Vlákno názorů k článku Simutrans od Pavel Čejka - 1/ Hra není Open Source, našel jsem jen...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 9. 2003 23:20

    Pavel Čejka (neregistrovaný)

    1/ Hra není Open Source, našel jsem jen binárky ... ačkoliv to bych překous, protože to funguje.

    2/ Katastrofální algoritmus spojování tratí, který se snaží trať pospojovat automaticky a většinou to zmrví. Výsledkem bývá všelijaký pokroucenec, místo třeba i jen jednoduchého přímého propojení dvou tratí. Hrál jsem to dost douho, abych věděl, že chybu nedělám já a jsem si jistý, že je hodně co vylepšovat.

    3/ Složité souvislosti mezi továrnami ... viz. příspěvek výše.

    4/ Poměrně náročná přeprava lidí, kteří se chovají tak, že každý chce jinak většinou tam, kam nejede můj spoj. Což by snad nemuselo být považováno za nedostatek (stejně jako bod 3, ba dokonce to může být výhoda, pokud vše ostatní funguje jak má a ještě lépe, pokud lze nastavit úroveň složitosti a obtížnosti, alespoň dokud si to hráč nezapamatuje). Nicméně příjemné na hraní, hraje-li člověk pro potěšení z budování to taky není.

    5/ Velice hloupý algoritmus navigující dopravní prostředky. Vlak je schopný se ztratit na trati s jednou zatáčkou bez výhybek a jen se třemi zastávkami!!!! To prostě nelze odpustit.

  • 24. 9. 2003 19:07

    Petr Mach (neregistrovaný)

    Tak jsem u toho stravil noc. Dvakrat mi to na zacatku spadlo, nez jsem pochopil, ze xmms spusteny na pozadi neni dobry napad, pote uz to bylo OK. Vztahy mezi tovarnami mi neprijdou slozite, obvykle jedna nebo dve suroviny a jeden vyrobek, vsechno dobre popsane prim v dialozich. <br><br>
    Staveni trati mi prijde take dobre, pouze bych uvital, kdyby se predem vykreslovalo, kudy trat povede.<br><br>

    V pozdejsich fazich hry jsem se specializoval prave na prepravu lidi, je to ta nejlukrativnejsi cinnost. Ze lide nejezdi tam kam jim postavite trate, ale kam oni chteji je normalni, ne? :-) Ja jsem vzdycky udelal ve meste MHD a lidi jsem svazel na mezimestskou zastavku. Pak jsem mel mezimestskou dopravu mezi nejblizsimi mesty a lidi jsem svazel
    k nadrazi transatlanticke kolejky, ktera vedla od jednoho okraje mapy k druhemu a vedla temito dopravnimi centry. A lidi jsem nestacil rozvazet. Pritom vlak mel 7 vagonu, myslim ze pro 158 lidi.
    Busy to nestihali svazet a rozvazet. Udelejte hustou sit zastavek a uvidite odkud kam lidi chteji cestovat a tam jim postavte silne trate. Jo, a lidi jsou parchanti, neradi prestupuji, radsi cekaji na autobus ktery jede jednou za uhresky rok, nez by jeli nadvakrat, s tim je treba pocitat a nedelat dalkove autobusy. Na kolejich mi jezdilo vice vlaku, vyhybky naprosta nezbytnost, to vse mi fungovalo bez problemu. Jestli s tim nejake jsou, ja na ne nenarazil. <br><br>

    Imho je to vyborna hra, pouze tomu chybi historicky vyvoj, vse je k dispozici od zacatku. Dale vlaky a technika nestarnou a neposkozuji se a nevznikaji. Tudiz dobry engine, ale nema to zadny pribeh/vyvoj, zatim. Nastesti, takhle mi stacila jedna noc a zisk 4 milionu k omrzeni.<br><br>

    Mam C366@458 s 256 MB ram, v pozdejsich fazich hry (cca 200 zastavek a cca 80 vozidel bylo videt, ze pocitac jede na doraz a zacina mirne zpomalovat).