Poradil by někdo začátečníkovi jak hru spustit poklepáním na ikonu na ploše? Nejde mi spustit klasickým poklepáním na soubor "Simutrans" a potřeboval bych ji spouštět v rozlišení 1024x768. Z příkazové řádky je to "simutrans -res 3", ale nechce se mi pokaždý spouštět konzoli a psát tenhle příkaz. Jak na to? Dík.
Ak mate radi TTDL (ako ja ;-) pozrite tiez
http://transitexec.sf.net/
Od juna spravili dost velky pokrok. Vidiet na screenshotoch.
Je to ta ista skupin(k)a developerov, ktori robili na Warcrafte pre GNU/Linux (volalo sa to inak) a museli svoj vyvoj ukoncit (viz. kauzu zpred niekolkych mesiacov).
viem,ze sa to tu preberalo,ako dat zastupcu na plochu,ale mne sa to nedari spustit z plochy v KDE.Zadam v execute, command ./simutrans -res 3 a zaskrtnem run in terminal a ked kliknem na ikonku nabehne na 0,5s nejake okno z terminalu nieco vypise a koniec. Viem,ze v konzole musim vojst do daneho adresara a tak sa spusti hra,z ineho adresara po zadani prikazu to neide. Dakujem za radu.
P.S.Pre Slovakov-je to aj v slovencine!!!
mno,neide to ani ked dam celu cestu:/home/nieco/nieco/simutrans/simutrans
zaskrtnem run in terminal a zase to okno na 0,5 sekundy a potom nic. Skusal som aj /home/~/~/simutrans/.simutrans, z bodkov ako ho spustam z terminalu,ale stale nic. Viem,ze je to lamerska otazka a az taky lama zase niesom v linuxe,ale toto fakt neviem.
Tak jsem pod vlivem clanku simutrans zase vyzkousel (verzi 0.82.7exp).
Musim rict, ze od verze 0.81 se prijemne zlepsila grafika. To je ale vsechno, co k tomu muzu rict. Dal nez na uvodni pohled na vygenerovanou krajinu jsem se nedostal.
Po klepnuti na kteroukoliv ikonu, ktera ma rozbalit nejake menu, se mi zobrazi cerny okynko (ze by cerny text na cernem pozadi?) To hratelny moc neni.
Prirozene zadne nastaveni jsem k tomu nenasel. Ale aspon udelam nejakou praci misto hrani :-))
Uz jsem na to prisel. V adresari simutrans je podadresar palette a v nem prave asi soubory s barevnou paletou. Nevim jak, ale pri rozbaleni archivu se mi ty soubory rozbalily jeste do jednoho podadresare palette, takze /palette/palette/*. Prekopiroval jsem je "o patro vys" a uz to jede.
Tuhle hru jsem zkusil asi tak pred pul rokem (ve Win) a:
1) byla hrozne nestabilni
2) zrala hodne pameti (pro hodne velkou plochu)
3) ulozeni si vzalo tak 30 MB
4) chyby v grafice (dalo se to prezit)
ale hlavne
5) Nebyl to Transport Tycoon !!!!
-- divne ne/fungujici ekonomika
-- nebyl jsem schopen postavit fukcni trat se semafory
-- prilis pospojovane suroviny s tovarnami (jedna tovarna potrebovala mnoho surovin a vyrobky se musely odvazed do dalsi tovarny (ktera toho taky dost potrebovala), to bez tech vyhybek proste smysluplne neslo
Pokud nekomu nestaci stary dobry TT(DL) tak bych mu doporucil patch, pomoci ktereho lze stavet neomezena nadrazi, dlouhe vlaky, funkcni prepravu zbozi letadly... (adresu na ten patch bohuzel neznam)
TTdlx pro Linux je, bohuzel (zatim?) pouze, pokud mate framebuffer (detaily viz README). Nejsou tam rozchozene zvuky a TTDPatch :-(. Ale jinak je to uplne super a funguje perfektne ;-). http://pasky.ji.cz/~pasky/dev/ttd/loadtycoon-0.4.tar.bz2
Jinak TTDPatch ma homepage na http://ttdpatch.net/
1/ Hra není Open Source, našel jsem jen binárky ... ačkoliv to bych překous, protože to funguje.
2/ Katastrofální algoritmus spojování tratí, který se snaží trať pospojovat automaticky a většinou to zmrví. Výsledkem bývá všelijaký pokroucenec, místo třeba i jen jednoduchého přímého propojení dvou tratí. Hrál jsem to dost douho, abych věděl, že chybu nedělám já a jsem si jistý, že je hodně co vylepšovat.
3/ Složité souvislosti mezi továrnami ... viz. příspěvek výše.
4/ Poměrně náročná přeprava lidí, kteří se chovají tak, že každý chce jinak většinou tam, kam nejede můj spoj. Což by snad nemuselo být považováno za nedostatek (stejně jako bod 3, ba dokonce to může být výhoda, pokud vše ostatní funguje jak má a ještě lépe, pokud lze nastavit úroveň složitosti a obtížnosti, alespoň dokud si to hráč nezapamatuje). Nicméně příjemné na hraní, hraje-li člověk pro potěšení z budování to taky není.
5/ Velice hloupý algoritmus navigující dopravní prostředky. Vlak je schopný se ztratit na trati s jednou zatáčkou bez výhybek a jen se třemi zastávkami!!!! To prostě nelze odpustit.
Tak jsem u toho stravil noc. Dvakrat mi to na zacatku spadlo, nez jsem pochopil, ze xmms spusteny na pozadi neni dobry napad, pote uz to bylo OK. Vztahy mezi tovarnami mi neprijdou slozite, obvykle jedna nebo dve suroviny a jeden vyrobek, vsechno dobre popsane prim v dialozich. <br><br>
Staveni trati mi prijde take dobre, pouze bych uvital, kdyby se predem vykreslovalo, kudy trat povede.<br><br>
V pozdejsich fazich hry jsem se specializoval prave na prepravu lidi, je to ta nejlukrativnejsi cinnost. Ze lide nejezdi tam kam jim postavite trate, ale kam oni chteji je normalni, ne? :-) Ja jsem vzdycky udelal ve meste MHD a lidi jsem svazel na mezimestskou zastavku. Pak jsem mel mezimestskou dopravu mezi nejblizsimi mesty a lidi jsem svazel
k nadrazi transatlanticke kolejky, ktera vedla od jednoho okraje mapy k druhemu a vedla temito dopravnimi centry. A lidi jsem nestacil rozvazet. Pritom vlak mel 7 vagonu, myslim ze pro 158 lidi.
Busy to nestihali svazet a rozvazet. Udelejte hustou sit zastavek a uvidite odkud kam lidi chteji cestovat a tam jim postavte silne trate. Jo, a lidi jsou parchanti, neradi prestupuji, radsi cekaji na autobus ktery jede jednou za uhresky rok, nez by jeli nadvakrat, s tim je treba pocitat a nedelat dalkove autobusy. Na kolejich mi jezdilo vice vlaku, vyhybky naprosta nezbytnost, to vse mi fungovalo bez problemu. Jestli s tim nejake jsou, ja na ne nenarazil. <br><br>
Imho je to vyborna hra, pouze tomu chybi historicky vyvoj, vse je k dispozici od zacatku. Dale vlaky a technika nestarnou a neposkozuji se a nevznikaji. Tudiz dobry engine, ale nema to zadny pribeh/vyvoj, zatim. Nastesti, takhle mi stacila jedna noc a zisk 4 milionu k omrzeni.<br><br>
Mam C366@458 s 256 MB ram, v pozdejsich fazich hry (cca 200 zastavek a cca 80 vozidel bylo videt, ze pocitac jede na doraz a zacina mirne zpomalovat).
Zde uvedené informace nejsou úplně nejnovější. Vývoj popostoupil mnohem dál. Momentálně jsme již u verze 84.2.3, která mimo jiné umí české znaky, podporu mangementu linek (jeden řád pro více vozidel), ZOOMu! (pageup+down) obsahuje spousty grafů a další vymoženosti, prostěp ořádný kus práce.
Dále je možné ke hře stáhnout novou grafiku, která se vyznačuje používáním 128x128 pixelových rastrů (standardně hra používá 64x64) a tím, že je od základů předělená. Jeden by Simutrans nepoznal.
Nejnovější informace o hře a nových verzích naleznete na http://www.simugraph.com/forum
a domovská stránka nové grafiky je http://128.simutran.com.
Tomáš Kubeš
Tuhle hru pouzivam uz nekolik let (od verze 0.67 nebo tak nejak). Za tu dobu ji autor dost zantelne vylepsil. Mezitim mi taky vyrostly deti a dneska mam trochu problem - kdyz zacnou hrat, nechteji mne k tomu pustit.
Hra bezi na nasem prastarem K6-2/266 MHz hladce a svizne (pod KDE, takze jako byste si ji pustili bez KDE na masine se 166 MHz :-)).