Vlákno názorů k článku Sporná otázka bezpečnosti od Bednarova obet trpici tezkou depresi a hlubokymi stavy znechuceni a beznadeje - Aj aj, mistr sugestivnich otazek znovu uderil. Jak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 1. 2006 11:24

    Bednarova obet trpici tezkou depresi a hlubokymi stavy znechuceni a beznadeje (neregistrovaný)
    Aj aj, mistr sugestivnich otazek znovu uderil. Jak je mozne, ze i takove kdysi kvalitni weby jako Lupa a Root se preorientovavaji od odbornych clanku napsanych znalymi autory na takveho pana Bednare, ktery IMO postupuje pri "vyrobe clanku" stylem posbirat povrchni znalosti > vykonstruovat z nich neco, co pusobi kontroverzne (aby to zvysovalo ctenost ale hlavne aby si pan Bednar pripadal jako expert s originalnimi myslenkami) > prolozit to radou "analogii", ktere ve skutecnosti analogicke nejsou, ale ktere snad zamaskuji, ze clanek neobsahuje o nic vic chytrych napadu nez premysleni kazdeho pubertaka, ktery se nad tematem zamyslel dele nez 30 vterin > chytre to seskladat dohromady a preformulovat to do formy sugestivnich otazek, aby zadouciho ucinku bylo dosazeno, aniz by hrozilo fatalni riziko, ze jednoznacne tvrzeni bude vyvraceno a ztrapneno ve stretu s faktickymi argumenty.

    Btw, pane Bednari, jedno vam musim bez urazky a vazne minene uznat - myslim, ze by z vas by velice dobry propagandista. Byt vami, zkusim to radeji v oblasti reklamy / PR nez v oblasti psani odbornych clanku - porad se jeste naivne domnivam, ze to neni totez.


    Uznavam, tenhle muj prispevek neobsahuje argumenty. Je to proto, ze uz na to nemam sily - zkousel jsem to mnohokrat, a dospel jsem k zaveru, ze diskutovat s panem Bednarem nema smysl. Obracim se ted spise na ostatni - jsem jediny, kdo ma pocit, ze experti odesli, aby byli vytlaceni mladymi lemply bez hlubokych znalosti a schopnosti kritickeho mysleni, zato s o to hlubsim sebevedomim?
  • 12. 1. 2006 11:34

    deda.jabko (neregistrovaný)
    naprosto s vami souhlasim (neco podobneho uz jsem psal na lupe).

    mam bohuzel takovy neprijemny pocit, ze snad jenom clanky pana tisnovskeho si na rootu drzi konstantni uroven.
  • 14. 7. 2006 11:52

    nOOb3R (neregistrovaný)
    Ano take souhlasim, jsou zde clanky pana Tisnovskeho, ty jsou na expert urovni a navic je v nich matematika (ma slaba stranka) takze jim az zas tolik bohuzel nerozumim (rozumel bych, ale nemam jiz tolik casu a energie jako na skole, abych se venoval takto slozitym tematum a spise, ac me to mrzi, jedu v zajetych programatorskych kolejich), a pak zvasty takovehoto autora.
  • 12. 1. 2006 13:31

    vojtěch bednář - autor (neregistrovaný)
    Vážený pane, Dokážu si představit Vaše zhnusení mým článkem. Nehodlám vyvracet Vaše útoky, ale pokusím se reagovat na jednu věc. Teze, kterou jsem zde postavil vychází, respektive je inspirována eklekticizmem. To, že její výchozí bod se nenachází ve světě IT, nýbrž, v tomto případě, v sociologii musí poněkud vadit čistým technikům, kteří přemýšlejí pozitivisticky. A to budete pravděpodobně Vy. Pokud jde o časopis, který mi umožnil tento názor publikovat, zřejmě by tak neučinil, jestliže by se domníval že je hloupý. Ostatně, já Vám nic nevnucuji. Protože pokud by ze strany Lupy, či Root.cz šlo o zmatení smyslů, muselo by podobnou nemocí trpět poměrně dost osob. Ostatně, máte-li zájem, navštivte můj monitorovací server na adrese aveius.wz.cz
  • 12. 1. 2006 14:21

    deda.jabko (neregistrovaný)
    pokud si dobre vzpominam a wikipedia mluvi pravdu - eklekticismus neni sociologicky smer, ale filozficky. a vas clanek se svou tezi "chyba je pouze tam pokud ji vidime" spada spise do pozitivistickeho videni sveta. kdyz uz jsme u tech smeru mohl byste pouzit i platonsky pristup a tvrdit, ze vsechny chyby v programech jsou jen instanci jedne velke meta chyby. (toto uz je pomalu jak ze stoparova pruvodce)
  • 12. 1. 2006 14:40

    Pichi
    INHO pan velmistr Bednář ve své reakci na výtku udělal opět tytéž chyby, které jsou mu vytýkány v dotčené výtce. Jinými slovy používá nevhodné pojmy, které si někde přečet a nerozumí jim, a spojuje je do konstrukcí, které nedávají smysl. Vypadá to efektně, ale v podstatě je to bohapusté plácání, stejně jako celý ten článek.
  • 12. 1. 2006 15:49

    vojtěch bednář - autor (neregistrovaný)
    Eklektici, jako například Giddens spojují různé myšlenkové směry proto, aby je mohli rozvíjet. V tomto případě jsem se pokusil propojit pohled humanitních věd na nějakou problematiku se světem technickým. Tedy, pokud mi stále ještě nerozumíte, s operačními systémy, jejich vlastnostmi a samozřejmě také "chybami". Pokud jde o Vaši poznámku, že nněkterá z částí vykazuje pozitivistické rysy, máte samozřejmě pravdu. Poslední poznámka, kterou bych k tomu chtěl mít je ono "bohapusté plácání". Víte, mne ani neuráží, ani nepřekvapuje zuřivost, s níž jsem kritizován. Naopak, lichotí mi. Když se najde někdo, kdo na můj text reaguje, ať už konstruktivní kritikou, či vulgárním způsobem pana Jabka, jsem za něj mnohem vděčnější, než bych byl za tisíc mlčících čtenářů.
  • 12. 1. 2006 17:22

    next_ghost (neregistrovaný)
    No výborně, takže od teď se všichni při čtení takových článků skvěle zasmějeme (samozřejmě ne vtipnosti článku) a nebudeme se obtěžovat na něj jakkoliv reagovat. Souhlasíte, páni kolegové? Nemá přece smysl jakkoliv reagovat na článek, který je napsán hlavně s cílem upoutat pozornost a vyvolat reakce o jeho nesmyslnosti.
  • 13. 1. 2006 13:32

    Bednarova obet trpici tezkou depresi a hlubokymi stavy znechuceni a beznadeje (neregistrovaný)
    Odpovim souhrnne na nekolik vasich prispevku:
    Teze, kterou jsem zde postavil vychází, respektive je inspirována eklekticizmem. To, že její výchozí bod se nenachází ve světě IT, nýbrž, v tomto případě, v sociologii musí poněkud vadit čistým technikům, kteří přemýšlejí pozitivisticky. A to budete pravděpodobně Vy.
    Tohle me pobavilo. Kdyz pominu to, ze pozitivista Auguste Comte, otec sociologie, prisel s konceptem sociologie jako pozitivisticky orientovane vedy, zabavnou perlickou je to, ze mam za sebou 4 rocniky studia sociologie na FSS MU v Brne. Na vasich textech me popuzuje nekolik veci
    - to, ze placani pateho pres devate vznesene oznacujete jako eklekticismus je snad jen drobnost.
    Eklektici, jako například Giddens spojují různé myšlenkové směry proto, aby je mohli rozvíjet.
    - ale to, ze si - lidove receno - berete do huby Giddense... vite, Giddens, nez se pokusil reinterpretovat sociologicke koncepty ve svem -dejme tomu eklektickem - dile, nejprve musel mnoho let studovat sociologicke klasiky a hluboce poznat a pochopit dilo tech, na nichz stavel a z nichz vychazel ve svych tezich. Vy jste tu prvni fazi bohuzel preskocil a pristoupil jste rovnou ke druhe - vyvozujete neco z neceho, co bohuzel zjevne znate jen velmi povrchne. Navic i to vyvozovani je mizerne - bohuzel na rozdil od Giddense zrejme postradate exaktni analyticke mysleni.
    - nejvice mi vsak vadi to, ze se ohanite sociologii. Diky lidem, jako jste vy, je pak mezi technicky orientovanymi lidmi rozsiren mytus, ze humanitni vedy jsou pro lidi, kteri nedostatecnou schopnost logickeho mysleni chabe zakryvaji poukazy na "odlisna teoreticka vychodiska", "reinterpretace reality" a "postmodernitu" - nahrazujice hodnoceni "to je nesmysl" za "zajimavy nazor, pojdme si o tom podiskutovat, kolego". To, ze nase veda ma stochasticky charakter, neznamena, ze si muzeme vyvozovat cokoli z cehokoli. Naopak, cim vice vagni a relativni jsou "fakta", se kterymi dana veda operuje, tim vetsi duraz musi byt kladen na snahu vyvarovat se logickych chyb v operacich s fakty.
  • 16. 1. 2006 21:51

    Trillback (neregistrovaný)
    Teda vzhledem k tomu že je root.cz poměrně dobrým zdrojem jednoduchých informací bych řek že vy do něj nepatříte. Psát možná umíte, výřečnost máte velmi dobrou - musím před vámi smeknout, ale proč něco udělat jednoduše když to jde složitě, že ano? Moje hodnocení článku je,že pojednává o hov..
    Nechápu proč musíte řešit věci pr.... dná tématika se dala řešit jednodušec. A pocit ze článku? Vy jste za něj dostal zaplaceno? přijde mi že jste si chtěl jen najít záminku jak napsat článek rádoby hodnotitelný.

    Můžete si o mě myslet že vám 16ti letej fakan nemá co kecat do věcí, jenže vzhledem k tomu že mám za sebou pár, v provozu ověřenejch serverů, a schánim cokoliv co by mi rošířilo obzory, tak Váš článek mi neřek absolutně nic co bych nevěděl.

    http://aveius.wz.cz/ - Todle je vaše práce? no je to asi spíš bulvár ne?

    Zdravim Vojtěch!
  • 12. 1. 2006 15:26

    HonzaS (neregistrovaný)
    Čirou náhodou jsem kdysi vystudoval sociologii a pozitivisticky rozhodně nepřemýšlím. Přesto musím říci, že článek není podle mého skromného názoru založen na eklekticismu, ale na obyčejné blbosti. Škoda času takové plky číst.
  • 14. 7. 2006 12:01

    nOOb3R (neregistrovaný)
    Bych rekl ze ma vetsi nez Ty, BLEK.u, nebo prave chyba e v tom ze ji nema :-D tot otazka
  • 12. 1. 2006 17:15

    Luboš Doležel
    Souhlasím, tohle je článek na úrovni (l)Živě.cz. Do hnoje jde bohužel i Lupa.cz