Při použití TrueType fontů mi vadilo, že jsou celé jednobarevné. Na strakatém pozadí se takové písmo špatně čte. Zkoumal jsem, jak obtáhnout kolem písma černý obrys a musel jsem si to nakonec napsat sám:
Kdyby nebyla zásadní rychlost renderingu, tak by to šlo udělat i tak, že by se vykreslil text dvakrát. V prvním průchodu obrys (pozadí) a v druhém průchodu ten samý text o něco menší a vycentrovaný nad tím prvním. Stejným způsobem se mimochodem dělají i stíny textů (vzdálenější šedou barvou a posunut o jeden, dva pixely vpravo dolů).
Nemuselo by to být ani dvakrát pomalejší, kdyby se často renderované "konstantní" řetězce uložily do surface pro příští použití (negenerovaly pokaždé znovu).
Hm, s tim ujížděním máš asi pravdu, to mě nenapadlo :(. Tak pak to udělat buď jenom tim stínem, nebo si vygenerovat znakovou sadu (jeden znak vycentrovat jde bez problémů) a skládat to po písmenkách...
Vyzkoušel jsem si teď, že když stejně velkým černým stínem uhnu na všechny čtyři rohy, tak to vypadá stejně jako obtáhnuté obrysem. Díky za inspiraci.
Jsou na to však potřebné čtyři "SDL_blity". Rychlostně to vyjde nastejno nebo možná trochu pomaleji než pomocí Outline. Takže zůstanu u obecnější Outline, ta funguje nejen na fonty.