Velike diky autorovi za serial! Muselo to dat celkem dost prace, text se dobre cte (autor se dokaze srozumitelne vymacknout) - proste pohoda.
Tento serial take naznacuje, ze z roota se nestava web (jen) pro lamy (viz napr "nektere" "pocitacove" casopisy), ale chce zustat tez strankami pro "tvorive" lidi. Za tohle rootovi dik a podporuji jeho snahu.
Taky se pripojuji k dikum...
zaroven bych se chtel zeptat jestli vubec v cr existuje nejaka publikace "SDL_*", opravdu by stalo zato vydat jak nehe, tak tenhle serial.. precijen papir je papir.
Takze jeste jednou diky a tesim se na dalsi clanky/serialy (o GUI :o))
Na knížku možná jo, ale jde o to, kdo by to vydal? :( Když jsem před rokem zkoušel jednat s nakladatelstvími ohledně překladů NeHe, tak z CPressu vůbec neodpsali, v Gradě požadovali odstranění z internetu (jak asi?( a v Benu už to bylo sice na spadnutí, ale jednoho dne bohužel přestali z nějakého neznámého důvodu komunikovat. Celkově mission failed :(
Co se týká tohoto seriálu, první ze všeho by se mělo poptat v redakci, jestli s tím budou vůbec souhlasit... ;)
Nazdar.
Možná jsem to v článcích přehlídl, ale ještě jsem neviděl, jak přes SDL zapsat do root okna (jestli je to možný).
Asi tak, jak to dělá xscreensaver
Mno, vím, že je to tak trochu pozdě od vytvoření této série, ale pořád mě přijde aktuální, tak si myslím, že následující info není na škodu nováčkům, protože sám jsem se s tím potýkal poměrně dlouho;
Když v SDL vykreslujete jeden surface do druhého a oba jsou RGBA, nastává jeden problém; výsledná alpha není nějakým součtem, součinem či čímkoli jiným alph z obou obrázků, ale zůstává prostě neměnná. Prakticky to znamená, že když si vytvořím prázdný SDL_Surface, do nějž chci vykreslovat, nakonec nebude vidět nic. Existují dvě řešení (klidně i více, tyhle jsou známy mě), ani jedno není ideální:
- napsat si vlastní GetPixel a PutPixel (viz tento článek) a tudíž i vlastní vykreslovací funkci. Pomalé.
- Když jsem si vykresloval fonty pomocí TTF, udělal jsem si poměrně jednoduchou funkci, která rozdělí text na řádky, ty vykreslí, sloučí do jednoho SDL_Surfacu a ten vrátí. Tady bylo možno u zdrojového surface (ten, který vygenerovala TTF a který blitujeme do cílového) nastavit SDL_SetAlpha(radek, SDL_RLEACCEL, SDL_ALPHA_OPAQUE) a pak se do výsledného surface vykreslí kompletně celý původní obrázek bez ohledu na alphu na zdroji či cíli.
Nicméně super článek, sice se objevil (čti: já ho objevil) až v době, kdy mě takřka plně stačí původní SDL dokumentace, nicméně když jsem se zrovna včera rozhodl udělat si třídu obalující TTF, přijde mě to vhod. A to vlastně pokaždé, kdy potřebuji něco víc, než holou referenci, tak tohle mě bohatě stačí ;). Dík ;)
Omluvám se, nevím jestli je to moje chyba nebo je chyba někde jinde, ale nejde mi PDF otevřít. Stáhne mi to nějaký balíkm který když extrahuju dostanu nějaký soubor .tar.....
Co s tím mám prosím dělat? Díky