Vlákno názorů k článku Standardní grafické režimy karty VGA od Ladis - > Poznámka: striktně řečeno ještě existuje režim 11H...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2024 14:18

    Ladis

    > Poznámka: striktně řečeno ještě existuje režim 11H se stejným rozlišením, ale jen 2 barvami, který vyžaduje jedinou bitovou rovinu. Byl určen pro VGA karty s 64 kB video RAM, ovšem záhy se začaly všechny VGA prodávat s celými 256 kB, takže tento režim můžeme do značné míry ignorovat.

    Nebyl tohle režim kompatibilní s MCGA? Windows 95 ho uměl, 640x480x2 barvy (černá a bílá). Nečtvercové a lowres (< 640, < 480) režimy skončily s Windows 3.x, ale Win95 ještě podporoval starý lowend HW touto cestou (hires čtvercové pixely, ale jen 2 barvy). Na office work stačilo v pohodě (stejně měli lidi jen černobílé tiskárny).

    6. 8. 2024, 14:20 editováno autorem komentáře

  • 6. 8. 2024 14:28

    Pavel Tišnovský
    Zlatý podporovatel

    ano bylo to kompatibilni s MCGA (kterou jsem tedy popravde receno nikdy nevidel, sem se tyto PS/2 masiny nedodavaly). Ty VGA s 64 kB byly videt, ale zmizely strasne rychle, protoze tam skoro nic nefungovalo :)

  • 6. 8. 2024 15:59

    Ladis

    Spousta her vyžadovala "plnou" VGA, ale bylo dost i těch, kterým stačil základ (např. bez hardwarového doublebufferingu, bez HW skrolování), a to běželo i na té MCGA. Takové hry tento mód tak dokonce označovaly:
    1) CGA
    2) EGA
    3) VGA/MCGA

    Golden Axe třeba používal HW skrolování, takže na nějakých noname VGA bežel blbě (skrolování poskakovalo). Nicméně uměl i EGA a CGA. Akorát nevím, co by vybral člověk s MCGA, asi CGA :-) (EGA podporovaná nebyla - pro zajímavost, Sierra games pak vydaly runtime, který pro MCGA emuloval EGA přes VGA 320x200x256 barev a namíchal prvních 16 podle EGA).

    6. 8. 2024, 16:00 editováno autorem komentáře