Hlavní navigace

Seagate čelí žalobě kvůli velké poruchovosti disků

Petr Krčmář

Společnost Seagate je uživateli dlouhodobě kritizována za vysokou poruchovost některých modelů pevných disků. Potvrdila to i nedávná statistika firmy Backblaze, o kterou se opírá současná žaloba proti Seagate.

Společnost Seagate čelí žalobě kvůli častému selhání jejich 3TB pevných disků (externích i interních) a doslova neschopnosti dodat bezvadné disky, které odpovídají vyjádřením a udaným zárukám. Společnost totiž dlouhodobě hovoří o svých discích jako o „spolehlivých“, což podle žaloby není pravda.

Problémový disk Seagate Barracuda

Seagate je ovšem velmi často obviňován z toho, že jeho disky patří k nejméně spolehlivým na trhu a žalující Christopher A. Nelson tvrdí, že disky jsou vadné a selhávají brzy a v neuvěřitelně velkém množství. Žaloba tak má dokázat pochybení společnosti, její „obohacování“ a ochránit tak současné i budoucí zákazníky.

This is a class action arising from Defendant Seagate Technology, LLC’s (“Defendant”) repeated failure and inability to deliver non-defective hard drives that conform to their express and implied warranties; its breach of consumer protection, unfair competition and false advertising laws; and its unjust enrichment.

Žaloba se přitom opírá o statistiky společnosti Backblaze, která provozuje datová centra s více než 27 000 disky různých značek. Společnost pravidelně vydává pravidelné statistiky o jejich poruchovosti. Dlouhodobě z nich vyplývá největší poruchovost 3TB disků od Seagate následovaná 1,5TB modely stejného výrobce.

Konkrétně se jedná o modely ST3000DM001 (3 TB) a ST31500341AS (1,5 TB). Disky dalších společností (Hitachi a Western Digital) jsou na tom co do poruchovosti několikanásobně lépe. 

Čtěte: Statistika: které disky vydrží nejvíc a které odchází?

As demonstrated by consumer experience and reports released by Backblaze, a data backup company, the true failure rate of the Drives was substantially higher than advertised, and the Drives did not last nearly as long as comparable devices from other manufacturers or even other models manufactured by Defendant.

Seagate se zatím k celé kauze nevyjádřil a je možné, že nakonec dojde na mimosoudní vyrovnání. Doufejme ale, že soud skutečně objektivně posoudí stav disků a dokáže, zda je pověst společnosti Seagate pochroumaná oprávněně či nikoliv.

Můžete si přečíst celý text žaloby [PDF], který má včetně příloh 65 stran. Jsou v něm přiloženy také dokumenty společnosti Seagate, které hovoří o kvalitě výrobků.

Našli jste v článku chybu?
4. 2. 2016 17:06

BTW, nemel by clovek, ktery disky musi menit v podstate v jednom kuse, protoze nevi dne ani hodiny, kdy mu chcipne disk, mit na regalu pripravenou bedynku nahradnich disku?

3. 2. 2016 9:50
daemon (neregistrovaný)

Zřejmě tvrzení, že Hitachi (čili HGST) je Toshiba, ačkoliv je to WD. Mě to baví taky. Nebo mi něco uniklo a Hitachi má dvě různé storage divize? Přiznám se, že v určitou chvíli jsem to přestal sledovat. Jinak, svého času (ale to už bude cca 15 let) jsem měl docela dobré zkušenosti s disky Fujitsu. Oni ale dnes už desktop disky nedělají. Dělají-li dnes vůbec nějaké...