze byla docela slusna) a Pingus (pokud se nekdy dodela vic levelu). Zatim jsou vsechny hry "ve vyvoji".
Tak jsem to prepnul na 24bpp. Ale porad to neni ono. Pokud pominu, ze hra padala na segfault dodkud jsem nevypnul OpenGL extensions, tak ve hre samotne nejak chybi pismenka a podle meho i nejake textury, protoze to vypada dost divne :-|
Pokud nekdo touzi po konfiguraci: Mandrake 9.2 - XFree 4.2, KDE 3.1, rozliseni 800x600 24bpp. Instaloval jsem nejnovejsi RPM balicek pro Mandrake 9.x - scorched3d-35-1mdk.i586.rpm. Potreboval nejake dalsi dva balicky (tusim wxGTK a SDL_net). Ty jsem nainstaloval, pak instalace probehla zcela bez problemu.
Ja to zkousel s ovladacema od nvidia a po vyreseni problemu s automake, odstraneni par dvojitych # ve zdrojacich kvuli kompilaci a stripnuti binarky (1.3MB kod, 27MB debug symboly) se mi hru sice podarilo spustit, ale moc vabne nevypadala. Cele se to chova dost epilepticky - sekundu to bezi normalne, pak se to na pul vteriny zastavi atd... a nemyslim, ze by na sestave AthlonXP + GF FX5200 + SB Live mela zrovna tahle hra mit problemy s vykonem.
DOSBox (dosbox.sourceforge.net) je projekt podobny DOSEmu, ale specialne zamereny na hry. V podstate jde o emulator 286/386 PC vybaveneho emulovanymi zvukovymi/grafickymi kartami. Emulace DOSoveho prostredi je v ramci programu. Mate sanci rozbehat 700+ starych 286kovych games :-)
BTW: Duke Nukem 3D (http://icculus.org/duke3d/) uz se dockal nativniho portu, pote co 3D Realms releasli jeho source code.
Dungeon Master je klasika z dob AtariST, Amigy a PC az do 486 (DM II). Chaos Strikes Back for Linux & Windows je reverse engineered Dungeon Master spolu s add-on diskem CSB (Chaos Strikes Back).
Debiani image:
http://debian.frodo.looijaard.name/
Screenshot:
http://dmweb.free.fr/Images/Clones/CSBLinuxScreenshot.jpg
homePage:
http://dmweb.free.fr/CSBForWindowsLinux.htm
No nevim, pred nejakou dobou jsem si stahl reimplementaci CSB pod windows, a ta hra je naprosto silena - packy co oteviraji dvere na opacne strane patra, neviditelne teleporty co vas strci pokazde jinam (nejlepe do uplne jineho patra), strasne silne nestvury ve slepych ulickach, no proste, neslo to vubec hrat, a to ani s tim vypisem vsech levelu, co k tomu dodavali... Takze pokud nemate misto mozku pocitac, tak to nehrozi ;-)
Jeste se taky mrknete na
http://www.cs.pitt.edu/~alandale/dmjava/
Na teto adrese je implementace DM pod Javou. Jsou tam lepsi obrazky a prisery se chovaji jinak nez v originale. Jinak me tato implementace prekvapila svou rychlosti, to bych od Javy necekal :-)
Stejne je nejlepsi zahrat si original...
Tak tohle vypadá skvěle!
Jako jednu z dalších bych navrhoval recenzi na hru Liero-AI (http://helios.et.put.poznan.pl/~sskowron/liero/index.html)
nebo hru NiL - obě jsou podobné, jde o předělávku staré DOSové hry Liero.
Jinak díky za tenhle seriál, snažím se pod Linuxem hlavně pracovat (Win mám na hry) a ono to jde všechno v Linuxu :p...
Tak jsem to zkoušel ve Windowsech a tam to jede bez problémů (potvrzuje se doměnka jednoho pisatele, ze ve windowsech zatím rozjel každou hru). V práci totiž ještě nemám linux a doma se mi to jaksi nepodařilo zkompiovat (ještě jsem nestáhl ty potřebné knihovny). Jinak všem tuto hru vřele doporučuji a není pravda (jak se zmiňuje autor), že hra s počítačem je těžká. Počítač je docela hloupý a není problém nad ním vyhrát i tzv. Hard obtížnost. Já osobně hraju proti 10 počítačům na 10 kol. Samozřejmě nevyhraju každé kolo (shruba tak 1 z 10 vyhraju), ale rozhodně zničím v součtu nejvíce soupeřů, což je rozhodující pro celkové hodnocení na konci hry.