Nevím, jaké máte zkušenosti s kolizemi vy, ale tohle by mohlo být téma na samostatný seriál, protože napsat kvalitní kolizní systém (myšleno 3D) není úkol pro jednoho člověka a rozhodně ne na tři hodinky před spaním.
Tento seriál je primárně o knihovně SDL, ne o obecných technikách programování her, i když to spolu hodně souvisí. Nicméně pokud bude zájem, tak není problém, aby i něco takového (po skončení SDL) vzniklo.
samotne SDL je 2d a nepredpokladal jsem, ze byste se venoval implementaci ogl v sdlku, kdyz uz tady na rootu clanek o ogl uz je... proto jsem ocekaval 2d kolize :)
btw me zkusenosti s kolizemi jsou nulove... proto strategicky vyckavam :)
Neco o kolizich lze nalezt na www.builder.cz (do fulltextu "kolize") a lehky ;] uvod do kolizi ve 3D na http://nehe.opengl.cz/tut_30.php kazdopadne google funguje vzdycky...
V podstate musite neustale kontrolovat, jestli se objekty prekryvaji, nejlip po kazde aktualizaci sceny. U obdelnicku je to jednoduche, zkontrolujete pozice stran a rozmery, u kruznice jsou objekty v kolizi, kdyz je soucet polomeru vetsi nez vzdalenost stredu atd. Zjistit kolizi je teprve zacatek, vetsinou na ni chcete jeste zareagovat - tedy zjistit jeste uhly odrazu atd.