Já to vidím trochu opačně. O vánocích jsem si kupoval jak "Shadowrun Returns", tak i pokračování / DLC "Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut" a zrovna SRR mi přišlo extrémně lineární a ukecané tak akorát. Anglicky kdo ví jak neumím, ale rozhovory jsem si celkem užil. Prostě nic co by otravovalo.
Rozhodně z toho nebyla cítit žádná extra velká dávka "možnost něco změnit". Vždy se můžete pustit jen jedním příběhovým směrem a buď cestou uděláte nějaký mini vedlejší úkol nebo ne. Za celou hru jsem měl jen jednou pocit, že jsem svým rozhodnutím trochu změnil příběh, ale nic co by změnilo konec samotný.
Celá hra SRR se mi líbila a klidně bych si ji dal někdy znovu, jediné co mi přišlo krapet divné byl soubojový systém - zbraně divně nevyvážené + trochu divně pojaté "co je odkud vidět", "za co se dá jak krýt", "kdy člověk má větší šancí na zásah" atp. Prostě není to XCOM. Ale dá se na to zvyknout a při délce hry (je to celkem krátké) to není nic co by hru kazilo.
Naopak SR:D je úplně něco jiného. Jsem více méně na začátku a tam z rozhodnutí při rozhovorech i při samotných úkolech číší, že to něco v budoucnu změní (nevím jestli je to pravda, ale ten pocit to rozhodně vyvolává). Zároveň to není tak lineární ani co se úkolů týče... člověk vybírá co chce v ten daný moment dělat a co ne. Je tam více vedlejších příběhových linií, které nejsou až tak minimalistické jako v SRR. Vylepšený byl i soubojový systém (i když teda nevyváženost zbraní imho zůstala) a celkově hra není ani tak DLC, jako úplně nová a mnohem obsáhlejší a delší hra.
Bohužel u SR:D mnohem více platí, že je "ukecaný". Těch rozhovorů je více a je důležitější dávat pozor co se říká a komu se co odpovídá. Což mě celkem brzo "ubilo" a musel jsem si dát pauzu.
Skoro mi přijde, že recenze tady na rootu je spíše o SR:D, než o SRR :)
Tu nevyvazenost zbrani by si mohol nejako rozviest? Mne to prislo celkom prirodzene, ze puska urobi vacsi dmg ako smg ci pistol, ale s pistolou sa daju robit lepsie finty. A porovnanie s X-com je dost mimo misu, hra je, aspon podla jedneho starsieho prispevku autorov (cca 2012? nechce sa mi to hladat) taka pocta staremu dobremu Falloutu.
Nevím, proč by to měla být pocta zrovna Falloutu. Ta hra je hlavně podle stolní hry Shadowrun z roku 1989. A podle mě se jim to fakt povedlo. Docela slušně převedli ten pocit i věci z té hry (samo hodně zjednodušené). Taky si myslím, že jsou zbraně nevyvážené. Ono v papírové verzi měla taková malá pistolka jednu hodně velkou výhodu. Dala se schovat. Takže jste šli do baru a nikdo nemusel vědět, že máte zbraň. S puškou byste tam naběhli nepozorovaně jen stěží. Na PC jsou tyhle detaily pryč:(.
No mimo mísu mi přišla úplně brokovnice. To, že dělá brutální dmg bych ještě bral, ale že s ní není problém se trefit přes celou místnost (v podstatě stejná pravděpodobnost jako u ostatních zbraní) už mi přišlo trochu mimo. Na konci už jsem v podstatě používal jen brokovnice (+ "kouzla" na zlepšování stats a léčení) a celé se to podstatně zjednodušilo.