Před ca 15 lety jsem si do kolonky: "nic od nich nekupovat" zařadil firmu Sony (politika s MD přehrávači [digitální ne-přenos s PC] a následné zaříznutí projektu). (Neříkám, že Sony nedělá dobré věci, ale i jiní výrobci dělají dobré věci.) ... Už delší čas se do této kolonky přibližuje i Google. Z výborného vyhledávače, který jsem používal v době, kdy nešlo o "masovku" se Google stal molochem. O jejich eskapádach s genderismem nemluvě. Zařízli mi jednoduché a funkční věci, které jsem používal - Google Talk, XMPP kompatibilitu s "kecálky", Picasa (ta bolí nejvíce, protože v nich stále mám celý archiv fotografií), ... Jasně, vývoj ani "vývoj" se nezastaví a je třeba některé věci opouštět, ale u Google mám pocit, že hodně věcí, které funkční byly, koupili a nechali umřít. Je to spíše filosofické téma a hovořit bychom mohli o Adobe přechodu na předplatné, MS Office našlápnutí podobným směrem, ventilcích s bezdrátovým přenosem do řídící jednotky auta, "digitalizací" státní správy atd. atp.
Já bych netvrdil že DDG je 1:1 náhrada Google Search. A to tvrdím jako člověk, který dobře 99 % vyhledávání řeší přes DDG.
Na jednu stranu když něco zadám do DDG a existuje to, tak to DDG najde. Zatímco Google si pomyslí "a nemyslels místo toho $necojineho?" a vrátí mi výsledky klidně z úplně jiného oboru jen proto, že je tam podobně znějící slovo nebo naopak synonymum použitelné jen v některých kontextech. Takže pro běžné vyhledávání je Google Search úplně nahouby.
Na druhou stranu když až tak přesně nevím co hledám, jakože třeba ani neznám přesný přepis slov, jen jsem něco zaslechl, tak toto DDG nenajde a Google většinou ano. Cojávím hledám nějaký text cizojazyčné písničky, napíšu "$co_jsem_nepresne_odposlechl lyrics" a Google to většinou najde na první stránce.
1:1 náhrada to určitě není.
-Yenya
Presne tak.
DDG ma proste vlastni engine na vyhledavani, bez vlezleho 'a nemysleli jste nahodou ...', bez obskurnich nabidek na zaklade vetsinoveho hledani davu lidi prede mnou.
jeste dolnim, ze pokud nekdo hleda reseni 1:1 ke strejcovi, tak je to startpage (.com).
ono to vlastne funguje tak, ze vezme na sebe veskerou komunikaci s vyhledavacem, takze velky bratr si neuklada historii hledani ani otisk hledajiciho, tim padem neni schopen nabidnout kontextovou reklamu na zaklade techto informaci.