> musejí používat Power Delivery pro více než 5 V a 3 A.
Chvíli jsem se divil, proč nařizují PD s vyšším napětím než 5 V a vyšším proudem než 3 A (u některých menších zařízení to nedává moc smysl), ale:
1. „pro“ zde znamená „pokud zařízení podporuje“
2. Není nařízeno používat USB PD, ale jen jej podporovat.
Tady je text ze směrnice:
> In so far as they are capable of being recharged by means of wired charging at voltages higher than 5 Volts, currents higher than 3 Amperes or powers higher than 15 Watts, the categories or classes of radio equipment referred to in point 1 of this Part shall:
Zajímavé mi na tom přijdou dvě věci:
1. Proč je tam podmínka na 15 W? Není nadbytečná? Přece drátem nepřenesu 15 W, aniž bych překročil 5 V nebo 3 A. Teda aspoň elektricky. Možná mysleli na mechanický přenos energie.
2. Pokud zařízení umí > 15 W, přímo z toho neplyne, že to musí zvládnout i přes USB PD. Kdyby přes USB PD zvládlo jen 10 W a vlastní protokol třeba 20 W, IMHO by to bylo v souladu.
Na druhou stranu lze ale slovíčkařit, že USB vyžaduje 5% toleranci vstupního napětí, takže prakticky všechna USB zařízení podporují maximální napětí alespoň 5,25 V, což je rozhodně více než 5 V…
1. Ano, podmínka výkonu je nejspíš nadbytečná.
2. Podle mě z toho přímo plyne, že zařízení, které je možné nabíjet (jakýmkoli způsobem) větším napětím než 5 V a/nebo větším proudem než 3 A musí USB PD implementovat:
(příloha Ia, část I)
3. Pokud je lze nabíjet pomocí kabelového nabíjení při napětí vyšším než 5 voltů nebo proudu vyšším než 3 ampéry nebo příkonu vyšším než 15 wattů, kategorie nebo třídy rádiových zařízení uvedené v bodě 1 této části musí:
3.1.
v sobě integrovat protokol USB Power Delivery, jak je popsáno v normě EN IEC 62680-1-2:2021 „Rozhraní univerzální sériové sběrnice pro data a výkon – Část 1–2: Společné části – Specifikace výkonového USB“;
3.2.
zajistit, aby jakýkoli další nabíjecí protokol umožňoval plnou funkčnost technologie USB Power Delivery uvedené v písmeni 3.1. bez ohledu na použité nabíjecí zařízení.
Par mam doma, co jsou cinske (==neocekavejte kvalitu, ale na hrani staci a cena je vyborna) varianty na podobne Waveshare - klasika pripojitelna k cemukoli (doporucuji malinu, arduina maji mensi RAMku takze napsat tam zobrazovani na displej, co se musi prekreslovat kdyz se to nevejde do pameti neni takova trivka) s SPI sbernici.
V nekterych marketech si cedulku muzes pribalit k nakupu ...
Draha na tom neni ta cedule, ale dodavatele chteji typicky abys jim za kazdou zaplatil licenci. Kdyz mi to nekdo tlacil naposled, chteli za cernobilou cenovku cca 300Kc. Za jednu ....
Konstatoval sem, ze to musi i miliardovej market privist rychle na buben, staci kdyz ti jich zakosi kazdej den par desitek per market rozslapnou.
BTW: Kdyz sem po nich chtel aby mi popsali nejaky uzasny vyhody ... tak ze prej muzu nez zakos dojde ke kase zmenit cenu ...(= fotite si tu cenovku nez si neco vemete z regalu zejo? Ne? Tak se nedivte ... )
Pripadne, ze kdyz si vemete A tak konkretne vam zdrazim B, protoze to k tomu potrebujete ... (tlacili k tomu jeste dalsi kramy na tema sledovani pohybu mobilu mezi regalama).
1) Cena na cedulkach musi vzdycky odpovidat cene v pokladnim systemu. Pokuty jsou pomerne mastne v nekterych zemich. Tusim ze nektere zeme Beneluxu napriklad. Snizujete riziko takoveho konfliktu (zamestnanec nevymenil cenovku)
2) Obviously: Cenovky nemusi menit lidi, zrychluje to moznost menit ceny, snizuje naklady na zamestnance (neni validni v JAF, u nas uz to roli hrat muze)
3) Umoznuje to dynamicky menit ceny, specialne u cerstveho zbozi chcete pracovat se skladovymi zasobami / cenou.
Vyhody jsou primarne pro vlastniky podniku, nez pro zakazniky :)
1) a proto se pravidelne resi, ze neodpovida ... pokuty jsou tak smesne (za cokoli) ze se libovolnymu retezci vubec nevyplati se tim byt minutu zabyvat, jednoduse proto, ze za tu minutu vydela radove vic, nez zaplati rocne na pokutach.
2) lidi musi doplnovat regaly, vyhazovat z nich prosly veci ... vymenit tam papirek je promile prace. Kdyz tam das tyhle cedule, prihlas se ... projdu se ti mezi regalama a popresunuju je ... takze tam zase budes muset poslat nekoho, aby to kontroloval. Coz je naopak radove pracnejsi, nez vytahnout papirek a dat tam jinej.
3) neumoznuje, protoze kdyz to budes delat, tak jedine za cenu porusovani tech zakonu. Nemuzes menit cenu za provozu, jednoduse proto, ze nevis, kdo si prave ten produkt hodil do kosiku a miri ke kase.
Jinak receno, zadna realna uspora ani vyhody neexistuji ... ti co mi to tlacili nedokazali naprosto nikdy a nijak obhajit, proc by si to nekdo mel porizovat. Coz samozrejme neznamena, ze to nejake tupe managorske opici nenauti ...
Mimochodem, minimalne v jednom pripade dostali nabidku ... ze jim firma da 1/2 realizovane uspory nakladu, ale do te doby nic ... uz neprisli.
Typicky je cena menena jednou za den a to k nizsi, viz princip "slevime pecivo" at se to nemusi vyhazovat. V tomto pripade je to jenom vyhodny pro zakaznika, takze se ti stezovat nebude.
Resetovani cen na vyssi se muze provest pri uzavreni provozovny, taky pak nehrozi zadny problem se zakazniky.
Jako dynamicke ceny jsou bohuzel velka bouda na zakazniky.. ale jdou si s tim obchodnici proti sobe. Jsem si vsiml ze co kolik stoji normalne (a nyni ve sleve), takze pokud tam bude neco za neslevnenou vysokou cenu - tak bohuzel.. nebudu to kupovat. Kdyby nemeli zadne slevove periody (at uz denni, vecerni nebo vikendove), tak si myslim ze by hodne lidi odeslo jinam a mohli zavrit kram. Ale muzou si za to sami.. ze zdrave konkurence je hra na kdo zakose oskube vice.. vitejte v 2025. A tak je to ve vsem (viz subscriptions).
RDa: Ty změny cen se dají použít legitimně, jak píšeš - zlevním kvečeru rohlíky nebo zeleninu, nebo během dne cokoliv, co prostě chci zlevnit a zbavit se toho. Ale v praxi moc nevěřím tomu, že se to nebude nějak kreativně "využívat" - už proto, kolikrát jsem narazil na totální bordel v cenách, na chybějící či zpřeházené cenovky... někdy se to asi dalo vysvětlit zkrátka tím, že to měli na háku, ale ne vždy to tak vypadalo - někdy možná "spojili příjemné s užitečným".
Jak zmiňuješ slevu/neslevu a že to nosíš v hlavě - no to se dá udělat pro nějaký omezený sortiment, nelze si dost dobře pamatovat ceny všeho, co člověk kupuje, protože sortiment je široký a ceny se často mění, navíc nesmyslně vysoké procento zboží v supermarketech je "v akci". Osobně to řeším velmi jednoduše - řeknu si, jestli mi ta cena přijde adekvátní nebo ne a podle toho buď koupím nebo nekoupím.
A jestli si myslíš, že by "dynamickými cenami" šli obchodníci proti sobě, tak to mi s prominutím přijde poněkud naivní. Jakmile to zavedou všichni, nemáš moc kam utéct. A i kdyby - jak dokazuje i stávající stav, někteří lidé nadávají, ale to je tak všechno, stejně si jako stádo nainstalují aplikaci, aby mohli sbírat body na kraviny, které stejně nakonec zaplatí (i svými osobními údaji), stejně budou kupovat drahé zboží "ve slevě", stejně budou nakupovat šmejd, stejně jako doposud. Tedy dokud nezačnou trochu přemýšlet a chovat se tak, aby to obchodníky co nejvíc bolelo na tržbách.
"zlevním kvečeru rohlíky nebo zeleninu"
Jenze i tim porusis zakon. Protoze ta cena za kterou si to nekdo veme z regalu bude u kasy jina.
A nic tim neusetris, spis naopak. Protoze kdyz ti ja prijdu ke kase a ty po me budes chtit jiny (i mensi) penize, tak zacnu resit, jestli si treba namarkoval vsechno. Coz muze vist na hodinovou akci 5ti lidi ktery zacnou zjistovat, co je spatne ...
Mno a jelikoz mam v rodine lidi co v marketech delaj, tak specielne potraviny se nezlevnujou. Ne ty co maji kratkou trvanlivost. Ty se hazou do smelce. Pokud te zajima proc, tak aby se jim nestavalo, ze jim to lidi prijdou druhej den reklamovat ze je to plesnivy ... treba.
Zmenu ceny k veceru (v prubehu dne) ve skutecnosti predpoklada i zakon o cenach . Takze vase "nejde to" je nicim nepodlozeny blabol, opreny maximalne o to, jak to dela "nejaky vas znamy" v nejakem konkretnim blize nespecifikovanem obchode. Takovy Albert ty slevy primo inzeruje na svem webu, vy "experte".
Nj, aby tu zeze sdejsi ynteligenti neblabolili ze?
Na zmenu ceny MUSI byt zakaznik UPOZORNEN PRED placenim. Takze bud bude kasirka zakaznikovi predcitat vycet 150ti polozek ktere jsou levnejsi, nebo tam bude nekdo umistovat pravidelne ceduli nebo atd atd ... ale NELZE zmenit cenu uctovanou u kasy proti te na ceduli u zbozi.
TECKA
Vy expeti negramotny.
Regulace typicky říká, že cena na cedulce musí odpovídat ceně v systému (respektive na cílových pokladnách - POS), třeba takhle je to v Belgii.
Čili v ideálním světě by zaměstnanec měl vyzvednout štítek od tiskárny, umístit ho a potvrdit, že ho umístil a až pak by se měla projevit změna v pokladnách.
"Čili v ideálním světě ..."
Na ceste ke kase mas cloveka kterej to ma v kosiku.
Proto se ceny menej mimo provozni hodiny, nebo pripadne v okamziku, kdy je zbozi vyprodany.
"Takže ta teze o nulové úspoře je pitomost."
Jasne, a to zbozi se na regaly doplnuje telepaticky? Nebo menis 5x denne cenu zbozi ktery si zaplatil pred 1/2 rokem? ...