Stále nepřesné informace.
Autobusy se "obvolávají" každou minutu. V odpovědi je obsažena i poloha GPS autobusu. Takže poloha autobusu se občerstvuje každou minutu, každým průjezdem zastávkou a spoustou dalších událostí, které tu vypisovat nechci.
P.S.
Poprosil bych pana Tomáše Tichého, aby si opravil nepřesné informace v článku. Je to změť pravd a nepravd, prostě taková "milá" polopravda. Je určitě v jeho silách si pravdu zjistit. Jde jen o to, zda tuto pravdu chce i napsat.
"Takže poloha autobusu se občerstvuje každou minutu, každým průjezdem zastávkou a spoustou dalších událostí, které tu vypisovat nechci."
Ano, muže to být i každých 20 sekund. Základní doba je ale ta minuta.
Zdroj: řídící systémy AUDIS, DORIS, ZIS
Co se mi nelíbí? Že nečtete chybová upozornění k článku. Poslal jsem již podruhé...
Takže když vzdálenost mezi dvěma zastávkami A a B bude dvacet minut zpozdění se vygeneruje až teoreticky na zastávce B až zatřeba v čase t=20,9999..... protože autobus vyjede v čas, má zpoždění na cestě, ale zpoždění se počítá na příjezdu. A v bodě B pak lidé čekají a jen naskakuje čas. Protože třeba dvě minuty po opuštění zastávky A nepředá info stojím jetu kolona\bouračka. ....
Nechcete si to napřed přečíst celé?
Kromě průjezdů zastávkami se zaznamenávají i polohy v časových intervalech, takže zaseknutý autobus je zaseknutý, ví se kde a dá se spočítat, kdy do další zastávky přijede v případě, že "zaseknutí" právě skončilo.
Kdy zaseknutí skončí ale nikdo neví, křišťálová koule není součástí systému, takže na zastávce i v aplikaci nebo kdekoliv se vám skutečně jen posunuje čas příjezdu spoje.
To, že informace o poloze jsou staré až 1 minutu má význam jenom pro vás, když chcete stihnout spoj - může být zdánlivě ještě před zastávkou, ale ve skutečnosti vám už ujel. To musíte mít tu smůlu na minutový interval (a něco ještě může přidat aplikace).
13. 3. 2020, 06:04 editováno autorem komentáře
Takže žádný odkaz na zdroj nemáte, zato zřejmě máte nějaké insiderské informace. Pak rozhodně není na místě psát jinotaje typu „a spoustou dalších událostí, které tu vypisovat nechci“.
Buďto situaci pomocí svých neveřejných znalostí uveďte na pravou míru sám, nebo mlčte. Autor, který insiderem není, si rozhodně nezaslouží být od vás obviňován z toho, že snad nechce napsat pravdu.
Výtažek ze zadávací dokumentace, která byla vypsána na www.tenderarena.cz
Vytvoření nového Řídícího systému povrchové dopravy (NŘSPD) - Autobusy.
Předmětem veřejné zakázky je dodání nového Řídícího systému povrchové dopravy pro trakci Autobusy (dále též „NŘSPD Autobusy“) včetně interface na interní integrační platformu zadavatele a zajištění služeb podpory provozu a rozvoje NŘSPD Autobusy.
Cílem veřejné zakázky je nahradit stávající Řídicí systém povrchové dopravy pro trakci autobusy – AUDIS novým systémem, který bude obsahovat rozšířenou funkcionalitu oproti současnému systému (především z důvodu souvisejících projektů a nově dostupných funkcionalit) a pro který bude Zadavatel disponovat vlastnickými a užívacími právy za účelem zajištění budoucího rozvoje (tato práva jsou blíže specifikována ve smlouvě).
U soudu s Janem Cibulkou se pak dopravní podnik hájil tím, že mu uvedená data nepatří, viz. např. článek Českého rozhlasu.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/data-o-poloze-vozidel-dpp-mhd-tramvaje-autobusy-praha-hrib-soud-informace_1904290600_kno
Je zde zmíněno i ono chystané výběrové řízeni.
No a to jsou právě ty směsi pravd a výmyslů.
Třeba kde se tu ta data najednou vzala? Nový systém NŘSPD zatím ještě nebyl vybrán!!!
Když dopravnímu podniku, podle vašich tvrzení, stále ta data nepatří, jak to že je poskytuje ROPIDu? Ty data totiž stále pocházejí z DORISu a AUDISu. Nic jiného dopravní podnik zatím nemá!!!
Je jednoduché pozbírat informace na síti ale ověřit si je, to je už složité. A to po Vás chci. Ověřte si informace z relevantních zdrojů a pište jen to co je pravda.
Totiž v těchto třech větách
"Oba tyto systémy pro dopravní podnik spravuje firma Xanthus, které i patří data o zpoždění. Proto nemohl dopravní podnik tato data zveřejňovat. V roce 2018 došlo k výběrovému řízení na nové systémy pro tramvaje a autobusy, díky tomu nyní máme data o zpoždění."
je tolik nepravdy, že si to ani neumíte představit!!!
To že toto jsou "nějaké" insiderské informace tajit nechci. Jsem vázán mlčenlivostí, proto ty "jinotaje". Mne jen nadzvedly ty tři věty. Asi jsem měl radši mlčet, ale teď už je to venku a to už neovlivním.
Naneschledanou, myslel jsem si, že linuxácká komunita se k takovým nepravdám nesníží...
Kdyz jsem sniffoval kdysi davno pri jizde autem wifiny, casto se mi objevoval request na spojeni s "DP-tech-1", z nudy v cekani v zacpe jsem vysledoval, ze to bude nejspis projizdejici autobus. Vypadalo to nejak takto:
I (193738) sniffer: PROBE: ch=7, rssi=-89, mac=00:15:xx:84:xx:C1, ssid=DP-tech-1
I (193742) sniffer: PROBE: ch=7, rssi=-88, mac=00:15:xx:84:xx:C1
I (193848) sniffer: PROBE: ch=8, rssi=-87, mac=00:15:xx:84:xx:C1, ssid=DP-tech-1
netusite k cemu to slouzi? Dle wigle jsou to AP v techto lokalitach: https://pasteboard.co/IYvh8AU.png ; predpokladam, ze jde o nejaka depa DP Praha.